• Hey lieve kindjes van De vondst, aangezien het vorige verhaal niet zo lekker liep en dat topic ook vol was, hebben we nu een nieuw verhaal en een nieuw topic.

    Het verhaal gaat als volgt. We zijn met z'n allen een vrienden groep, een paar van ons hebben krachten, een paar niet. We zitten op een normale school waar niemand verder van die krachten weet. We zitten in een drama/muziek clubje en in een sportclubje en o jongens wat hebben we het gezellig!

    Welkom bij weer een flut rpg (cool)

    Laat ff achter hoe je personage heet, leeftijd, relatie, favo schoolvak, thuissituatie (ouders+broertjes+zusjes en andere inwonenden) en je kracht. Ennu vergeet je uiterlijk niet. Je personage moet tussen de 15 en 19 zijn.

    Als ik iets vergeten ben laat het dan ff achter

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 17:24 ]


    ©1998

    Sophia

    Ik kan het niet echt laten, ik grinnik heel zacht in mezelf als Susan wiebelend op Britt afloopt, alsof ze dronken is. Maar het lachen vergaat me al weer gauw als ik me bedenk dat het mijn schuld is. Ik kijk ineens met hele andere ogen naar Brittany. Ze kan ongeveer hetzelfde als ik, ze is hetzelfde. Ik ben niet de enige die dit verschrikkelijke gevoel kent, niet de enige. Nog nooit ben ik zo blij geweest met mijn vrienden. Zelfs niet toen mijn eigen kracht zich toonde en ik... Susan probeert Britt ervan te overtuigen haar kracht ook op haar te gebruiken. Het is meteen duidelijk dat ze het maar niets vind. Net als ik, hetzelfde. Maar ze kan het beter wel doen, anders verliest ze de controle er een keer over en dan gaat het vreselijk fout...


    ice cream for everyone! YES - camel? yes!

    Brittany

    Ik schud mijn hoofd. 'Ik....ik...ik wil niemand pijn doen'. Ik kijk met bange ogen naar Sophia. Zij moet dit toch begrijpen?

    Susan

    Ik keek haar aan. Zo bang als ze eruit zag, zo kwetsbaar, het was zo zielig. 'Het is nodig om het aan ons te laten zien. Als wij je krachten weten kunnen we je helpen hem onder de knie te krijgen. Op deze manier voorkom je dat er erge dingen gebeuren. Wij zijn hier allemaal voor je en kunnen je helpen. Alleen het laten zien is toch nog niet zo erg? Sophia heeft het ook gedaan en die heeft toch bijna dezelfde kracht als jij. Doe maar gewoon. Heb je iemand nodig waarop je je kracht moet uit oefenen, net als Sophia? Ik ga hier staan, doe maar gewoon. Sophia heeft het altijd geoefend op mij." Ik sta nu recht tegenover haar en kijk haar in de ogen aan. Ik zie dat ze weg kijkt. Hoe kan ik haar zover krijgen dit te doen?


    Don't be a salad, be the best goddamn brocoli you could ever be!

    Brittany

    Susan's groene ogen zijn als een levenslijn. Ik voel me veiliger. Ik knik voorzichtig. 'Okay dan, ik vertrouw je'. Ik kijk haar aan en voel het licht naar mijn ogen stromen. Langzaam voel ik dat ik controle krijg over Susan's lichaam. Voor haar voelt het alsof ze verdoofd is. Ik denk weer aan de jongen van deze zomer, en voel de woede door me heenstromen. Ik laat Susan haar hand optillen. Ik voel de magie door mijn aderen stromen. Dan zie ik de gemene ogen van de pestkop voor me. Ik gooi Susan op de grond. Ik voel de controle wegslippen. Bang sluit ik mijn ogen.

    Sophia

    Ik kijk met grote ogen naar Britt. Ze staat trillend van angst tegenover Susan, met haar ogen angstig dichtgeknepen. Susan ligt op de grond. Ze probeert niet te protesteren, al zie ik duidelijk dat Britt haar pijn doet. Riley's ogen zoeken de mijne hulpzoekend op en ik weet dat ik degene ben die in moet grijpen. Ik doe een stap naar voren en laat mijn rare macht opnieuw los, dit keer op Britt. Ik moet me extra concentreren omdat haar ogen dit keer gesloten zijn. Maar ik vind haar hersenen algauw. Overnemen is echter een lastiger opgave, ze is veel te bang om iemand anders dat soort macht op haar te laten uitoefenen en omdat haar gave bijna exact hetzelfde is is ze in zekere zin in staat me weg te drukken. "Britt, hou op met vechten!" kreun ik terwijl ik me schrap zet. Ik concentreer me in volle macht op haar en probeer haar terug te drukken. Het wordt een soort innerlijk gevecht in haar hoofd. Ik voel hoe het zweet op mijn voorhoofd staat en bal mijn handen tot vuisten. Ik haal kracht uit Riley's wanhopige woorden en Susans zachte gekreun van pijn. Kom op Sophia, je kunt dit...

    [ bericht aangepast op 1 juni 2013 - 13:12 ]


    ice cream for everyone! YES - camel? yes!

    Oeps dubbelpost, ik verander wel even


    ice cream for everyone! YES - camel? yes!

    Susan

    Ik voel me raar en zie mijn arm omhoog getild worden. Ik kan niet helder nadenken. Ik kijk gewoon hoe mijn hand rustig beweegt. Maar al snel voel ik een schok door me heen. Ik val ineens neer. Ik kan er niks aan doen, ik kan niet mijn hand voor me uit steken om de klap op te vangen. Als een pop val ik op de grond. Het was niet eens vallen, het was het idee dat iemand je keihard op de grond duwt. Zo gauw ik de grond heb geraakt heb ik weer controle over mijn eigen lichaam. Ik grijp direct mijn hoof. 'Auw' zeg ik. Ik wist als ik nu zou gaan blijven liggen dat Brittany dan haar kracht nooit meer durfde te laten zien. Daarom probeerde ik rustig overeind te komen. Ik liep voorzichtig naar de stoel, waar ik vervolgens op ging zitten. Ik keek brittany aan, alsof ik haar zag, maar eigenlijk zag ik alleen maar een rare wazige vlek.


    Don't be a salad, be the best goddamn brocoli you could ever be!

    Marley

    Ik kijk om me heen en zie dat onze vrienden er inderdaad niet zijn. Dat kan toch geen toeval zijn? Zijn ze aan het spijbelen? Nee, dat zou toch veel te veel opvallen? "Ik weet het niet..." zeg ik, en ik maak me een beetje ongerust. Straks is er iets ergs gebeurt. Ik kijk naar de docent en vraag me af of zij niet door heeft dat iets niet klopt. Ik bedenk me wat ik moet doen en steek uiteindelijk mijn vinger in de lucht. "Marley?" zegt de docent. "Ik voel me niet zo lekker..." "Ga maar naar de zuster." Ik kijk Rick even aan en loop de klas uit. Ik kijk eerst in de aula en in de bibliotheek, maar blijkbaar zijn ze niet aan het spijbelen, tenzij ze naar de winkel zijn of zo, ze zouden overal kunnen zijn. Ik stuur een sms'je naar Susan. 'Hé, ben je bij de anderen?'


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    [Ik weet nog niks van krachten af, ik heb mijne nog niet ontdekt, voor de duidelijkheid. Ik liep de bibliotheek binnen om te kijken of jullie er waren, hiermee bedoelde ik zeg maar de mediatheek, en daar waren jullie niet. Elise dacht dat ik dezelfde bibliotheek in liep, maar dat ik jullie niet kon zien of zo, maar het zijn toch twee verschillende ruimtes? De echte bibliotheek en de bibliotheek voor krachten? Of noemen we de echte bibliotheek dan mediatheek?]


    You start to think killing people might make them like you, but it doesn't. It just makes people dead.

    Weer dubbelpost :( Ik kijk wel even of met dit bericht alles weer goed kan krijgen.

    Sophia

    Het is me gelukt! Ik heb het mentale gevecht gewonnen en Susan heeft de controle over haar eigen lichaam terug. Britt's ogen gaan geschrokken open en ze staart doodsbenauwd naar haar vriendin op de grond. Riley kijkt alleen maar opgelucht, ik zie dat haar benen ook trillen. We zijn allemaal geschrokken. Ik wil Susan helpen opstaan, mijn ik voel hoe mijn benen me nauwelijks kunnen dragen en ga op de grond zitten. Ondertussen bestudeer ik Susan goed. Ze ziet een beetje bleek en ik kan aan haar ogen zien dat het best pijn doet. "Auw" zegt ze. Ze komt langzaam overeind en gaat op een stoel zitten, waarna ze haar blik op Britt vestigt. Die nog steeds trillend in en shakend in ons midden staat. Riley loopt naar haar toe en dwingt haar zachtjes ook op een stoel te gaan zitten terwijl ze kalmerend tegen haar mompelt. Ik hoop maar dat ze niet al te getraumatiseerd is.


    ice cream for everyone! YES - camel? yes!

    Brittany

    Ik sla mijn handen voor mijn ogen en trek mijn knieën op. Ik ben een monster. 'Sorry' zeg ik over en over. Zachtjes stromen de tranen over mijn wangen.

    Rick

    Ik snap wat Marley van plan was. Als ze de klas uit is steek ook ik mijn hand op. 'Mag ik even met haar mee? Ik wil niet dat ze alleen ziek door de school loopt.' achter mij hoor ik allemaal gegrinnik van mensen die nu de indruk hebben dat ik haar leuk vindt. Ik lach bij de gedachte, waarom weet ik niet. Ik kreeg toestemming en nam ook gelijk haar tas mee. Ik liep de school door maar ik kon haar niet vinden. Pas na een tijdje rondzwerfen zie ik een bruinharig meisje. 'Mevrouw uw tas.' zeg ik en ik geef haar met een sierlijke beweging haar tas. "Heb je ze al gevonden?' vraag ik. en ik zie dat ze verward kijkt, of het nou komt omdat ze wil weten waar iedereen is of hoe ik de klas uit was gegaan weet ik niet maar het zag er wel schattig uit.


    Don't be a salad, be the best goddamn brocoli you could ever be!

    Susan

    "Het geeft niet' zeg ik vaag en zacht. Ik steek mijn hand naar haar uit, en heb door dat ze verder weg zit dan ik dacht. Ik sta op en wil naar haar toe lopen. Maar dan val ik om. 'Ik...moet..doorgaan.' zeg ik lekker dramatisch. ik wou het helemaal niet zeggen maar ik dacht het te hard. Ik wou niet dat ik de reden was dat Britt het nooit meer durfde om haar krachten te gebruiken. Ik probeerde overeind te gaan zitten maar mijn armen zijn te zwak. Ik val weer en door de klap wordt alles zwart. Opeens kan ik weer goed luisteren, nadenken en praten. Alleen mijn zicht en mijn controle over mijn lichaam was weg. Ik blijf stil liggen en zeg zacht 'Wat gebeurt er?'


    Don't be a salad, be the best goddamn brocoli you could ever be!

    Brittany

    Ik kijk met grote ogen naar Susan. Dan herriner ik me mijn andere kracht weer. Ik spring op en leg mijn hand op Susan's voorhoofd. Alle angst verdwijnt.'Rustig maar, het komt allemaal goed. Langzaam voel ik het licht door me heen stromen, sterker dan ooit. Ik stuur het licht door haar heen. Ik heb nog nooit iemand anders geheeld. Als het licht dooft kijk ik met bange ogen naar Susan en alle angt komt terug.

    Susan

    Ik voel een hand op mijn hoofd. Het voelt warm en vertrouwd aan. Ik doe mijn ogen dicht, het voelt net als een fijne droom. Als ik ineens de hand voel verdwijnen doe ik verward mijn ogen open. Ik zie britt voor me zitten. Wacht eens even ZIEN! 'Ik ze je.' zeg ik. Ik probeer mijn arm te bewegen en het lukt. Nu mijn andere arm. Ik concentreer me op mijn linkerarm maar het lukt niet. 'Het..' ik probeer het nog een keer. 'Het lukt niet.' zeg ik. Ik zie mevrouw Wiska op ons af komen lopen. Waarom zat zei er eigenlijk de hele tijd zo rustig bij? bedacht ik me. 'Laat haar maar met rust, je kunt je over een paar minuten weer gewoon bewegen.' zegt ze met haar rustige stem. 'Brittany, je moet je krachten goed onder controle leren te houden. Zoals je ziet heeft je heel techniek gewerkt, alleen niet optimaal. Je moet je krachten leren kennen en beheersen, alleen zo kan je ook heel lichaam helen in een keer. Dit vergt tijd en energie, maar dit doen al deze meiden. Ik vind het belangrijk dat je weet dat je er niet alleen voor staat. We helpen je allemaal, als jij het accepteert.' ze loopt weer naar haar stoel en gaat zitten, net zo rustig als dat ze net deze kant op was komen lopen. Ik glimlach naar Britt om haar te laten zien dat het goed zit. 'Jullie moeten zo gauw als Susan weer kan lopen naar jullie klas gaan.' Ze staat op en pakt een boek. Ik herken het boek. Het is het boek dat alle nieuwelingen krijgen, eigenlijk een zoor van basisboek, of een hoe ga ik met mijn krachten m voor dummies boek. Ik glimlach bij de gedachte toen ik dat ding uit moest lezen in een week. Mevrouw Wiska overhandigd het boek aan britt, die nog steeds geschokt op de grond zit. 'Als je dit boek aan het eind van de week uit hebt kunnen we volgende week beginnen met lessen.' zegt ze. Ik voel een tinteling in mijn arm en kijk ernaar. Ik til hem op en heb door dat ik alweer een beetje controle terug krijg.


    Don't be a salad, be the best goddamn brocoli you could ever be!