• Hallo , een vriendin (15 jaar )van mij heeft een vriend (19 jaar ) die op de kermis werkt . Ze zijn al 8 maanden samen en hebben al veel ups en downs gehad maar nu denkt men vriendin dat ze zwanger is van hem . En ze wil het graag houden (!!) ondanks haar vriend dreigt dat zijn liefde aan het overgaan is en dat hij terug in zijn land gaat wonen . Mijn vriendin steekt zich in de problemen zonder ze het beseft wat moet/kan ik doen ?

    Maar ze denkt het alleen?


    Your make-up is terrible

    Nou, ik zou eerst maar eens goed met haar praten en een zwangerschapstest laten doen, zodat ze weet of ze wel of niet zwanger is. Daarna moet je maar kijken wat het handigste is, maar de ouders inlichten lijkt me erg slim, zeker omdat ze zo jong is.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ja ze zegt dat ze al 2 maand haar regels niet gehad heeft , ochtendmisselijkheid ,...

    Als ik jouw vriendin was zou ik even naar de dokter gaan om het te checken. Aangezien ze het denkt, (?)


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    iPayphone schreef:
    Als ik jouw vriendin was zou ik even naar de dokter gaan om het te checken. Aangezien ze het denkt, (?)


    26 - 02 - '16

    Laat haar een test doen en met haar ouders laten praten, meer kan jij niet doen. Zij moet al die beslissingen gaan nemen. Verder denk ik, dat als ze besluit het kindje te houden, als ze zwanger is, dat je er gewoon voor haar moet zijn. Dat is wat ik ervaren heb bij een van mijn vriendinnen.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2013 - 19:26 ]


    comfort in c h a o s

    iPayphone schreef:
    Als ik jouw vriendin was zou ik even naar de dokter gaan om het te checken. Aangezien ze het denkt, (?)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Majorxje schreef:
    Ja ze zegt dat ze al 2 maand haar regels niet gehad heeft , ochtendmisselijkheid ,...

    In principe zegt dat eerste natuurlijk niks, ik heb daar ook last van.
    Maar ik zou als ik haar was toch een test kopen als ze twijfels heeft

    Dat ze de baby houdt is haar probleem, die jongen is niet meer verliefd en moet het uitmaken en je vriendin moet ook een zwangerschapstest doen en bij de dokter informeren. Ik snap dat ze de foetus wilt houden - immers heeft ze een moedergevoel door haar zwangerschap (?) - maar een kind van vijftien jaar met zélf een kind is erg onverstandig. Het kind zou dan ter adoptie moeten worden gesteld of de voogdij moet naar een ouder van haar gaan tot ze oud genoeg is. I dunno, maar slim pakt ze het allemaal niet aan, vind ik, niet eens zeker of je nu wel zwanger bent. O-O


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    iPayphone schreef:
    Als ik jouw vriendin was zou ik even naar de dokter gaan om het te checken. Aangezien ze het denkt, (?)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Majorxje schreef:
    Ja ze zegt dat ze al 2 maand haar regels niet gehad heeft , ochtendmisselijkheid ,...


    En dan wacht ze zo lang? Ik had allang een test gedaan, zelfs op die leeftijd. Niet dat ik toen sex had, maar het gaat even om het idee.

    Het lijkt me dus, dat ze zo snel mogelijk een test moet doen. Ze wil het houden, lees ik. Nou, als ze dan zwanger blijkt te zijn, lijkt het me dat haar ouders ingelicht moeten worden. Ik hoop dat ze ook een beetje rationeel denkt met haar keus. Een kind krijgen is niet niets, vooral als je hedendaags in de maatschappij kijkt, de economie. En vooral, hoe moet dat met haar toekomst?

    Maar goed, eerst even zeker weten of ze zwanger is of niet, lijkt mij het beste plan.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Sorry, ik ben geen zwangerschapstest. Misschien beter als ze even naar de dokter gaat?


    Searching heavens for another earth

    Kenshin schreef:
    (...)

    En dan wacht ze zo lang? Ik had allang een test gedaan, zelfs op die leeftijd. Niet dat ik toen sex had, maar het gaat even om het idee.

    Het lijkt me dus, dat ze zo snel mogelijk een test moet doen. Ze wil het houden, lees ik. Nou, als ze dan zwanger blijkt te zijn, lijkt het me dat haar ouders ingelicht moeten worden. Ik hoop dat ze ook een beetje rationeel denkt met haar keus. Een kind krijgen is niet niets, vooral als je hedendaags in de maatschappij kijkt, de economie. En vooral, hoe moet dat met haar toekomst?

    Maar goed, eerst even zeker weten of ze zwanger is of niet, lijkt mij het beste plan.


    Haha echt hè, ze zijn er steeds vroeger bij :Y) Maar het lijkt me alles behalve slim om een kind te nemen op die leeftijd. Ten eerste moet je jezelf volledig kunnen wegcijferen als je een kind krijgt (en dat kan je nog niet als je 15 bent), hoe gaat ze het doen met school? Lekker dan, zitten haar ouders steeds met een krijsend kind te kijken en zelf kan ze het financieel ook niet onderhouden, dus dat is nog een zorg waar ze haar ouders mee opschept. En ze doet net alsof ze hierna nooit meer een kind kan krijgen? En ohja, die dude vertrekt ook, pfft, dan moet ze het helemaal alleen doen. Iedereen met een beetje hersens snapt toch wel dat je op die leeftijd geen kind kan houden (of je kan wel bevallen en het ter adoptie afstaan), hoe graag je het ook zou willen, er is daarna nog tijd zat om een kind te krijgen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Haha echt hè, ze zijn er steeds vroeger bij :Y) Maar het lijkt me alles behalve slim om een kind te nemen op die leeftijd. Ten eerste moet je jezelf volledig kunnen wegcijferen als je een kind krijgt (en dat kan je nog niet als je 15 bent), hoe gaat ze het doen met school? Lekker dan, zitten haar ouders steeds met een krijsend kind te kijken en zelf kan ze het financieel ook niet onderhouden, dus dat is nog een zorg waar ze haar ouders mee opschept. En ze doet net alsof ze hierna nooit meer een kind kan krijgen? En ohja, die dude vertrekt ook, pfft, dan moet ze het helemaal alleen doen. Iedereen met een beetje hersens snapt toch wel dat je op die leeftijd geen kind kan houden (of je kan wel bevallen en het ter adoptie afstaan), hoe graag je het ook zou willen, er is daarna nog tijd zat om een kind te krijgen.


    En dan vooral zonder condoom *schud hoofd*.
    Doet me hieraan denken. Leuk dat je al moedergevoelens hebt en al die zooi, maar denk ook aan je fucking toekomst. Je kunt toch niet altijd op je ouders leunen?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Kenshin schreef:
    (...)

    En dan vooral zonder condoom *schud hoofd*.
    Doet me hieraan denken. Leuk dat je al moedergevoelens hebt en al die zooi, maar denk ook aan je fucking toekomst. Je kunt toch niet altijd op je ouders leunen?


    Amen _O_