• Wat is volgens jullie een goed verhaal. En hebben jullie tips voor verhalen schrijvers

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Denk goed om de grammatica en spelling. Niemand leest graag een verhaal zonder leestekens en hoofdletters. (:

    Stiekem is dat een hele grote vraag, want hier zijn duizenden antwoorden op te verzinnen. Naar mijn mening is het belangrijkste aan een verhaal dat het de lezer meeneemt en geboeid houdt. Als dat je lukt, is het een goed verhaal. Echter is dit afhankelijk van heel veel factoren, zoals doelgroep, spanning, realisme, voorspelbaarheid, spelling, grammatica, interpunctie, stijl, etc.
    En tips. Hmmmm, mijn eerste tip zou zijn zorg dat je ongeveer de grote lijnen weet en hiermee voor jezelf helder hebt waar je ongeveer naartoe wil werken. Je hoeft nog niet alles vast te hebben staan, maar dit zorgt ervoor dat je niet in wilde weg gaat schrijven of vastloopt en geen flauw benul meer hebt waar je heen wil. Daarnaast helpt het te bedenken wat jij als lezer zou denken bij bepaalde stukken. Zo kan je inschatten hoe het ongeveer over zal komen en je lezer makkelijker in die richting sturen waar jij hem/haar heen wilt hebben voor de perfecte ervaring van jouw verhaal. Ook moet je altijd iets schrijven wat je zelf leuk vindt om te lezen of schrijven. Dat is eigenlijk het aller belangrijkste. Een laatste tip is het dikwijls nalezen van stukken. Zo weet je goed hoe je verhaal in elkaar zit, of dingen aansluiten en of het wel echt zo loopt zoals je in gedachten hebt. En natuurlijk nooit opgeven c;


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb dit topic naar een beter subforum verplaatst. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Het enige dat alle goede verhalen gemeen hebben is dat de taal in orde is en dat je merkt dat de schrijver moeite heeft gedaan om zijn verhaal uit te schrijven. Voor de rest zijn er zoveel persoonlijke voorkeuren dat het moeilijk is om een concreter antwoord op je vraag te geven. Voor mij persoonlijk is originaliteit (een origineel verhaal of een bekend verhaal op een originele manier schrijven) belangrijk, maar dat is niet voor iedereen zo.


    The soul needs autumn.