• De stelling van deze week luidt:
    Kunst is ondefinieerbaar

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ondefinieerbaar heeft 6 lettergrepen. Wow.


    No growth of the heart is ever a waste

    Oneens.
    Een laptop... is dat kunst? De tekening van een driejarige... is dat kunst? Ik zou dan toch eerder voor de tekening gaan.
    Ik vind dat iets pas kunst is als iemand ergens een bepaalde waarde aan hecht en het zo gaat behandelen. Een laptop heeft voor mij veel waarde, omdat hij me veel geld gekost heeft en ik er veel mee werk, maar ik vind dat de laptop niet thuishoort in een kunstmuseum. Niet als gewone laptop.
    Als de 'kunstenaar' echter iets wil uitdrukken met de laptop, kan het wel kunst zijn, maar het gaat niet om het simpelweg neerzetten van zo'n apparaat achter glas.
    Het is wel zo dat de definitie van kunst verschilt van persoon tot persoon en dat de definitie van kunst tijd en plaatsgebonden is, maar het feit dat we allen het woord 'kunst' gebruiken, maakt het toch tot iets wat boven alle culturen en tijdperken staat en dat er dus wel degelijk een definitie van kunst te vinden is.
    Ik denk namelijk dat er pas een kunstwerk is als iemand er iets mee uitdrukt. Wat dan ook.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Destined schreef:
    Eens,
    Kunst gaat verder dan elke definitie die je eraan kunt geven. Er is eigenlijk geen echte definitie voor wat kunst is, want in de kleinste dingen kun je al iets van de inspiratie of schoonheid van kunst zien.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ik kan niet beslissen D: , mijn gevoel zegt je kan er geen label aanhangen, maar mijn gedachtes zeggen: alles is kunst, zolang er iets mee is gedaan waardoor het zich onderscheid van de rest,, BUT.. je kan ook een rij van 10 stoelen achter elkaar zetten steeds een stukje dieper de grond in, dat is ook kunst. naar mijn mening is alles wat natuur geschapen heeft kunst, t is bijna allemaal zo mooi, al die verborgen verbanden en overeenkomsten, een 'design' voor bijvoorbeeld een water koker kan ook kunst zijn, alles kan kunst zijn. ligt er maar net aan hoe je het zelf interpreteert.
    toch kies ik voor mijn gevoel en zeg ik Eens,
    Kunst kan je niet opsluiten in een hokje met zijn eigen labeltje, voor ieder mens, voor iedere cultuur wordt kunst Anders gezien. en je hebt MILJOENEN stromingen in kunst .. vind daar maar eens 1 definitie van (;


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Eens, in alles kun je wel kunst zien. Er was vroeger ook een man die moest een kunstwerk maken voor een tentoonstelling. Hij heeft daar toen een WC-Pot voor gemaakt omdat hij vond dat de lijnen daarin en de schoonheid ervan ook kunst was. Eigenlijk is dus alles wel kunst.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Oneens. Ik vind iets pas kunst als de maker er iets mee wil zeggen. Iets anders wat je mooi, inspirerends of indrukwekkend vindt, vind ik toch iets anders. Ik vind de natuur bijvoorbeeld ook mooi, maar dat vind ik nog geen kunst. Het is dan niets iets waar de maker iets mee duidelijk heeft willen maken en er zit dan ook niet echt een diepere betekenis achter.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2013 - 17:46 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Destined schreef:
    Eens,
    Kunst gaat verder dan elke definitie die je eraan kunt geven. Er is eigenlijk geen echte definitie voor wat kunst is, want in de kleinste dingen kun je al iets van de inspiratie of schoonheid van kunst zien.


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Ik geloof wel dat je het voor jezelf kunt definiëren, maar je zal nooit tot een algemene definitie komen. Ik heb dit onderwerp met filosofie gehad en het is gewoon onmogelijk (':


    Caution first, always.

    Kunst kan alles zijn, maar niet alles kan kunst zijn...


    I hope my enemies live long so they can watch me progress - Vic Fuentes

    kunst is voor iedereen anders het iis gwn een mening je kunt niet egt een defenitie zggn vind ik want iedereen vind kunst iets anders maar ik vind dat er nu niet meer egt veel met kunst gedaan wordt das jmmr

    Anarose schreef:
    Eens. Kunst is namelijk voor iedereen anders.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Oneens. Ik heb er een definitie voor: "De Aarde"
    Maar ik ben het er mee eens dat het voor iedereen anders is.
    Ik vind dat je op alles het etiket "Kunst" moet kunnen plakken.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2013 - 16:00 ]


    We always think caged birds sing, but in fact, they cry

    wat een dome steling
    natuurlijk nie !!!!!


    ruik aan je poep

    swaglala026 schreef:
    kunst is voor iedereen anders het iis gwn een mening je kunt niet egt een defenitie zggn vind ik want iedereen vind kunst iets anders maar ik vind dat er nu niet meer egt veel met kunst gedaan wordt das jmmr


    Er wordt echt ongelooflijk veel met kunst gedaan. Je moet er alleen even naar zoeken. Dit was in vorige decennia of eeuwen hetzelfde.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    @RedCherry
    Nu ik er over nadenk, ik kan zo snel niets bedenken waar helemaal niets kunstzinnigs aan is. :')

    Maar ik ben het toch eens met de stelling.