• Als Youtube-verslaafde volg ik uiteraard Alex Day onder de username Nerimon. Iemand die veel van jullie ook wel zal kennen, een paar dagen geleden kwam de video hieronder uit en ik was een beetje verbaasd over het onderwerp. Heisa brak uit, veel dislikes, veel negatieve reacties en de video werd op prive gezet. Hij stond nog in mijn geschiedenis en ik vroeg me af of jullie er mening over hadden; Heeft Alex gelijk/ongelijk en zou hij dit moeten zeggen tegen zo'n groot publiek?



    Een paar reacties



    [ topic verplaatst door een moderator ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Tsja, zodra iemand ook maar iets durft te zeggen over dikke mensen, kan hij de volle lading krijgen terwijl tegelijkertijd iedereen maar roept dat "dunne meisjes lelijk zijn want dames moeten vorm hebben". De wereld is fucked up. Mensen willen gewoon niet horen dat ze dik (en dus ongezond) zijn en daarom is het taboe om er ook maar iets over te zeggen.

    Edit: Als "explanation" bij de video staat trouwens ook een heel groot plaatje met "satire". Hij bedoelt zijn filmpje niet half zo serieus als dat kijkers het nemen. Mensen moeten gewoon niet zo butthurt reageren en zich meteen aangesproken voelen.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 11:34 ]


    ars moriendi

    Ik vind die meiden zich echt aanstellen. Sorry hoor... Als je echt lekker in je vel zit, zou je hier toch gewoon om moeten lachen.


    I am an idiot, I move.

    Scholar schreef:
    Ik vind die meiden zich echt aanstellen. Sorry hoor... Als je echt lekker in je vel zit, zou je hier toch gewoon om moeten lachen.


    26 - 02 - '16

    Om eerlijk te zijn kan ik het standpunt van die meisjes wel begrijpen. De hele maatschappij blijft er maar op doordrammen dat dik niet goed is -ik bedoel; kijk maar naar de reclames en modeshows, al die meisjes zijn graatmager- en ik kan me best voorstellen dat op een gegeven punt een filmpje als dit er behoorlijk in kan hakken bij vrouwen die niet aan het beeld dat de maatschappij heeft gesteld "voldoen".
    Waarom zouden ze zich niet mogen verkleden als een personage waar ze gek op zijn? Zoals dat ene meisje zegt; je ziet inderdaad bijna nergens wat gezettere figuren in de strip- of andere fantasiewerelden, dan wordt het inderdaad wel moeilijk. Ik ben zelf absoluut niet zwaarlijvig, maar ik zou het al vernederend vinden om als Jabba the Hut te gaan, dat zou mijn zelfvertrouwen zeker niet ten goede komen. Het is nu eenmaal geen aantrekkelijk personage en dat is toch volgens mij wel een beetje de bedoeling van cosplay; je kunnen verkleden in iemand waar je naar opkijkt.
    Natuurlijk begrijp ik ook dat hij het niet slecht bedoelde, maar ik vind niet dat je het gevoel dat die meisjes er van krijgen als "overdreven" kunt afdoen. Ze hebben best het recht zich zo te voelen.
    Helaas is dit geen ideale wereld waarin iedereen gelukkig is met zichzelf, en de mening van de maatschappij naast zich neer kan leggen. En ik vind dat daar best een beetje begrip voor opgebracht mag worden.

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 12:18 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Die meisjes moeten echt ophouden met zeiken, als jij dik bent en je wilt je verkleden als Misty, be my fucking guest, maar ga dan niet zeiken als iemand zegt dat je body form niet helemaal gelijk is aan je character, want het is true.

    Ribery schreef:
    Tsja, zodra iemand ook maar iets durft te zeggen over dikke mensen, kan hij de volle lading krijgen terwijl tegelijkertijd iedereen maar roept dat "dunne meisjes lelijk zijn want dames moeten vorm hebben". De wereld is fucked up. Mensen willen gewoon niet horen dat ze dik (en dus ongezond) zijn en daarom is het taboe om er ook maar iets over te zeggen.

    Edit: Als "explanation" bij de video staat trouwens ook een heel groot plaatje met "satire". Hij bedoelt zijn filmpje niet half zo serieus als dat kijkers het nemen. Mensen moeten gewoon niet zo butthurt reageren en zich meteen aangesproken voelen.


    Précies. Dit.

    Máár, ik begrijp ook wel waarom het kwetsend is tegenover andere mensen. In ieder geval, ik ben het met beide partijen eens. Duidelijk, huh?

    [ bericht aangepast op 2 juli 2013 - 14:50 ]


    Tijd voor koffie.

    Ribery schreef:
    Tsja, zodra iemand ook maar iets durft te zeggen over dikke mensen, kan hij de volle lading krijgen terwijl tegelijkertijd iedereen maar roept dat "dunne meisjes lelijk zijn want dames moeten vorm hebben". De wereld is fucked up. Mensen willen gewoon niet horen dat ze dik (en dus ongezond) zijn en daarom is het taboe om er ook maar iets over te zeggen.

    Edit: Als "explanation" bij de video staat trouwens ook een heel groot plaatje met "satire". Hij bedoelt zijn filmpje niet half zo serieus als dat kijkers het nemen. Mensen moeten gewoon niet zo butthurt reageren en zich meteen aangesproken voelen.


    Daarbij was het maar zo'n klein stukje uit het filmpje en toch gaat iedereen er apeshit over. Grow up.


    Your make-up is terrible

    LeDerp schreef:
    Die meisjes moeten echt ophouden met zeiken, als jij dik bent en je wilt je verkleden als Misty, be my fucking guest, maar ga dan niet zeiken als iemand zegt dat je body form niet helemaal gelijk is aan je character, want het is true.


    Dit is precies wat ik dacht!


    We'll still love each other, forever and always. <3

    LeDerp schreef:
    Die meisjes moeten echt ophouden met zeiken, als jij dik bent en je wilt je verkleden als Misty, be my fucking guest, maar ga dan niet zeiken als iemand zegt dat je body form niet helemaal gelijk is aan je character, want het is true.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Gatsby schreef:
    Om eerlijk te zijn kan ik het standpunt van die meisjes wel begrijpen. De hele maatschappij blijft er maar op doordrammen dat dik niet goed is -ik bedoel; kijk maar naar de reclames en modeshows, al die meisjes zijn graatmager- en ik kan me best voorstellen dat op een gegeven punt een filmpje als dit er behoorlijk in kan hakken bij vrouwen die niet aan het beeld dat de maatschappij heeft gesteld "voldoen".
    Waarom zouden ze zich niet mogen verkleden als een personage waar ze gek op zijn? Zoals dat ene meisje zegt; je ziet inderdaad bijna nergens wat gezettere figuren in de strip- of andere fantasiewerelden, dan wordt het inderdaad wel moeilijk. Ik ben zelf absoluut niet zwaarlijvig, maar ik zou het al vernederend vinden om als Jabba the Hut te gaan, dat zou mijn zelfvertrouwen zeker niet ten goede komen. Het is nu eenmaal geen aantrekkelijk personage en dat is toch volgens mij wel een beetje de bedoeling van cosplay; je kunnen verkleden in iemand waar je naar opkijkt.
    Natuurlijk begrijp ik ook dat hij het niet slecht bedoelde, maar ik vind niet dat je het gevoel dat die meisjes er van krijgen als "overdreven" kunt afdoen. Ze hebben best het recht zich zo te voelen.
    Helaas is dit geen ideale wereld waarin iedereen gelukkig is met zichzelf, en de mening van de maatschappij naast zich neer kan leggen. En ik vind dat daar best een beetje begrip voor opgebracht mag worden.


    Couldn't agree more.
    Tis alleen wel zo dat je reacties kunt verwachten als je verkleed gaat als zo'n cosplaypersonage, want mensen zijn nou eenmaal zo dat ze reageren als iets afwijkt van hun standaardbeeld van normaal, die cosplaypersonages zijn namelijk heel herkenbaar en heel veel zijn dun.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik vind het knap als je het durft hoor, maar ik zie nou ook niet erg graag te dikke meisjes in ieniemienie cosplay pakjes. Het ziet er gewoon een beetje belachelijk uit. Ik vind het niet bepaald beledigend overkomen wat hij in dit filmpje zegt, maar misschien vatten sommige mensen het heel anders op.


    i put the fun in funeral

    Gatsby schreef:
    Om eerlijk te zijn kan ik het standpunt van die meisjes wel begrijpen. De hele maatschappij blijft er maar op doordrammen dat dik niet goed is -ik bedoel; kijk maar naar de reclames en modeshows, al die meisjes zijn graatmager- en ik kan me best voorstellen dat op een gegeven punt een filmpje als dit er behoorlijk in kan hakken bij vrouwen die niet aan het beeld dat de maatschappij heeft gesteld "voldoen".
    Waarom zouden ze zich niet mogen verkleden als een personage waar ze gek op zijn? Zoals dat ene meisje zegt; je ziet inderdaad bijna nergens wat gezettere figuren in de strip- of andere fantasiewerelden, dan wordt het inderdaad wel moeilijk. Ik ben zelf absoluut niet zwaarlijvig, maar ik zou het al vernederend vinden om als Jabba the Hut te gaan, dat zou mijn zelfvertrouwen zeker niet ten goede komen. Het is nu eenmaal geen aantrekkelijk personage en dat is toch volgens mij wel een beetje de bedoeling van cosplay; je kunnen verkleden in iemand waar je naar opkijkt.
    Natuurlijk begrijp ik ook dat hij het niet slecht bedoelde, maar ik vind niet dat je het gevoel dat die meisjes er van krijgen als "overdreven" kunt afdoen. Ze hebben best het recht zich zo te voelen.
    Helaas is dit geen ideale wereld waarin iedereen gelukkig is met zichzelf, en de mening van de maatschappij naast zich neer kan leggen. En ik vind dat daar best een beetje begrip voor opgebracht mag worden.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Togepi, jottum!


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Het is wel heel veel commotie over een paar zinnen in een filmpje.
    Het is 'gevaarlijk' om op internet over dit onderwerp te beginnen en hij heeft het ook niet heel slim aangepakt, maar om nou te zeggen dat het echt zo verschrikkelijk is...
    Ik denk dat het ligt aan hoe je naar dit filmpje kijkt, hoe je het opvat.

    En ja, in de maatschappij hebben we een bepaald beeld van hoe mensen eruit moeten zien, maar er zijn maar heel weinig mensen die daaraan voldoen. Concluderend: dit filmpje is niet echt subtiel, maar ik vind de reacties wel erg overdreven.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Flannery schreef:
    Het is wel heel veel commotie over een paar zinnen in een filmpje.
    Het is 'gevaarlijk' om op internet over dit onderwerp te beginnen en hij heeft het ook niet heel slim aangepakt, maar om nou te zeggen dat het echt zo verschrikkelijk is...
    Ik denk dat het ligt aan hoe je naar dit filmpje kijkt, hoe je het opvat.

    En ja, in de maatschappij hebben we een bepaald beeld van hoe mensen eruit moeten zien, maar er zijn maar heel weinig mensen die daaraan voldoen. Concluderend: dit filmpje is niet echt subtiel, maar ik vind de reacties wel erg overdreven.


    Het probleem is dat het nooit goed is. Dikke mensen moeten dun zijn, dunne mensen moeten meer curves krijgen, gezonde gespierde meisjes moeten minder spieren hebben, te dunne meisjes moeten meer spieren hebben. Je word gek.


    Your make-up is terrible