CURLYMONSTER schreef:
Dit is zo tegenstrijdig met het 'je schrijft voor jezelf' waar sommigen over klagen.
Je schrijf inderdaad voor jezelf, dat op de eerste plaats. Maar ik denk dat een schrijver(ster) ook schrijft om gelezen te worden, en daar is ook niks mis mee. Ik denk dat iedereen die een verhaal schrijft, graag erkenning wilt. Want als men daadwerkelijk enkel en alleen voor zichzelf zou schrijven, zou een site als Q nutteloos zijn. Allee ja, je schrijft toch maar voor jezelf, dus een ander hoeft het niet te lezen dus welk nut heeft het dan om online te zetten? Of zelfs een stap verder, als je voor jezelf schrijft, waarom zou je het dan willen uitgeven in boekvorm?
Ik schrijf voor mezelf, omdat ik graag schrijf en niet zonder schrijven kan. Dat neemt echter niet weg dat wat ik schrijf ook graag wil laten lezen aan anderen. Als ik een verhaal schrijf, hou ik rekening met de lezer, opdat die mee is in m'n verhaal en begrijpt wat ik wil vertellen. Als ik dat niet deed, en echt het motto aan zou houden 'ik schijf voor mezelf' dan zou een buitenstaander geen kloot snappen van het verhaal :'D
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”