• Ik zit dus echt al een tijdje te klooien met de gaswet bij Scheikunde.

    Ik moet dus 2,45 x 10^-2 m^3 mol^-1 (Ofwel, 0,0245 kubieke meter per mol) omrekenen naar dm^3 mol^-1 (ofwel, kubieke decimeter per mol)
    Samengevat: Ik weet niet hoe je kubieke meter per mol (m^3 mol^-1) omrekent naar kubieke decimeter per mol (dm^3 mol^-1)

    Heeft iemand enig idee hoe je dit omrekent? Je mag het ook algemeen - dus zonder de waarden die ik er bij heb gegeven - uitleggen.

    Alvast bedankt!

    [ bericht aangepast op 21 juni 2013 - 15:45 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik zou zeggen dat je het getal (die 2,45 x 10^-2 m^3 mol^-1) gewoon x1000 doet? C:
    Je hebt namelijk:
    2,45 x 10^-2 m^3


    1 mol
    Dan kan je het bovenste naar kubieke decimeters omrekenen, en aangezien de mol niet veranderd ga ik ervan uit dat die hetzelfde zou blijven, oftewel, je vermenigvuldigd met 1000 (:


    Hm, dit klinkt niet echt logisch, maar als je het niet snapt kan ik het wel duidelijker proberen uit te leggen ^^ Ik weet trouwens niet 100% zeker of dit klopt hoor :')

    [ bericht aangepast op 21 juni 2013 - 15:48 ]


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Maar je kunt dus gewoon zeggen dat de mol hetzelfde blijft? Want dat was het punt waarmee ik vastzat. Ik dacht dat ik dan kilo mol van die mol maakte.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Pythias schreef:
    Maar je kunt dus gewoon zeggen dat de mol hetzelfde blijft? Want dat was het punt waarmee ik vastzat. Ik dacht dat ik dan kilo mol van die mol maakte.


    Hangt ervanaf hoe lang je aan het rekenen bent. Als je heel lang bezig bent met de som wordt die mol een stuk ouder en dan krijgt ie een mooi baardje (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Pythias schreef:
    Maar je kunt dus gewoon zeggen dat de mol hetzelfde blijft? Want dat was het punt waarmee ik vastzat. Ik dacht dat ik dan kilo mol van die mol maakte.


    Nee, die blijft gewoon hetzelfde. Het is alsof je twee appels in één kom kan doen, als je de eenheid van die appels veranderd, je snijdt ze bijvoorbeeld in stukken, kunnen er dus vier stukken in, maar nog steeds in één kom.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik mis de tijd toen een mol gewoon een dier was en geen ingewikkeld scheikundig begrip.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Ik mis de tijd toen een mol gewoon een dier was en geen ingewikkeld scheikundig begrip.


    Je bent niet de enige.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Zó blij dat ik het tentamen heb gehaald waarin die ellendige mol voorkwam D: Vraag me niet hoe, dat heb ik gewist uit mijn brein. Succes!


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mundane schreef:
    (...)

    Nee, die blijft gewoon hetzelfde. Het is alsof je twee appels in één kom kan doen, als je de eenheid van die appels veranderd, je snijdt ze bijvoorbeeld in stukken, kunnen er dus vier stukken in, maar nog steeds in één kom.


    Ah, oké. Dat klinkt best logsich! Dankjewel.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Pythias schreef:
    (...)

    Ah, oké. Dat klinkt best logsich! Dankjewel.


    Graag gedaan, als je nog vragen hebt hoor ik het wel c:


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.