• Hi :3
    Ik heb dus net ‘the perks of being a wallflower’ gezien. En op het eind ligt Charlie dus in een soort van ziekenhuis en dan zegt ‘ie iets over wat zijn tante hem aangedaan heeft. Maar het is dus heel vaag en ik snap niet wat die tante hem aangedaan heeft.
    Weet iemand het?

    Zij had Charlie misbruikt geloof ik :Y)


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Zijn tante had hem toch misbruikt? Ik weet het eigenlijk niet meer helemaal.


    Caution first, always.

    Zijn tante heeft hem misbruikt, omdat hij hem haatte vanwege dat Charlie altijd zo verlegen was. Haar tante die had ondertussen nogal een probleem gekregen met mannen en haatte hen. Daarom nam ze een soort van wraak op de mannen door Charlie te misbruiken, want vanwege zijn verlegenheid zou hij weinig doen en zo.

    Tenminste dat begreep ike rvan.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Exactly. Het is wat vaag. this is why I prefer books.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik vond het inderdaad ook wat vaag, vooral omdat je door de film heen de heletijd denkt dat hij dol is op zijn tante, en zijn tante ook op hem.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Als ik het goed heb begrepen, dan is het toch anders dan wat de anderen zeggen :') -en ik heb ook het boek gelezen-
    Ik begreep eruit dat zijn tante misbruikt werd door mannen, wat hij dus herkende bij zijn zus, en hij was heel gehecht aan zijn tante. Toen zij hem zijn verjaardagscadeau ging halen, kwam ze om het leven, en hij denkt dus dat het zijn fout is, dat ze dood is, gewoon omdat ze opweg was zijn cadeau te halen.
    Edit: als ik het zo eventjes opzoek, klopt het blijkbaar wel, dat ze hem mishandelde. Iets dat mij dan toch niet erg opviel.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2013 - 21:34 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Lupone schreef:
    Als ik het goed heb begrepen, dan is het toch anders dan wat de anderen zeggen :') -en ik heb ook het boek gelezen-
    Ik begreep eruit dat zijn tante misbruikt werd door mannen, wat hij dus herkende bij zijn zus, en hij was heel gehecht aan zijn tante. Toen zij hem zijn verjaardagscadeau ging halen, kwam ze om het leven, en hij denkt dus dat het zijn fout is, dat ze dood is, gewoon omdat ze opweg was zijn cadeau te halen.
    Edit: als ik het zo eventjes opzoek, klopt het blijkbaar wel, dat ze hem mishandelde. Iets dat mij dan toch niet erg opviel.


    You're right though. Je miste dus alleen het detail dat Helen hem ook mishandelde. :Y)
    I thought it was a brilliant book, personally. Quite powerful.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Javert schreef:
    (...)

    You're right though. Je miste dus alleen het detail dat Helen hem ook mishandelde. :Y)
    I thought it was a brilliant book, personally. Quite powerful.


    Enorm krachtig. Ik moest na de laatste bladzijde echt wel even bekomen, zo intens vond ik het.
    Ik denk dat ik het binnenkort nog eens ga lezen, en dan zal ik er eens op letten ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Op het moment dat hij aan het huilen is - de scène waarin hij zegt "stop crying" - komt er een hele flashback aan hem voorbij. Tussendoor zie je dan ook een hand op zijn been volgens mij. Ik dacht eerst dat het iemand was die hem troostte, maar misschien was dat een slechte flashback van zijn Aunt Helen? Want als ik het inderdaad opzoek kom ik vooral tegen dat ze hem misbruikte.
    Ik vond het overigens een enorm goede film, ik moet alleen nog eens het boek bij de bieb gaan lenen (normaal lees ik wel eerst de boeken, maar deze film wilde ik meteen zien vanwege Logan en Emma)


    “Love is a contradiction.”