• Hoi Hoi,

    eerst wil ik even duidelijk maken dat onze 2 katten een bepaald hoeveelheid kattenbrokjes krijgen en 3x per dag schoon drinkwater.
    Nugget (mannetje) die ziet er goed en gezond uit.
    in tegenstelling tot Mimi (vrouwtje) die is een beetje aan de mollige kant.
    nu probeer ik te bedenken wat voor Mimi helpt om iets af te vallen.
    ik speel heel vaak met haar, vertroetel haar (Nugget ook hoor !)
    wat ik net heb ondekt is dat ze trap op en af lopen heel leuk vindt, dat doet mij ook goed !
    dus nu rennen we samen de trap op en af xD

    iemand nog meer (leuke) ideetjes voor Mimi ?


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Vind je zelf dat hij te dik is, of vind de dierenarts dat? You know, the person who actually knows these kind of things.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Javert schreef:
    Vind je zelf dat hij te dik is, of vind de dierenarts dat? You know, the person who actually knows these kind of things.


    ook de dieren arts vindt Mimi aan de zware kant :X


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Smsje schreef:
    (...)

    ook de dieren arts vindt Mimi aan de zware kant :X


    Well, did she have any tips? Een dierenarts weet daar vast veel van af.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Oh, mijn kat is ook te dik. Maar niks helpt bij mij, want mijn kat eet het voer van de andere kat en van de hond op. Helaas ;x

    Mijn kat ziet er zo uit:

    [ bericht aangepast op 22 juni 2013 - 23:41 ]


    26 - 02 - '16

    ja, de dierenarts zegt minderen met voer, dat hebben we al gedaan maar het helpt niet echt.
    ze eet net als de kat van Alecia alles op en zo wordt Nugget weer fragiel


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Alecia schreef:
    Oh, mijn kat is ook te dik. Maar niks helpt bij mij, want mijn kat eet het voer van de andere kat en van de hond op. Helaas ;x

    Mijn kat ziet er zo uit:



    DAT IS NET MIMI xD


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    3x per dag schoon drinkwater? o.o Is dat niet een beetje teveel van het goede?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Cherbourg schreef:
    3x per dag schoon drinkwater? o.o Is dat niet een beetje teveel van het goede?


    momenteel verharen ze allebei als een gek.
    ook staan de voer en drinkbak op een laminaat-vloer
    en ze zijn een beetje preuts met vers drinkwater (ze geven het aan als ze vers water willen)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Tja, als je al mindert met voer geven, zou ik het ook niet weten...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Mijn poes heeft ook overgewicht :'D Toen ze in januari in het asiel kwam woog ze 2,5 kilo en was ze 4.5 jaar. Ondertussen is ze ruim drie maanden bij ons en weegt ze ruim 6 kilo. Ach, ze kan eten als ze wilt en naar buiten als ze wilt, dus ik zie het probleem niet zo in.
    Ik weet niet of jouw katten binnen of buitenkatten zijn, maar als het binnenkatten zijn is het normaal dat ze iets dikker zijn dan normaal. Ze missen in dat geval namelijk belangrijke beweging die ze nodig hebben om hun voedsel te verbranden. Je kat heeft trouwens pas echt overgewicht als je zijn/haar ribben niet meer kan voelen, daarvoor is hij/zij gewoon op goed gewicht.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    het zijn binnen katten.
    soms als het lekker weer is mogen ze allebei buiten spelen in ons achter tuintje.
    ze snuffelen, rollen en spelen met elkaar.
    *voelt nu aan de ribbetje*

    .....


    niet te voelen

    [ bericht aangepast op 23 juni 2013 - 0:06 ]


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Smsje schreef:
    het zijn binnen katten.
    soms als het lekker weer is mogen ze allebei buiten spelen in ons achter tuintje.
    ze snuffelen, rollen en spelen met elkaar.
    *voelt nu aan de ribbetje*

    .....


    niet te voelen



    Dan kan het zijn dat ze overgewicht heeft. Ik zou sowieso flink minderen met eten. De gemiddelde buitenkat heeft maar 100 gr per dag nodig. Binnenkatten zelfs minder.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mebarak schreef:
    (...)


    Dan kan het zijn dat ze overgewicht heeft. Ik zou sowieso flink minderen met eten. De gemiddelde buitenkat heeft maar 100 gr per dag nodig. Binnenkatten zelfs minder.


    het probleem is dat Mimi de voer van Nugget opeet :X


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Smsje schreef:
    het zijn binnen katten.
    soms als het lekker weer is mogen ze allebei buiten spelen in ons achter tuintje.
    ze snuffelen, rollen en spelen met elkaar.
    *voelt nu aan de ribbetje*

    .....


    niet te voelen


    Probeer ze misschien maar een keer per dag eten te geven? Dat deed ik met mijn katten.
    Ze kregen eten nadat wij gegeten hadden. zo is het ook met veel andere cat-owners die ik ken. en dat zijn buiten katten. en hun gewicht is gewoon goed.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Javert schreef:
    (...)

    Probeer ze misschien maar een keer per dag eten te geven? Dat deed ik met mijn katten.
    Ze kregen eten nadat wij gegeten hadden. zo is het ook met veel andere cat-owners die ik ken. en dat zijn buiten katten. en hun gewicht is gewoon goed.



    (Y) prima tip deze, ga ik meteen morgen uitvoeren !


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!