• Hey,

    Ik moet voor school stage gaan lopen, maar ik weet niet waar. Nu vind ik het leuk om te schrijven en dacht ik dat het misschien een goed idee was om mijn maatschappelijke stage te doen bij de krant. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik zit in 4havo, ik weet niet of dat belangrijk is, en het is voor een week.
    Wat hebben jullie voor stage's gedaan op de middelbare school?

    Alvast bedankt (:


    "Always"

    De krant is niet schrijven, he. De krant is journalistiek en waarschijnlijk zul je dan niet mogen gaan schrijven.
    Daarnaast moet de maatschappelijke stage bij een non-profit organisatie zijn -bij ons althans.
    Ik heb een stage bij het WNF gedaan, maar dat was omdat mijn moeder daar vrijwilliger was. Als ik jou was zou ik bij een bejaardentehuis gaan of bij een kinderopvang of een dierenasiel of zoiets.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Had ik dat idee maar gehad! Superleuk, hopen dat het mogelijk is (ik heb er zelf geen ervaringen mee).
    Ik heb bij een speeltuin gewerkt. Was heel leuk, kleine kinderen van de glijbanen aftrekken, van de hekken aftrekken, van de niet-klimbare-klimbare bomen aftrekken... Haha, behoorlijk wat werk, maar ze waren altijd heel lief en ik heb geregeld geschommeld en van de glijbaan gegleden (ben je nooit te oud voor!).
    Leuke stage/uitdaging, mocht je het leuk lijken als optie 2 of 3 (:

    (ps: Was voor mij altijd handig: meerdere opties hebben wat je wilt en dan gaan zoeken, vind je soms veel sneller wat leuks!)

    Patholoog schreef:
    De krant is niet schrijven, he. De krant is journalistiek en waarschijnlijk zul je dan niet mogen gaan schrijven.
    Daarnaast moet de maatschappelijke stage bij een non-profit organisatie zijn -bij ons althans.
    Ik heb een stage bij het WNF gedaan, maar dat was omdat mijn moeder daar vrijwilliger was. Als ik jou was zou ik bij een bejaardentehuis gaan of bij een kinderopvang of een dierenasiel of zoiets.


    Maar de dingen die in de krant staan, moeten toch worden geschreven? Door wie of waar wordt dat dan gedaan?
    Bij ons maakt dat volgens mij niks uit of het non-profit of wel is... dat staat iig niet in de brief.


    "Always"

    Cixx schreef:
    Had ik dat idee maar gehad! Superleuk, hopen dat het mogelijk is (ik heb er zelf geen ervaringen mee).
    Ik heb bij een speeltuin gewerkt. Was heel leuk, kleine kinderen van de glijbanen aftrekken, van de hekken aftrekken, van de niet-klimbare-klimbare bomen aftrekken... Haha, behoorlijk wat werk, maar ze waren altijd heel lief en ik heb geregeld geschommeld en van de glijbaan gegleden (ben je nooit te oud voor!).
    Leuke stage/uitdaging, mocht je het leuk lijken als optie 2 of 3 (:

    (ps: Was voor mij altijd handig: meerdere opties hebben wat je wilt en dan gaan zoeken, vind je soms veel sneller wat leuks!)


    Haha nou dat is niks voor mij. Al die gillende kinderen, ik zou al na een kwartier helemaal gek worden (:


    "Always"

    GoldenTrio schreef:
    (...)

    Maar de dingen die in de krant staan, moeten toch worden geschreven? Door wie of waar wordt dat dan gedaan?
    Bij ons maakt dat volgens mij niks uit of het non-profit of wel is... dat staat iig niet in de brief.


    Ik denk eerlijk gezegd dat ze dat niet leerlingen van de middelbare school laten doen..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    GoldenTrio schreef:
    (...)

    Maar de dingen die in de krant staan, moeten toch worden geschreven? Door wie of waar wordt dat dan gedaan?
    Bij ons maakt dat volgens mij niks uit of het non-profit of wel is... dat staat iig niet in de brief.


    Door de journalisten zelf.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik denk eerlijk gezegd dat ze dat niet leerlingen van de middelbare school laten doen..


    Het is meer bedoeld als snuffelstage, niet perse om al iets te doen...
    Maar ik ben nog verder aan het kijken, het is niet dat dit mijn definitieve keuze is.


    "Always"

    Ik denk niet dat je gauw op stage kan gaan bij de krant als je pas in havo 4 zit. Ik denk dat het pas kan als je echt bezig bent met een studie oid.
    Mijn stage op school was toen bij de voedselbank (never again!) en dat was echt vreselijk. Arrogante lui allemaal. Dus dat raad ik je in ieder geval niet aan. :'D

    Draculea schreef:
    Ik denk niet dat je gauw op stage kan gaan bij de krant als je pas in havo 4 zit. Ik denk dat het pas kan als je echt bezig bent met een studie oid.
    Mijn stage op school was toen bij de voedselbank (never again!) en dat was echt vreselijk. Arrogante lui allemaal. Dus dat raad ik je in ieder geval niet aan. :'D


    Zo irritant, ik weet bijna niks. Ik heb alleen een brief gekregen met een paar voorwaarden. Maar ik heb geen idee waar naar ik moet gaan zoeken. Nu jullie al die stageplekken opnoemen, zijn dat geen plekken waar je een opleiding voor nodig moet hebben. Maar dat is dan toch ook geen reëel beeld van wat je later wilt gaan doen?


    "Always"

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik denk eerlijk gezegd dat ze dat niet leerlingen van de middelbare school laten doen..


    Zoek het ergens in de zorg. Daar hebben ze graag stagiaires.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2013 - 20:58 ]


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    GoldenTrio schreef:
    (...)

    Zo irritant, ik weet bijna niks. Ik heb alleen een brief gekregen met een paar voorwaarden. Maar ik heb geen idee waar naar ik moet gaan zoeken. Nu jullie al die stageplekken opnoemen, zijn dat geen plekken waar je een opleiding voor nodig moet hebben. Maar dat is dan toch ook geen reëel beeld van wat je later wilt gaan doen?

    Bij ons maakte het niet uit waar je stage ging doen, zolang je maar iets deed. Het ging er meer om dat je te weten kwam hoe alles in zijn werk ging. Bovendien had onze school een enorme lijst met stageplekken waar je uit kon kiezen. Tenzij je zelf een andere stage kon vinden.
    Zo gingen veel mensen naar verzorgingstehuizen, bibliotheken en zelfs kerken. Het ging er bij ons gewoon om dat je een kijkje kreeg in de maatschappij, of dat nou te maken had met je richting of niet.

    Wij moesten een maatschappelijke stage doen, dus inderdaad niet voor een bedrijf. Verschillende mensen hebben bij de Wereldwinkel gewerkt of bij een kinderdagverblijf. Ik heb zelf drie avonden garderobe gedaan (zo'n 30 uur, wat minder eigenlijk ssst) en heb ik de uren die ik heb gefloten bij mijn hockeyclub gedeclareerd (12 uur). Ik heb de mijne dus een beetje bij elkaar gesprokkeld.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb mijn beide maatschappelijke stages in de zorg gedaan. Allebei op een dagcentrum voor geestelijk gehandicapten kinderen. T waren leuke ervaringen, maar t is niks voor mij. Nja, de zorg opzich wel, maar geestelijk gehandicapte kinderen gewoon niet;p

    Maargoed, ik heb verder geen ervaring met de krant, dus ik heb geen idee of dat zou mogen/kunnen.. Als ik jou was zou ik het gewoon eens op school navragen, of eens naar een krant bellen en vragen (; Of, als dat niet kan of mag, je kunt ook een locale(re) krant nemen, een die minder bekend is. Misschien dat daar de kans groter is dat je daar je stage kan lopen? Of -als jullie die hebben- een schoolkrant?


    Inspiration can hit you any time

    Ik heb in 3 HAVO stage gedaan bij de marechaussee. Dat vond ik heel erg leuk. Ik dacht zelfs dat het wel iets voor mij zou zijn.

    Ik weet niet precies of je wel bij de krant kan stage lopen, maar je kunt in ieder geval ook proberen of je ergens anders zou kunnen stage lopen. Misschien doet iemand in je omgeving iets leuks waar je stage kunt lopen?


    I still think of the guitar bible.