• Hallo allemaal!
    Dit is niet voor school of iets dergelijks, maar gewoon voor mezelf. Ik wil graag dingen onderzoeken die te maken hebben met dromen.
    Ik vroeg me dus af of er vrijwilligers zijn die zin hebben om drie maanden lang bij te houden wat hun dromen zijn, hierbij rekening houdend met de maanstand en (als je een vrouw bent) met je menstruatiecyclus. Ik wil namelijk graag onderzoeken of de maan en de menstruatiecyclus invloed hebben op je dromen. En niet alleen op je dromen, maar ook of je meerdere dromen krijgt, of dat je gewoon onrustiger slaapt.
    De bedoeling is dus dat je drie maanden lang zo gedetailleerd mogelijk bijhoudt wat je dromen zijn, hoe je slaapt, en daarnaast dat je er per nacht dus ook bij vermeldt wat de maanstand is en hoe het zit met je menstruatiecyclus. Bij de laatste is het ook goed als je alleen maar vermeldt of je bij je ovulatie zit, of de hoeveelste dag het is van je ongesteldheid.
    Ik snap het wel als mensen geen zin hebben om mee te doen, want drie maanden is best wel lang, maar ik hoop dat er mensen zijn die hier wel aan mee willen doen!
    Liefs ClickClack


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    Ik droom al maanden dat ik ontvoerd word, ongesteld of niet :')


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik ben kampioen dromen onthouden :'D Als ik m'n best doe, vergeet ik geen enkele droom, gewoon omdat ik het zelf veel te interessant vind. De dromen die ik heb, vertellen me altijd meer over mezelf. Tja, stukje onderbewustzijn dat zich laat zien, ondanks dat het soms behoorlijk vertalen is ^_^
    Vannacht had ik wel zoiets raars... ik droomde dat ik droomde dat ik gewaarschuwd werd. Ik had dus zogezegd een visioen in m'n droom, wat echt akelig was - voor mij toch. Dolls came to life en probeerden mij, m'n vriend en zoontje gevangen te nemen/vermoorden/ geen idee wat ze van plan waren maar goed was het niet, en ik wist als enige te vluchten. En in m'n droom werd ik dus zogezegd wakker en herbeleefde ik dus dat visioen, het begin, om op die manier dus snel met m'n gezin weg te gaan van waar we waren en om ervoor te zorgen dat die poppen ons niet te pakken kregen.
    Heel vaag, maar voor mij is het duidelijk genoeg wat er nu bedoeld wordt. Daarbij kan ik je een dozijn aan details geven uit die droom, maar dan wordt dit stukje onzin dat er niet toe doet alleen maar onnodig langer :'D

    Anyway's, ik zou gerust een dromendagboek bij kunnen houden, maar ik kan je niet zeggen wanneer ik m'n maandelijkse periode heb, aangezien ik niet meer ongesteld wordt (lang leve spiraal :'D)
    Wel merk ik aan mezelf dat mijn dromen heftiger en intenser zijn wanneer ik me erg down en depressief voel dan wanneer ik redelijk tot goed in m'n vel zit.
    Je laat het me maar via een PB weten of je wilt dat ik ze bij hou of niet (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik neem aan dat je menstruatie het beïnvloed aangezien je dan veel gevoeliger bent etc. en dromen vaak gebaseerd zijn op je gevoel en dingen waar je je mee bezig houdt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Euterpe schreef:
    Ik droom vaak de vreemdste dingen, het lijkt me best leuk om het bij te houden maar ik menstrueer nog niet :$ *kuchkuch*


    Wees blij. Ik was het al op mijn 11de geworden en als eerste van alle meiden uit mijn klas. Dat was geen pretje.:(

    [ bericht aangepast op 24 juni 2013 - 17:30 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Found schreef:
    (...)

    Vroeger wilde ik het dol- en dolgraag worden. Nu... Tja... You bleed.


    You die.. Because of the fucking pain and you cry, cry a lot.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Helaas kan ik mijn dromen bijna nooit herinneren en word ik niet meer ongesteld wegens de Prikpil.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Wat is eigenlijk de bedoeling van het onderzoek?
    Waar wil je proberen achter te komen?
    Dus wat is je doel?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    Wat is eigenlijk de bedoeling van het onderzoek?
    Waar wil je proberen achter te komen?
    Dus wat is je doel?


    ClickClack schreef:
    Hallo allemaal!
    Dit is niet voor school of iets dergelijks, maar gewoon voor mezelf. Ik wil graag dingen onderzoeken die te maken hebben met dromen.
    Ik vroeg me dus af of er vrijwilligers zijn die zin hebben om drie maanden lang bij te houden wat hun dromen zijn, hierbij rekening houdend met de maanstand en (als je een vrouw bent) met je menstruatiecyclus. Ik wil namelijk graag onderzoeken of de maan en de menstruatiecyclus invloed hebben op je dromen. En niet alleen op je dromen, maar ook of je meerdere dromen krijgt, of dat je gewoon onrustiger slaapt.
    De bedoeling is dus dat je drie maanden lang zo gedetailleerd mogelijk bijhoudt wat je dromen zijn, hoe je slaapt, en daarnaast dat je er per nacht dus ook bij vermeldt wat de maanstand is en hoe het zit met je menstruatiecyclus. Bij de laatste is het ook goed als je alleen maar vermeldt of je bij je ovulatie zit, of de hoeveelste dag het is van je ongesteldheid.
    Ik snap het wel als mensen geen zin hebben om mee te doen, want drie maanden is best wel lang, maar ik hoop dat er mensen zijn die hier wel aan mee willen doen!
    Liefs ClickClack


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    ClickClack schreef:
    Hallo allemaal!
    Dit is niet voor school of iets dergelijks, maar gewoon voor mezelf. Ik wil graag dingen onderzoeken die te maken hebben met dromen.
    Ik vroeg me dus af of er vrijwilligers zijn die zin hebben om drie maanden lang bij te houden wat hun dromen zijn, hierbij rekening houdend met de maanstand en (als je een vrouw bent) met je menstruatiecyclus. Ik wil namelijk graag onderzoeken of de maan en de menstruatiecyclus invloed hebben op je dromen. En niet alleen op je dromen, maar ook of je meerdere dromen krijgt, of dat je gewoon onrustiger slaapt.
    De bedoeling is dus dat je drie maanden lang zo gedetailleerd mogelijk bijhoudt wat je dromen zijn, hoe je slaapt, en daarnaast dat je er per nacht dus ook bij vermeldt wat de maanstand is en hoe het zit met je menstruatiecyclus. Bij de laatste is het ook goed als je alleen maar vermeldt of je bij je ovulatie zit, of de hoeveelste dag het is van je ongesteldheid.
    Ik snap het wel als mensen geen zin hebben om mee te doen, want drie maanden is best wel lang, maar ik hoop dat er mensen zijn die hier wel aan mee willen doen!
    Liefs ClickClack
    (...)


    In dat geval de maan heeft geen enkel effect en menstruatiecyclus kan effect hebben, maar dan ligt het meer aan de hormonen en waarschijnlijk zal je als je ongesteld bent wel onrustiger slapen. Maar ja,, ik ben geen ervaringsdeskundige op het ongesteldheidsgebied.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Mij dromen zijn heel gedetailleerd en levens echt qua angst, liefde, verdriet etc. Mijn record is 5 levens echte dromen in een nacht en kan uit mijn hoofd in detail terug vertellen waar het over ging en ik vergeet ze nooit haha.

    Naar mijn idee is er geen verschil in mijn dromen tijdens mijn menstruatiecyclus, en tja van maanstanden heb ik geen verstand :D


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ik wil wel, maar het liefste wel prive dan :')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Destined schreef:
    (...)

    In dat geval de maan heeft geen enkel effect en menstruatiecyclus kan effect hebben, maar dan ligt het meer aan de hormonen en waarschijnlijk zal je als je ongesteld bent wel onrustiger slapen. Maar ja,, ik ben geen ervaringsdeskundige op het ongesteldheidsgebied.


    Je roept nu conclusies gebaseerd op helemaal niets :/. Dromen zitten een stuk complexer in elkaar. Daarbij worden bij volle maan bijvoorbeeld meer misdaden en zelfmoord gepleegd, je kan niet met zekerheid zeggen dat de maan geen invloed heeft op de mens.


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    (...)

    Je roept nu conclusies gebaseerd op helemaal niets :/. Dromen zitten een stuk complexer in elkaar. Daarbij worden bij volle maan bijvoorbeeld meer misdaden en zelfmoord gepleegd, je kan niet met zekerheid zeggen dat de maan geen invloed heeft op de mens.


    Wat backfire zegt klopt, en daarom wil ik dus ook onderzoeken of de maan ook invloed heeft op onze dromen.
    Mijn oma werkte vroeger bij een drukkerij, ze hadden vaak ook hele stapels met geboortekaartjes, en met volle maan was de stapel altijd ineens een stuk leger, omdat met volle maan heel erg veel kinderen geboren worden, waaronder ikzelf :)
    Maargoed, ik probeer dus connecties te vinden tussen dromen en de maan, en daarom dit onderzoek.


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    Backfire schreef:
    (...)

    Je roept nu conclusies gebaseerd op helemaal niets :/. Dromen zitten een stuk complexer in elkaar. Daarbij worden bij volle maan bijvoorbeeld meer misdaden en zelfmoord gepleegd, je kan niet met zekerheid zeggen dat de maan geen invloed heeft op de mens.


    Ik roep inderdaad conclusies, maar ze zijn niet gebaseerd op niets. Misschien zou je in het vervolg beter eerst kunnen vragen waarop ik mijn conclusie baseer, voordat je me gaat veroordelen. Maar omdat je het zo 'vriendelijk' vraagt zou ik het even uitleggen waarop ik het baseer, namelijk wetenschap.

    Mensen dromen vaak over dingen wie ze de dag ervoor hebben meegemaakt, dat komt doordat de hersenen de dingen van die dag nog aan het verwerken zijn wanneer jij aan het slapen bent. Dat hoeft niet altijd te zijn hoe jij het die dag hebt meegemaakt, maar dat kan ook heel anders in een vorm van een metafoor of iets. Dus alles wat je in die dag hebt gedaan, aan hebt gedachte, hebt gelezen, hebt gezien kan in zo'n droom voorkomen echt alles.

    Een droom is dus eigenlijk iets wat je de dag ervoor hebt meegemaakt en wat je hersenen dus verwerken. Daarom maakt het weinig uit of er nou een maan schijnt of dat klaar daglicht is. Menstruatie kan miss effect hebben doordat het de persoon in kwestie onrustiger maakten dromen sneller kan verbreken, maar dat weet ik niet zeker vanwege het geen ervaring hebben deel.

    Voor meer informatie raad ik het boek De Droomduiding van mijn goede vriend Sigmundje Freud aan. Want daar wordt dieper ingegaan op hoe complex dromen zijn en hoe het precies werkt.

    Duidelijk? :P
    Je mag aantekeningen maken als je wilt.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    en mensen veranderen in een weerwolf (oke negeer me maar want dit is totaal niet grappig)


    night thinking, day dreaming