• Hallo allemaal!
    Dit is niet voor school of iets dergelijks, maar gewoon voor mezelf. Ik wil graag dingen onderzoeken die te maken hebben met dromen.
    Ik vroeg me dus af of er vrijwilligers zijn die zin hebben om drie maanden lang bij te houden wat hun dromen zijn, hierbij rekening houdend met de maanstand en (als je een vrouw bent) met je menstruatiecyclus. Ik wil namelijk graag onderzoeken of de maan en de menstruatiecyclus invloed hebben op je dromen. En niet alleen op je dromen, maar ook of je meerdere dromen krijgt, of dat je gewoon onrustiger slaapt.
    De bedoeling is dus dat je drie maanden lang zo gedetailleerd mogelijk bijhoudt wat je dromen zijn, hoe je slaapt, en daarnaast dat je er per nacht dus ook bij vermeldt wat de maanstand is en hoe het zit met je menstruatiecyclus. Bij de laatste is het ook goed als je alleen maar vermeldt of je bij je ovulatie zit, of de hoeveelste dag het is van je ongesteldheid.
    Ik snap het wel als mensen geen zin hebben om mee te doen, want drie maanden is best wel lang, maar ik hoop dat er mensen zijn die hier wel aan mee willen doen!
    Liefs ClickClack


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    Destined schreef:
    (...)

    Ik roep inderdaad conclusies, maar ze zijn niet gebaseerd op niets. Misschien zou je in het vervolg beter eerst kunnen vragen waarop ik mijn conclusie baseer, voordat je me gaat veroordelen. Maar omdat je het zo 'vriendelijk' vraagt zou ik het even uitleggen waarop ik het baseer, namelijk wetenschap.

    Mensen dromen vaak over dingen wie ze de dag ervoor hebben meegemaakt, dat komt doordat de hersenen de dingen van die dag nog aan het verwerken zijn wanneer jij aan het slapen bent. Dat hoeft niet altijd te zijn hoe jij het die dag hebt meegemaakt, maar dat kan ook heel anders in een vorm van een metafoor of iets. Dus alles wat je in die dag hebt gedaan, aan hebt gedachte, hebt gelezen, hebt gezien kan in zo'n droom voorkomen echt alles.

    Een droom is dus eigenlijk iets wat je de dag ervoor hebt meegemaakt en wat je hersenen dus verwerken. Daarom maakt het weinig uit of er nou een maan schijnt of dat klaar daglicht is. Menstruatie kan miss effect hebben doordat het de persoon in kwestie onrustiger maakten dromen sneller kan verbreken, maar dat weet ik niet zeker vanwege het geen ervaring hebben deel.

    Voor meer informatie raad ik het boek De Droomduiding van mijn goede vriend Sigmundje Freud aan. Want daar wordt dieper ingegaan op hoe complex dromen zijn en hoe het precies werkt.

    Duidelijk? :P
    Je mag aantekeningen maken als je wilt.

    ik heb gedroomd dat ik iemand die stenen naar mijn crush gooide in elkaar sloeg, ik heb die dag niet zoiets meegemaakt en mn crush heb ik al heel lang niet gezien en er die dag ook niet aan gedacht. niet dat ik je niet geloof, maar kun je dat dan misschien uitleggen?


    night thinking, day dreaming

    Destined schreef:
    (...)

    Ik roep inderdaad conclusies, maar ze zijn niet gebaseerd op niets. Misschien zou je in het vervolg beter eerst kunnen vragen waarop ik mijn conclusie baseer, voordat je me gaat veroordelen. Maar omdat je het zo 'vriendelijk' vraagt zou ik het even uitleggen waarop ik het baseer, namelijk wetenschap.

    Mensen dromen vaak over dingen wie ze de dag ervoor hebben meegemaakt, dat komt doordat de hersenen de dingen van die dag nog aan het verwerken zijn wanneer jij aan het slapen bent. Dat hoeft niet altijd te zijn hoe jij het die dag hebt meegemaakt, maar dat kan ook heel anders in een vorm van een metafoor of iets. Dus alles wat je in die dag hebt gedaan, aan hebt gedachte, hebt gelezen, hebt gezien kan in zo'n droom voorkomen echt alles.

    Een droom is dus eigenlijk iets wat je de dag ervoor hebt meegemaakt en wat je hersenen dus verwerken. Daarom maakt het weinig uit of er nou een maan schijnt of dat klaar daglicht is. Menstruatie kan miss effect hebben doordat het de persoon in kwestie onrustiger maakten dromen sneller kan verbreken, maar dat weet ik niet zeker vanwege het geen ervaring hebben deel.

    Voor meer informatie raad ik het boek De Droomduiding van mijn goede vriend Sigmundje Freud aan. Want daar wordt dieper ingegaan op hoe complex dromen zijn en hoe het precies werkt.

    Duidelijk? :P
    Je mag aantekeningen maken als je wilt.


    Thanks meneer de wetenschapper, wat en waar heb je ook alweer gestudeerd?


    i put the fun in funeral

    laat haar het onderzoeken als ze dat wil


    night thinking, day dreaming

    mellet schreef:
    laat haar het onderzoeken als ze dat wil


    Haha dankje :)


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    mellet schreef:
    (...)
    ik heb gedroomd dat ik iemand die stenen naar mijn crush gooide in elkaar sloeg, ik heb die dag niet zoiets meegemaakt en mn crush heb ik al heel lang niet gezien en er die dag ook niet aan gedacht. niet dat ik je niet geloof, maar kun je dat dan misschien uitleggen?


    Het valt vast wel uit te leggen met alle details, maar wat ik kan doen, is proberen dingen te gokken. Ik denk dat jij zelf veel beter kan weten wat het betekent. Vandaar dat soms dromen vaak ook in een metafoor kunnen voorkomen.

    Maar in dit geval kan het betekenen dat je aan hem gedacht hebt, dat je verliefd bent, dat je iets herkenbaars zag wat je aan je crush deed denken, bijvoorbeeld een herinneringen of iets wat hij je ooit vertelde wat jij onbewust waarnam die dag. Dat je je afvroeg hoe het met je crush ging en je dacht dat hij miss onder de voet gelopen werd of gepest. Misschien wil je je crush wel helpen met iets. Miss gaat het met jezelf niet erg goed in de liefde en was het voor jou een soort van innerlijk gevecht of jij voor liefde ging of je onder de voet liet lopen door de rest (de mensen wie stenen naar je gooien). Misschien had je het gevoel dat je erg verschilde van de wereld en iedereen je liefde pestte of je liefde belachelijk maakte en daar kwam jij voor op. Misschien zag je iemand wie je aan je crush deed denken wie gepest werd en jij wilde diegene graag helpen.

    Het kan echt zoveel verschillende dingen zijn. Dromen zijn erg complex en het is moeilijk precies uit te halen wat ermee wordt bedoelt zonder de exacte details te kennen en jou beter te kennen. Ook heb je daar meer informatie van je crush bij nodig en wat jullie band was. Jij hebt die informatie en drm kun jij beter beoordelen wat voor betekenis het heeft dan ik. Ik doe slechte gokken wat het had kunnen zijn.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Het valt vast wel uit te leggen met alle details, maar wat ik kan doen, is proberen dingen te gokken. Ik denk dat jij zelf veel beter kan weten wat het betekent. Vandaar dat soms dromen vaak ook in een metafoor kunnen voorkomen.

    Maar in dit geval kan het betekenen dat je aan hem gedacht hebt, dat je verliefd bent, dat je iets herkenbaars zag wat je aan je crush deed denken, bijvoorbeeld een herinneringen of iets wat hij je ooit vertelde wat jij onbewust waarnam die dag. Dat je je afvroeg hoe het met je crush ging en je dacht dat hij miss onder de voet gelopen werd of gepest. Misschien wil je je crush wel helpen met iets. Miss gaat het met jezelf niet erg goed in de liefde en was het voor jou een soort van innerlijk gevecht of jij voor liefde ging of je onder de voet liet lopen door de rest (de mensen wie stenen naar je gooien). Misschien had je het gevoel dat je erg verschilde van de wereld en iedereen je liefde pestte of je liefde belachelijk maakte en daar kwam jij voor op. Misschien zag je iemand wie je aan je crush deed denken wie gepest werd en jij wilde diegene graag helpen.

    Het kan echt zoveel verschillende dingen zijn. Dromen zijn erg complex en het is moeilijk precies uit te halen wat ermee wordt bedoelt zonder de exacte details te kennen en jou beter te kennen. Ook heb je daar meer informatie van je crush bij nodig en wat jullie band was. Jij hebt die informatie en drm kun jij beter beoordelen wat voor betekenis het heeft dan ik. Ik doe slechte gokken wat het had kunnen zijn.
    ahaha oke, toch bedankt. ik kijk wel eens op die sites met de betekenis (:


    night thinking, day dreaming

    Backfire schreef:
    (...)

    Thanks meneer de wetenschapper, wat en waar heb je ook alweer gestudeerd?


    Maakt het uit waar je gestudeerd hebt, als je antwoord juist is?

    over droomanalyse is namelijk veel informatie te vinden en ik ben zo type die niet alleen op school leert wat hij moet leren. Ik leer soms ook weleens dingen voor de lol, omdat ik geïnteresseerd ben in kennis. Daarom lees ik ook weleens boeken en daar leer je van. Een diploma is namelijk niet de enige manier om te bewijzen dat je dingen weet, lijkt me.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    mellet schreef:
    lijkt me wel leuk, maar ik onthoud niet zo veel dromen en ik droom over nogal vreemde dingen


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Destined schreef:
    (...)

    Maakt het uit waar je gestudeerd hebt, als je antwoord juist is?

    over droomanalyse is namelijk veel informatie te vinden en ik ben zo type die niet alleen op school leert wat hij moet leren. Ik leer soms ook weleens dingen voor de lol, omdat ik geïnteresseerd ben in kennis. Daarom lees ik ook weleens boeken en daar leer je van. Een diploma is namelijk niet de enige manier om te bewijzen dat je dingen weet, lijkt me.


    En ondertussen hang je overal de slimmerik uit en dat is bijzonder irritant :D


    i put the fun in funeral

    Oke, zullen we nu proberen het gezellig te houden? Jullie gaan elkaar toch geen gelijk geven dus kunnen jullie maar beter ophouden :) Gewoon bij jezelf denken dat je gelijk hebt, dan blijft het hier gezellig.


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    Backfire schreef:
    (...)

    En ondertussen hang je overal de slimmerik uit en dat is bijzonder irritant :D


    Ja, ik kan er weinig aandoen dat ik zo slim ben.
    Ik ben vervloekt met intelligentie. :P

    Maar denk niet dat het bepaald relevant is betreft het onderwerp.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik heb een spiraaltje, dus wordt vijf jaar niet meer ongesteld -of ben het in ieder geval tot op heden nog niet geweest. Daarbij onthoud ik mijn dromen ook nooit echt. Ik weet alleen dat ik de laatste tijd héél veel droom en heel onrustig slaap. Ik hoop dat er andere vrijwilligers zijn voor je! (:


    Bad decisions make good stories.

    idk

    Stenen symboliseren kracht, eenheid en onwrikbare overtuiging. In bepaalde culturen hebben sommige stenen hebben een heilige of magische betekenis. Voor moslims bijvoorbeeld is de zwarte steen van Mekka een medium om rechtstreeks met God te communiceren. Stonehenge heeft ook een belangrijke sprituele betekenis. Als je droomt over stenen kan dit ook duiden op morele kwesties en/of schuldgevoel.

    Dromen dat u pijn lijdt geeft aan dat u zich ongelukkig zult voelen. Deze droom voorspelt zinloze spijt over een onbeduidende vergissing. Dromen dat anderen pijn lijden is een waarschuwing dat u fouten zult maken.


    night thinking, day dreaming

    -

    [ bericht aangepast op 24 juni 2013 - 21:23 ]


    night thinking, day dreaming

    Misschien ga ik het wel doen. Maar ik heb problemen met nouja mijn menstruatie.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2013 - 0:26 ]


    -