• Ik heb morgen voor het eerst in mijn leven een sollicitatie gesprek. Ik heb alleen geen flauw idee wat ik moet verwachten. Iemand tips?
    Alvast bedankt :)
    xx


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    mijn topics en neen ik heb er geen


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Het enige dat ik kan zeggen is dat je je een beetje deftig moet kleden, maar dat wist je waarschijnlijk al.
    Ik heb wel ooit ergens gelezen dat je, als je rood draagt je zelfzekerder word/overkomt..
    Verder heb ik niks; :s


    Prettig gestoord zijn is een gave, geen ziekte.

    Assertief zijn, een stevige hand geven bij binnenkomst, vragen stellen, de goede/meest nuttige voor de baan kanten van jezelf laten zien (zonder overdrijven natuurlijk).


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Als ze om je negatieve kanten vragen; altijd zeggen dat je perfectionistisch bent en heel erg 'carried away' raakt met je werk.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Iniminimoshi schreef:
    Het enige dat ik kan zeggen is dat je je een beetje deftig moet kleden, maar dat wist je waarschijnlijk al.
    Ik heb wel ooit ergens gelezen dat je, als je rood draagt je zelfzekerder word/overkomt..
    Verder heb ik niks; :s


    dankjewel:)
    Alleen ik heb jammer genoeg niks roods in mijn kast.


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Cloelia schreef:
    Assertief zijn, een stevige hand geven bij binnenkomst, vragen stellen, de goede/meest nuttige voor de baan kanten van jezelf laten zien (zonder overdrijven natuurlijk).


    Dankjewel :)


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Sinistre schreef:
    Als ze om je negatieve kanten vragen; altijd zeggen dat je perfectionistisch bent en heel erg 'carried away' raakt met je werk.


    Dankje dit is een handige tip!


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Je kunt je waarschijnlijk beter kleden zoals je dagelijks doet maar wel gewoon fatsoenlijk natuurlijk.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Je kunt je waarschijnlijk beter kleden zoals je dagelijks doet maar wel gewoon fatsoenlijk natuurlijk.


    okeee dankjewel :)


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Netjes aankleden, haar uit je gezicht, proberen een beetje zelfverzekerd over te komen, altijd beleefd zijn en als je iets wil weten gewoon vragen (wel netjes dan he :'p).


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Als ze vragen waarom je er wilt werken: niet zeggen omdat je geld wilt verdienen. Dat zul je sowieso wel met een baan. Vertel waarom je DAAR wilt werken.


    Life is hard and then we die

    Niet zeggen dat je graag met mensen werkt :Y) Haat 't als mensen dat zeggen. Lame.


    "I shut my eyes in order to see.'

    MissElmo schreef:
    (...)

    dankjewel:)
    Alleen ik heb jammer genoeg niks roods in mijn kast.

    Rode nagellak? :p


    Prettig gestoord zijn is een gave, geen ziekte.

    een stevige handdruk en naar mijn persoonlijke ervaring niet te eerlijk zijn. Ik ben slechthorend, daardoor wou een school me niet aanneme, vandaar dat ik zeg: niet te eerlijk zijn.


    -

    Kleed je een beetje naar waar je ga solliciteren, want als jij je netjes kleed kan je bij sommige bedrijven enorm raar overkomen.
    Ga er voorbereid heen, schrijf van te voren een aantal vragen op die jij hen nog zou willen vragen en probeer ook alvast een aantal bedenken die zij jou zouden kunnen stellen zodat je die alvast wat kan oefenen.
    Verder... wees gewoon jezelf, alvast een stukje van de aspecten van beroepshouding ; echtheid.
    Nog een aantal woorden ; enthousiast, bescheiden, vriendelijk.


    Credendo Vides