• Ik wou eens graag weten wie van jullie al eens klierkoorts/ziekte van Pfeiffer gehad heeft en hoe jullie dat ervaren hebben.

    Enkele weken geleden zat ik met een Frankensteinhals en een enorm zware keelontsteking. (Yay, tijdens de examens) En toen ik naar de dokter van wacht ging (omdat het zondag was), zei die even af te wachten en als de zwelling in mijn nek niet zou afnemen, ik contact moest opnemen met mijn huisdokter en bloed moest laten trekken. Je kan het al raden: de zwelling nam niet af en ik heb bloed laten trekken. Bleek dat ik klierkoorts heb. Fijn en heel handig tijdens een van de drukste periodes van het jaar.

    Nu de keelontsteking weg is en de klieren nog maar lichtjes gezwollen zijn, voel ik me al veel beter. Ik merk wel dat ik geen al te zware activiteiten mag aangaan want je voelt gewoon je energiepeil snel naar beneden zakken. Ik zou er tegenwoordig ook soms uitzien als een zombie... (zo voel ik me soms ook)
    Maar ondanks die keelontsteking (die nu over is), minder concentratie, het moe zijn en het snel dalen van energie, merk ik precies niets van die klierkoorts.

    Dus ik wou jullie ervaringen eens weten. Hoe ervaarden jullie de klierkoorts? Hoelang hadden jullie er last van? Hebben jullie nog tips?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb zelf nog nooit klierkoorts gehad, maar een meisje die ik ken heeft Pfeiffer. Ze had het zelf niet echt door toen ze het kreeg, en ze deed gewoon wat ze normaal ook deed. Daardoor is ze nog meer moe geworden en toen ze er achter kwam moest ze zo veel mogelijk rusten. Ze is nu volgens mij al bijna een half jaar thuis van school. Heel erg sneu.
    Sterkte ermee! Ik hoop dat het sneller beter wordt bij jou.


    Don't tell me sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ongeveer 2 maanden geleden was mijn klierkoorts begonnen. Ik werd ziek, mijn klieren in mijn keel waren gezwollen dus ik ging naar de dokter. Hij dacht blijkbaar niet aan klierkoorts maar gewoon een keelontsteking en hij gaf me maar 3 dagen ziekteverlof. Tijdens die 3 dagen heb ik moeten overgeven en ik kon mijn bed echt niet meer uit. Ik ben dus naar een andere dokter geweest en zij dacht wel meteen aan klierkoorts. Ze heeft bloed laten trekken en inderdaad, ik heb klierkoorts. En dan net als de examens gingen beginnen -.- Ik moest 1 week thuisblijven en dan weer bloed laten trekken. Na die week ben ik weer naar school geweest (ik moest wel als ik mijn examens wilde halen). Nu heb ik mijn examens gedaan, ik ben geslaagd maar ik ben wel héél snel moe (:

    Nou ik was vooral heel erg moe en haalde meestal het einde van de dag niet. Mijn neef heeft het ook gehad, gepaard met nog een andere soort ziekte en dat was precies terwijl eigenlijk zijn groeispurt zou moeten komen. Maar die groeispurt is bij hem nooit geweest dus nu is hij veel kleiner dan z'n broer en vader haha (die zijn beide bijna 2 meter) en ze denken dat het daardoor komt. Weet niet wat daarvan klopt hoor.


    "People find it far easier to forgive others for being wrong, than being right."

    Ik heb het gehad, maar wist het gewoonweg niet totdat ik eens bloed liet trekken bij de huisarts.
    Vorig jaar in juli moest ik bloed laten trekken omdat ik mediactie moest nemen waarvan er een kleine kans bestond dat het een serieuze bijwerking van zou hebben op mijn nieren.
    Om het te controleren dus, moest ik bloed laten trekken en toen hebben ze nog wat testjes gedaan waaruit verschillende dingen is gebleken.
    Waaronder ook klierkoorts.
    Ik weet dat ik het heb gehad, alleen weet ik dus niet echt wanneer...Ik heb namelijk alleen maar een periode gehad dat ik echt serieus moe was, zelfs al had ik voldoende geslapen.
    Ik heb enkele keren letterlijk liggen slapen met mijn hoofd naast mijn bord en zo van die dingen.
    Maar ik had er gewoon niet bij stilgestaan dat het door klierkoorts was...Ik had gewoon zo het idee dat iedereen wel eens moe kon zijn.
    Verkeerd gedacht dus (cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tyrion schreef:
    Ik heb het gehad, maar wist het gewoonweg niet totdat ik eens bloed liet trekken bij de huisarts.
    Vorig jaar in juli moest ik bloed laten trekken omdat ik mediactie moest nemen waarvan er een kleine kans bestond dat het een serieuze bijwerking van zou hebben op mijn nieren.
    Om het te controleren dus, moest ik bloed laten trekken en toen hebben ze nog wat testjes gedaan waaruit verschillende dingen is gebleken.
    Waaronder ook klierkoorts.
    Ik weet dat ik het heb gehad, alleen weet ik dus niet echt wanneer...Ik heb namelijk alleen maar een periode gehad dat ik echt serieus moe was, zelfs al had ik voldoende geslapen.
    Ik heb enkele keren letterlijk liggen slapen met mijn hoofd naast mijn bord en zo van die dingen.
    Maar ik had er gewoon niet bij stilgestaan dat het door klierkoorts was...Ik had gewoon zo het idee dat iedereen wel eens moe kon zijn.
    Verkeerd gedacht dus (cat)

    Dat merk ik ook. Soms zit ik gewoon aan tafel (alleen) of mijn bureau en opeens word ik wakker. Dan ben ik blijkbaar in slaap gevallen voor 5 minuutjes.

    Nja, ik zou ook niet gezegd hebben dat ik klierkoorts heb. Iedereen is wel eens moe. Maar het blijft aanhouden en dat vind ik niet leuk. =(


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb Pfeiffer.
    'tis Kut, maar het is nou niet dat je niks meer kan. Ik hoefde niet mee te gymmen maar ik kan bijvoorbeeld wel gewoon naar school fietsen.
    Een dag door de stad lopen is echter heel vermoeiend. :\
    En het is balen, want ik ga zaterdag op vakantie, moet om 5 uur op zijn en ik heb een vlucht van 12 uur. sigh

    Ik heb klierkoorts gehad, maar had er minder last van dan de meeste mensen, blijkt het. Misschien omdat ik toen twaalf was en dat een ziekte is die je eigenlijk het liefst zo vroeg mogelijk wilt hebben, omdat het met hogere leeftijd erger wordt (volgens mijn dokter). Mijn conditie was wel helemaal naar de knoppen, wat weer resulteerde in flauwvallen tijdens gym en buikgriep door mijn lage weerstand. Dat is wel iets waar ik op zou letten; niet teveel stress op je af laten komen en heel goed op epidimieën letten, want volgens mij is die lage weerstand bij iedereen met Pfeiffer zo. :/


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb het nooit gehad, maar wil je wel veel sterkte wensen :3 Denk maar aan de heerlijke vakantie die eraan komt *O*


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wiarda schreef:
    Ik heb klierkoorts gehad, maar had er minder last van dan de meeste mensen, blijkt het. Misschien omdat ik toen twaalf was en dat een ziekte is die je eigenlijk het liefst zo vroeg mogelijk wilt hebben, omdat het met hogere leeftijd erger wordt (volgens mijn dokter). Mijn conditie was wel helemaal naar de knoppen, wat weer resulteerde in flauwvallen tijdens gym en buikgriep door mijn lage weerstand. Dat is wel iets waar ik op zou letten; niet teveel stress op je af laten komen en heel goed op epidimieën letten, want volgens mij is die lage weerstand bij iedereen met Pfeiffer zo. :/

    Dat is wel een goede tip. =)

    Ik ben een heel actieve persoon. Ik sport en beweeg veel en ik merk nu dat ik het niet allemaal meer aan kan. En den gereek ik gefrustreerd van mezelf. :Y)
    Op hogere leeftijd erger? Wat wordt er onder 'hogere leeftijd' verstaan? Want ik ben 20, niet hoog bejaard. Maar misschien is 20 al hoog bejaard voor klierkoorts? :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Dat is wel een goede tip. =)

    Ik ben een heel actieve persoon. Ik sport en beweeg veel en ik merk nu dat ik het niet allemaal meer aan kan. En den gereek ik gefrustreerd van mezelf. :Y)
    Op hogere leeftijd erger? Wat wordt er onder 'hogere leeftijd' verstaan? Want ik ben 20, niet hoog bejaard. Maar misschien is 20 al hoog bejaard voor klierkoorts? :')

    Die frustratie ken ik. x) Ik was toen al niet bijster actief, maar toch ergerde ik me eraan dat ik niet gewoon kon rennen e.d.

    Nou ja, volgens mijn dokter is het in ieder geval een ziekte die je het liefste krijgt als je zes bent of zo, want dan merk je het nog niet echt. Daarna wordt het eigenlijk met de jaren steeds erger. Dus in die zin zal je het met twintig jaar, in logische zin, wel zwaarder hebben dan ik toen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Scandal schreef:
    (...)
    Dat is wel een goede tip. =)

    Ik ben een heel actieve persoon. Ik sport en beweeg veel en ik merk nu dat ik het niet allemaal meer aan kan. En den gereek ik gefrustreerd van mezelf. :Y)
    Op hogere leeftijd erger? Wat wordt er onder 'hogere leeftijd' verstaan? Want ik ben 20, niet hoog bejaard. Maar misschien is 20 al hoog bejaard voor klierkoorts? :')


    De meesten krijgen het op de peuter/kleuterleeftijd, als kinderen over elkaar heen kwijlen, spugen, huilen en weetikveel wat die rotbeesten verder allemaal niet doen :Y) Dan is het gewoon een normale keelontsteking en word je immuun. Krijg je het later (dus in de puberteit of nog later) dan word je er dus zo moe en zwaar ziek van.


    quidquid excusatio prandium pro

    Het enige dat ik echt van mijn pfeiffer heb gemerkt, was de slopende vermoeidheid. Ik kwam er echter pas achter dat ik er last van had toen ik herstellende was, dus ik dacht gewoon dat ik lui was en te weinig sliep. Nu heb ik af en toe nog weleens last van plotseling zware vermoeidheid, maar het went.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Godsamme, nu herinner ik me ineens weer wat voor een hel gym was. Ik ging iedere keer helemaal kapot en volgens mij had iedereen gewoon het idee dat ik me aanstelde en lui was. Serieus, dat rennen was telkens weer verschrikkelijk en dan mocht ik ook nog eens doodleuk twintig minuten naar huis fietsen. Als ik thuis kwam, stortte ik echt in. O, en daarbij moet ik niet vergeten dat ik vier dagen in de week tot vier uur naar school moest. Ik weet niet hoe ik dat heb overleefd. (krul)
    Nu klink ik als een zeur, maar ik kan iedereen ervan verzekeren dat al die activiteiten gewoon echt niet leuk zijn als je pfeiffer hebt.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Wiarda schreef:
    Ik heb klierkoorts gehad, maar had er minder last van dan de meeste mensen, blijkt het. Misschien omdat ik toen twaalf was en dat een ziekte is die je eigenlijk het liefst zo vroeg mogelijk wilt hebben, omdat het met hogere leeftijd erger wordt (volgens mijn dokter). Mijn conditie was wel helemaal naar de knoppen, wat weer resulteerde in flauwvallen tijdens gym en buikgriep door mijn lage weerstand. Dat is wel iets waar ik op zou letten; niet teveel stress op je af laten komen en heel goed op epidimieën letten, want volgens mij is die lage weerstand bij iedereen met Pfeiffer zo. :/

    Ik ben twaalf en het ik heb er met tijden best wel last van, anders. :')

    Mijn broer heeft nooit gemerkt dat hij klierkoorts had. Hij ging naar de dokter voor zijn medische keuring en toen ze bloed getrokken had, vertelde ze dat hij klierkoorts gehad had. Maar daar heeft hij dus nooit wat van gemerkt, nooit moe geweest, nooit keelpijn gehad etc.


    The truth may be orange!