• Ik was muziek aan het luisteren en recht in beeld zie ik Are you a Psychopath? Take the test [Aanbevolen voor jou]



    Nog meer mensen?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Zijn haar o.o


    "I shut my eyes in order to see.'

    Uh-oh.

    Well, I think I also might be a psychopath.
    En ik moest even lachen door het 'Aanbevolen voor jou' :') Youtube vind je ook een psychopaat


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik snap niet eens de helft van wat hij allemaal zegt. Jezus, wat is mijn Engels slecht zeg. ;-;


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Als ik het goed begrepen heb, ben je een psychopath als je bij de tweede vraag de man zou duwen. Toch? Nou, ik zou die man niet duwen, dus ik ben geen psychopath! :Y)


    Pretty is just a pretty word.

    DIXONCIDER schreef:
    Ik snap niet eens de helft van wat hij allemaal zegt. Jezus, wat is mijn Engels slecht zeg. ;-;


    Hahaha hij praat ook wel onduidelijk; hij geeft een dilemma - er zijn is een on te stoppen trein die op vijf mensen af gaat, maar jij kunt met 'the flick of a switch' de koers van de trein veranderen maar in deze koers staat wel één persoon die dan zal komen te overlijden als je de koers wijzigt. De meeste mensen zullen de knop indrukken want 1 < 5. Maar als je het dilemma veranderd; om de vijf mensen te redden moet je een dikkere man voor de trein duwen, hier hebben psychopaten geen probleem mee.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Dus als je bij de tweede situatie de grote, dikke man zou duwen ben je een psychopaat? En als je vijf mensen zou laten sterven ben je dat niet?
    Dat vind ik heel dubbel, maar ik zou de man niet kunnen duwen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    Dus als je bij de tweede situatie de grote, dikke man zou duwen ben je een psychopaat? En als je vijf mensen zou laten sterven ben je dat niet?
    Dat vind ik heel dubbel, maar ik zou de man niet kunnen duwen.


    + als je de man duwt, hou je een schuldgevoel dat je zijn dood veroorzaakt hebt . Als je de man níet duwt, hou je een schuldgevoel dat je misschien de dood van 5 mensen had kunnen voorkomen .

    haha , het is echt een lastige vraag !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Oh deze ken ik al.
    Bull-to-the-shit.

    Valentino schreef:
    Dus als je bij de tweede situatie de grote, dikke man zou duwen ben je een psychopaat? En als je vijf mensen zou laten sterven ben je dat niet?
    Dat vind ik heel dubbel, maar ik zou de man niet kunnen duwen.

    Nee, als je beslissing twee even snel en gemakkelijk maakt als beslissing één, dan ben je een psychopaat volgens hem. Hmm. Volgens zijn redenering zou ik een psychopaat zijn.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2013 - 21:26 ]


    Ex astris, sciencia

    Oh, wat een interessant filmpje, bedankt! Geeft echt stof tot nadenken dit.


    ars moriendi

    Mulford schreef:
    (...)
    Nee, als je beslissing twee even snel en gemakkelijk maakt als beslissing één, dan ben je een psychopaat volgens hem. Hmm. Volgens zijn redenering zou ik een psychopaat zijn.

    Dus jij zou zonder ook maar enig mededogen zomaar een onschuldig persoon op een treinspoor duwen? Gewoon zonder een greintje emotie door het feit dat jij door die man te duwen het zelf doet ? Ik vraag het me af, haha.


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    (...)
    Dus jij zou zonder ook maar enig mededogen zomaar een onschuldig persoon op een treinspoor duwen? Gewoon zonder een greintje emotie door het feit dat jij door die man te duwen het zelf doet ? Ik vraag het me af, haha.

    Als dat vijf mensenlevens red, ja. Al zou ik waarschijnlijk de man er niet eens over krijgen. Maar ik heb natuurlijk nog nooit zo'n situatie meegemaakt, ik kan als het echt gebeurd heel anders reageren, .

    [ bericht aangepast op 29 juni 2013 - 12:29 ]


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    (...)
    Als dat vijf mensenlevens red, ja. Al zou ik waarschijnlijk de man er niet eens over krijgen.

    Ik zou hetzelfde doen hoor, daar niet van. Maar ik geloof niet dat je dat zo koelbloedig kunt doen en vervolgens rustig door kunt gaan met je leven. Je hebt toch een onschuldige man in de situatie gebracht en zelf de beslissing gemaakt om die man erin te betrekken en zich op te offeren, en daarmee zijn lot bezegeld.


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    (...)
    Ik zou hetzelfde doen hoor, daar niet van. Maar ik geloof niet dat je dat zo koelbloedig kunt doen en vervolgens rustig door kunt gaan met je leven. Je hebt toch een onschuldige man in de situatie gebracht en zelf de beslissing gemaakt om die man erin te betrekken en zich op te offeren, en daarmee zijn lot bezegeld.

    Ik weet het simpel gezegd niet, of ik echt emotioneel zou reageren. Heb zo'n situatie dan ook nog nooit meegemaakt, (al maar goed) en hopelijk maak ik die dan ook nooit mee.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2013 - 12:33 ]


    Ex astris, sciencia