• Hallo mensen,
    Ik heb me opgegeven voor de McStudiebeurs. McDonald's geeft elk jaar vijftien studiebeurzen weg en iedere werknemer van McDonald's kans op maakt.
    Nu moet ik alleen een essay schrijven over Medewerker van de Maand of het Ronald McDonald Kinderfonds.
    Ik heb maximaal twee A4-tjes tot mijn beschikking.

    Korte uitleg over Medewerker van de Maand
    Werken bij McDonald's is leuk, leerzaam, maar kan ook erg hectisch zijn tijdens de rush. Er komt veel bij kijken. Daarom is het ook belangrijk om goede prestaties van medewerkers regelmatig te waarderen. Zoals je waarschijnlijk weet wordt er in veel restaurants de 'Medewerker van de Maand' benoemd. Het is natuurlijk heel leuk als je daarvoor wordt uitgekozen en het is een goede manier om medewerkers te motiveren. Maar hoe zouden we goede prestaties van medewerkers op een andere manier kunnen erkennen? Omschrijf in maximaal twee A4-tjes hoe jij denkt dat we de 'Medewerker van de Maand' competitie anders - op een moderne en creatieve manier - zouden kunnen invullen, zodat het aansluit bij de huidige generatie medewerkers. Wees creatief in je ideeën, dat mag ook zeker buiten het concept Medewerker van de Maand, maar zorg dat het past en haalbaar is vinnen de McDonald's organisatie. Het doel is om medewerkers te motiveren en hun goede prestaties te erkennen en te waarderen.

    Korte uitleg Ronald McDonald Kinderfonds
    Zoals je waarschijnlijk weet is het de filosofie van onze oprichter Ray Kroc dat we altijd iets terugdoen voor de maatschappij waarin wij zaken doen. Daarom zijn wij onder andere zeer betrokken bij het Ronald McDonald Kinderfonds (RMKF) Je kent ongetwijfeld de collectebox op de counter waar gasten een donatie kunnen doen. Maar weet jij ook wat het RMKF precies doet? En dat wij al vanaf het begin (ruim dertig jaar geleden) betrokken zijn? Dat McDonald's de grootste partner van het RMKF is? En dat in alle Ronald McDonald Huizen een Franchisenemer van McDonald's in het bestuur zit? Veel medewerkers van McDonald's weten niet alles over onze activiteiten voor het RMKF en zijn daardoor wellicht nog niet betrokken bij dit goede doel. Omschrijf in maximaal twee A4-tjes hoe jij denkt dat de McDonald's medewerkers meer vonden kunnen worden bij het RMKF. Om meer verbinding en betrokkenheid te krijgen is kennis over het RMKF cruciaal. Beschrijf daarom ook in jouw essay op welke manier medewerkers het beste hun kennis over dit goede doel te kunnen vergroten. Denk ook hier weer aan de haalbaarheid van jouw idee binnen de McDonald's organisatie, maar wees creatief en origineel.

    Onze speerpunten: Fun, Teamwork, Flexibiliteit en Toekomst kunnen je wellicht op weg helpen. Eisen: een origineel, verrassend en intrigerend verhaal van maximaal twee A4-tjes.


    Nu heb ik wel een heel klein ideetje, zoals een soort beloning aan het einde van elke maand, voor één medewerker die die maand het beste was. Dat die medewerker niet alleen zijn of haar foto ziet hangen op de Medewerker van de Maand-poster, maar ook nog een extraatje krijgt. Zoals bioscoopbonnen of waardebonnen voor andere dingen. Maar ik vind dat denk ik niet origineel en creatief genoeg..

    Zelf spreekt mij het RMKF me persoonlijk erg aan, ook uit persoonlijke ervaringen en zo. Dit goede doel staat ook in mijn top vijf van goede doelen. Ik heb dus een ideetje, maar ik weet niet of het haalbaar is.
    Ik wilde graag met mijn collega's een flashmob organiseren en met het geld wat we daarmee ophalen een bus huren naar een van de Ronald McDonald Huizen gaan, waarschijnlijk Zwolle, want dat ligt het dichtsbij, en met de rest van het geld spullen doneren die ze daar nodig hebben, of het overige geld doneren. Zo komen ook medewerkers van McDonald's in contact met de Ronald McDonald Huizen en zo kunnen ze ook hun kennis vergroten.

    Ik heb nog niet echt een keuze kunnen maken tussen beide onderwerpen. Ik wil graag weten wat jullie van mijn ideeën vinden en of jullie zelf eventueel nog ideeën voor mij hebben.

    Dankjewel als je dit allemaal gelezen hebt *O*



    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Dat laatste idee vind ik echt heel erg leuk, Jacco, maar ik weet alleen niet of dat haalbaar is?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Prinsloo schreef:
    Dat laatste idee vind ik echt heel erg leuk, Jacco, maar ik weet alleen niet of dat haalbaar is?
    Dat is het probleem juist dus (no_chears)


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Dat laatste is denk ik niet echt haalbaar... maar het is wel een ontzettend goed idee.

    Elvenking schreef:
    Dat laatste is denk ik niet echt haalbaar... maar het is wel een ontzettend goed idee.
    Ik weet niet of het haalbaar is. Aan de ene kant denk ik van wel, aan de andere kant denk ik van niet, hhahaa :W dat is zoo vervelend


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf