• Men neme een fiets, twee andere mensen op de fiets en een paaltje. Let hierbij goed op dat de twee andere weggebruikers langzaam fietsen. Op het moment van inhalen is het belangrijk dat er niet wordt opgelet door de twee andere weggebruikers en dat deze zonder hun hand uit te steken naar links gaan. Cruciaal is het feit dat men koppig en dom is en denkt nog steeds te kunnen inhalen, waarbij het onschuldige paaltje wordt geraakt.
    Resultaat: Botsing.

    Dit is wat mij gisteren is overkomen. Ik dacht er nog net tussendoor te kunnen, maar het ging niet goed en ik gleed onderuit met mijn fiets. Hierbij probeerde ik mezelf op te vangen met mijn linkervoet en rechterhand, waardoor mijn linkervoet dubbelklapte. Gevolg: een gekneusde hand en een zwaar verstuikte/gekneusde enkel. Ik ben geholpen door de meiden en heb toen een poging gedaan om naar huis te fietsen, zonder mijn voet te gebruiken, maar ik hield het niet van de pijn. Ik kon mijn voet niet eens meer plat op de grond zetten, laat staan mee lopen. Goed gekoeld bij thuiskomst en ik kan er nu net gelukkig al heel voorzichtig op staan. Het probleem is alleen dat ik over 2 weken op ponykamp ga en gewoon zo snel mogelijk weer op de been wil zijn.
    Iemand tips voor hoe dit het snelste geneest?


    From these ashes, I will rise

    Rust. Belast het niet teveel en blijf veel zitten. Misschien even krukken halen bij je zorgverzekering.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Rust. Belast het niet teveel en blijf veel zitten. Misschien even krukken halen bij je zorgverzekering.

    Dokter, sowieso. Die weten meer dan wij.

    En anders: spalken? Dat heb ik namelijk gedaan bij mijn gekneusde vinger, die volgens mij al drie keer gekneusd is -.-"
    Ik heb alleen geen idee hoe je dat moet doen met een enkel...


    Deep inside, I've never felt alive

    Aww dat is rot ;c Klinkt ook bijzonder pijnlijk.
    Ik heb niet echt tips, buiten goede zalf (algipan of zoiets gebruiken wij daar voor), ijs (al zal dat wel te laat zijn), rekverbandje rond doen, en stil zitten.

    Veel beterschap, ik hoop dat het terug goed in orde is tegen dat je kamp begint!


    effort never betrays you

    Ovidius schreef:
    Dokter, sowieso. Die weten meer dan wij.

    En anders: spalken? Dat heb ik namelijk gedaan bij mijn gekneusde vinger, die volgens mij al drie keer gekneusd is -.-"
    Ik heb alleen geen idee hoe je dat moet doen met een enkel...


    Het enige wat ze doen is drukverband, maar dat leggen ze vaak niet eens maar aan bij de dokter, je moet het zelf kopen en omdoen. Anders heb je nog wel een kans dat ze je na een week adviseren om naar de fysio te gaan en het in te laten tapen.


    Your make-up is terrible

    Noooo D:
    Marijn heeft ook al een nierbekkenontsteking! Zul je zien dat Larice ook nog even van d'r paard flikker o.i.d.
    Ehm... Zeg tegen Sarah dat ze een taart voor je moet bakken?


    i put the fun in funeral

    Drukverband probeer ik zelf eigenlijk een beetje te voorkomen, omdat ik het dan helemaal stilzet en ik merk dat het helemaal opstijft. Door af en toe zonder druk de spieren licht te bewegen, heb ik minder pijn en kan ik vervolgens beter bewegen. Gebroken is het waarschijnlijk niet, omdat ik alles kan bewegen (niet zonder pijn natuurlijk), dus in dat opzicht vind ik de dokter ook nutteloos worden omdat die dan dezelfde conclusie trekt als wij al doen.


    From these ashes, I will rise

    Ik vind op zich ook niet dat je dat moet doen, gewoon rust houden is meestal het belangrijkst zodat het goed kan genezen. Vaak is de meeste pijn na een week wel weg, maar toch zou ik hem daarna alsnog niet te zwaar belasten voor je kamp.


    Your make-up is terrible

    Voor je voet zou ik het beste naar de dokter gaan, als je enkelbanden namelijk gescheurd zijn moeten die met een operatie weer vast gezet moeten worden, en krukken regelen, is je voet ook erg blauw?


    ©1998

    BlackAlpha schreef:
    Voor je voet zou ik het beste naar de dokter gaan, als je enkelbanden namelijk gescheurd zijn moeten die met een operatie weer vast gezet moeten worden, en krukken regelen, is je voet ook erg blauw?


    Dat hoeft niet hoor, meestal is dat enkel als het vaak gebeurd. Ook daarvoor moet je rusten, maar meestal merk je het verschil tussen verrekte/gescheurde enkelbanden en gekneusde enkel wel.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Rust. Belast het niet teveel en blijf veel zitten. Misschien even krukken halen bij je zorgverzekering.


    •*• Lululu •*•

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat hoeft niet hoor, meestal is dat enkel als het vaak gebeurd. Ook daarvoor moet je rusten, maar meestal merk je het verschil tussen verrekte/gescheurde enkelbanden en gekneusde enkel wel.


    Juist, niet ik dacht ook dat ik nog wel dat ik door kon toen ik zeer subtiel van een stoeprandje afflikkerde, achteraf bleek dat ze gescheurd waren, had toen al geen zin meer, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen....

    [ bericht aangepast op 6 juli 2013 - 16:09 ]


    ©1998

    BlackAlpha schreef:
    (...)

    Juist, niet ik dacht ook dat ik nog wel dat ik door kon toen ik zeer subtiel van een stoeprandje afflikkerde, achteraf bleek dat ze gescheurd waren, had toen al geen zin meer, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen....


    Nou, dat ei dat verschijnt op je enkels is toch wel wat groter en zichtbaarder dan als je iets kneust hoor. Misschien komt het ook wel dat ik gewoon vaak die dingen zie (van mezelf en mijn zusje die altijd wat aan haar enkels of voeten krijgt) dat ik het daarom snel herken. Maar ook voor gescheurde enkelbanden moet je gewoon rust hebben en er gewoon níet op gaan staan.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Nou, dat ei dat verschijnt op je enkels is toch wel wat groter en zichtbaarder dan als je iets kneust hoor. Misschien komt het ook wel dat ik gewoon vaak die dingen zie (van mezelf en mijn zusje die altijd wat aan haar enkels of voeten krijgt) dat ik het daarom snel herken. Maar ook voor gescheurde enkelbanden moet je gewoon rust hebben en er gewoon níet op gaan staan.


    Voor ingescheurde enkelbanden moet je niet gaan staan en rusten maar als ze door de midden zijn kunnen ze weer verkeerd aangroeien...


    ©1998

    BlackAlpha schreef:
    Voor je voet zou ik het beste naar de dokter gaan, als je enkelbanden namelijk gescheurd zijn moeten die met een operatie weer vast gezet moeten worden, en krukken regelen, is je voet ook erg blauw?

    Is het niet zo dat als mijn enkelbanden gescheurd zijn, ik er niet eens meer op kan staan of nu inmiddels een klein stukje mee kan lopen? Ik ben geen dokter hoor, maar ik dacht dat men bij gescheurde enkelbanden helemaal niet meer kon lopen. Het is wel een beetje blauw aan de zijkant, niet bont en blauw. Ik loop al zo min mogelijk (ik heb nu toch vakantie) en laat gewoon iedereen alles voor mij pakken.


    From these ashes, I will rise