• Hey allemaal

    Ik doe al een jaar mijn studentenwerk. We zijn in totaal met ongeveer 45 studenten. Een deel daarvan zijn studenten die daar al zeer lang werken en elkaar heel goed kennen ook buiten het werk. Ze gaan ook na het werk vaak samen uit enzo. Mij interesseert dat niet zo en ik probeer me daar dan ook niet tussen te zetten, ik ga meer om met de andere studenten. Maar een aantal van die studenten zijn kennissen van mijn broer. Mijn broer vertelde me vandaag dat die zeiden dat ik enorm stil ben en het soms lijkt alsof ik kwaad ben op hun. En dat is totaal niét hoe ik wil overkomen. Oké, ik ben inderdaad wel vaak stil, maar zij doen ook geen moeite om andere studente in hun 'groepje' te laten. Ze zijn altijd met hunzelf bezig. Ik ben wel àltijd vriendelijk. Maar om eerlijk te zijn, zijn dat ook gewoon niet het soort mensen waarmee ik wìl omgaan. Ze gaan altijd uit en praten dan op het werk over hun nieuwe veroveringen enzo. Kan me allemaal geen lur schelen. Met de andere studenten, dus diegene die niét tot dat groepje behoren, kan ik het wel zeer goed vinden. Toch trek ik het me zo hard aan dat ze mij zo stil vinden. Want dat is dan dus de indruk die ik nalaat bij mensen die mij niet goed kennen...