• Dit is iets wat ik me al een tijdje afvraag en het antwoord niet op kan vinden. Namelijk: Hoe verdienen die mensen geld? Ik bedoel, ze zeggen de hele tijd dat Darcy 10000 per jaar waard is en Bingley 5000 ofzo, ik ga ervan uit dat zij geld verdienen in de handel, ook al wordt dat ook niet erg duidelijk gemaakt. Maar hoe verdient bijv. Mr. Bennet zijn geld?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Om dingen te kopen die mrs bennet maakt ofzo.
    of t kan ook zijn dat ze groente/fruit ofzo verkopen
    Zou t anders ook niet weten.

    Sakura1994 schreef:
    Om dingen te kopen die mrs bennet maakt ofzo.
    of t kan ook zijn dat ze groente/fruit ofzo verkopen
    Zou t anders ook niet weten.


    Dit is het in ieder geval niet, want wat je noemt waren dingen die de wat armere mensen deden. Alle personages uit Pride & Prejudice en andere boeken van Jane Austen behoren tot de hogere sociale klassen, dus ze stonden niet achter een kraampje om hun geld te verdienen en de vrouwen hoefden ook niet te werken. ^^

    Het kan natuurlijk wel bijvoorbeeld Mr Darcy of Mr Bingley landerijen hadden, en boeren die voor hen werkten. In het geval van de Bennets is dat volgens mij niet zo, maar dan verdient hij inderdaad zijn geld met handel of aandelen, waarschijnlijk. Er wordt wel eens gezegd dat iemand naar de stad moet voor 'business'. Volgens mij hebben de mannen ook wel echte beroepen, maar die worden gewoon niet echt genoemd, omdat het niet van belang is voor een verhaal dat voornamelijk om de verhoudingen tussen de personages draait. Het is alleen belangrijk wat ze verdienen, niet wat ze doen. (krul)

    [ bericht aangepast op 30 juli 2013 - 23:17 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Magicccccc.


    "Well, well. Look who we've got here!"