• Omdat hij alles zelf bedacht had. Hij wilde graag aandacht en zat zwaar onder de medicijnen. (cat)

    He was once Sweden’s most infamous serial killer, a self-confessed cannibal who claimed to have murdered 30 people. But Sture Bergwall could soon be freed from a high-security psychiatric unit after prosecutors dropped the last charge against a man they now accept was a fantasist.

    The case gripped Sweden in the 1990s, when Bergwall – then known by his alter-ago, Thomas Quick – told police tales of the dozens of people he had raped, killed and even eaten. He was eventually convicted of murdering eight people, including three children.

    More than a decade later, however, Bergwall had a different story to tell: encouraged by therapists and befuddled by medication, he had invented Thomas Quick, the serial killer, as a cry for help. Without his confessions, there was little other evidence to back up the convictions, and one by one courts struck them down.

    The case has raised questions over why courts found Bergwall guilty of eight crimes when there was no forensic evidence or witness statements to back up his stories. At the time he began confessing to grisly murders spanning decades, he had already been detained in a secure psychiatric unit for three years.


    Klik hier voor het gehele artikel.
    En heb nog een link, just for the fun of it.

    Tl;dr: Hij is dus puur en alleen op zijn eigen verhalen en fantasieën veroordeeld, terwijl er geen verder geen bewijs bestond dat hij daadwerkelijk de opgebiechte moorden begaan had. Nu komt naar voren dat hij alles verzonnen had en blijken de echte moordenaars nog rond te lopen. Oeps, denkt het rechtssysteem van Zweden nu. Het is nog niet zeker wat er nu met hem gaat gebeuren. Alle aanklachten zijn vervallen en hij pleit zelf voor vrijlating.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2013 - 18:19 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Rot dat die moordenaars nog rondlopen, maar dit verhaal vind ik wel heel grappig, eigenlijk. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wat een toffe wereld toch!


    Queer zijn is gewoon alles

    Wiarda schreef:
    Rot dat die moordenaars nog rondlopen, maar dit verhaal vind ik wel heel grappig, eigenlijk. x)


    Het laat gewoon maar zien waarom je niet op de verklaringen van mensen moet vertrouwen ='D Ik vond hem zelf ook grappig x] Vooral aangezien hij dus al in een psychiatrisch ziekenhuis zat toen hij die moorden dus opbiechtte ='D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Why.

    Werk aan de bak voor supersam!


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    Why.

    Werk aan de bak voor supersam!


    Wat? Ik moet ook verzinnen hoe ik 30 mensen heb vermoord en dan naar de politie stappen? (cat) Zou wel een leuk experiment zijn.. hmm..


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Oke, ik vind dit best grappig (cat)


    -

    Mijn Engels suckt, kan er een vertaling bij? (cat)


    Some people are art and do art at the same time

    Moore schreef:
    Mijn Engels suckt, kan er een vertaling bij? (cat)


    Ik heb er een korte samenvatting onder gezet x'D

    Hij heeft 20 jaar geleden opgebiecht dat hij 30 mensen verkracht, vermoord en velen ook opgegeten zou hebben. Hij zat toentertijd al drie jaar vast in een psychiatrische inrichting en zat ook zwaar onder de medicijnen. Er waren geen andere bewijzen die hem aan ook maar één van de moorden kon linken, maar hij is uiteindelijk toch veroordeeld voor 8 van zijn opgebiechte moorden.

    Nu, 20 jaar later, komt dus aan het licht dat hij alle gruwelijke verhalen van de moorden verzonnen heeft. Hij merkte namelijk dat, des te gruwelijker zijn verhalen waren, des te meer mensen luisterden en hem aandacht gaven. En hij zat zwaar onder de medicijnen. Hij is enkel en alleen veroordeeld op zijn eigen 'bekentenissen' die dus geheel verzonnen waren. Er was geen forensisch bewijs, noch waren er getuigen. En nu zijn alle aanklachten ingetrokken en blijkt hij dit dus allemaal niet gedaan te hebben. En hij wil vrijgelaten worden.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Ik heb er een korte samenvatting onder gezet x'D

    Hij heeft 20 jaar geleden opgebiecht dat hij 30 mensen verkracht, vermoord en velen ook opgegeten zou hebben. Hij zat toentertijd al drie jaar vast in een psychiatrische inrichting en zat ook zwaar onder de medicijnen. Er waren geen andere bewijzen die hem aan ook maar één van de moorden kon linken, maar hij is uiteindelijk toch veroordeeld voor 8 van zijn opgebiechte moorden.

    Nu, 20 jaar later, komt dus aan het licht dat hij alle gruwelijke verhalen van de moorden verzonnen heeft. Hij merkte namelijk dat, des te gruwelijker zijn verhalen waren, des te meer mensen luisterden en hem aandacht gaven. En hij zat zwaar onder de medicijnen. Hij is enkel en alleen veroordeeld op zijn eigen 'bekentenissen' die dus geheel verzonnen waren. Er was geen forensisch bewijs, noch waren er getuigen. En nu zijn alle aanklachten ingetrokken en blijkt hij dit dus allemaal niet gedaan te hebben. En hij wil vrijgelaten worden.


    Okay, bedankt.
    OT: Belachelijk (cat)


    Some people are art and do art at the same time

    Ik hoorde het gisteren ook al tijdens het journaal. Ik vind het maar een erg raar verhaal. Er zit wel een grappige kant aan, maar voor slachtoffers of familie daarvan moet dit waarschijnlijk een soort nachtmerrie zijn. Je denkt dat de dader achter slot en grendel zit, maar twintig jaar later blijkt het gewoon iemand met een grote mond te zijn en kom je erachter dat de echte dader helemaal nooit gepakt is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik hoorde het gisteren ook al tijdens het journaal. Ik vind het maar een erg raar verhaal. Er zit wel een grappige kant aan, maar voor slachtoffers of familie daarvan moet dit waarschijnlijk een soort nachtmerrie zijn. Je denkt dat de dader achter slot en grendel zit, maar twintig jaar later blijkt het gewoon iemand met een grote mond te zijn en kom je erachter dat de echte dader helemaal nooit gepakt is.


    Oh, dat zeker. Het lijkt me echt een gigantische klap voor die families. Alleen omdat het rechtssysteem, of eerder de recherche, zodanig gefaald heeft dat ze het niet allemaal verder onderzocht hebben.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Wat een idioot iets zeg. Hoe kan iemand alleen op zijn eigen bekentenis veroordeeld worden? Zeker als die persoon in een psychiatrische inrichting leefde en zwaar onder de medicijnen zat. Jezus hey, mongolen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Father schreef:
    Wat een idioot iets zeg. Hoe kan iemand alleen op zijn eigen bekentenis veroordeeld worden? Zeker als die persoon in een psychiatrische inrichting leefde en zwaar onder de medicijnen zat. Jezus hey, mongolen.


    Dat is dus ook wat ik me afvraag. Voor zover ik weet mág je niet eens enkel en alleen op verklaringen en een bekentenis veroordeeld worden. Maar blijkbaar ligt dit in Zweden anders ='D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Goedemorgen Zweden :Y)


    'The best way to predict the future is to create it'.