• Hebben jullie wel eens spijt gehad van het uitmaken met iemand?
    Ik denk ik wel nu, en het is alsof ik de break-up weer opnieuw beleef.
    Toentertijd had ik een vriendje en nu besef ik pas wat een ontzettend lieve, zachtaardige, romantische en aardige jongeman het was. Ik maakte het toen uit, want toen zat ik in een nog diepere put en wist dus niet zo goed wat ik nou wilde. Sindsdien heb ik hem ook niet meer gesproken. Nu betrap ik mezelf erop dat vaak terugdenk aan hoe het met hem was. Het is niet alsof ik denk ik nog verliefd ben, want ik heb nu gewoon een vriend waar ik ook ontzettend blij mee ben. Maar ik heb gewoon spijt. Het is raar... :') Dan denk ik wel eens hoe zou zijn geweest als ik die fout niet maakte. Of het dan alsnog op een break-up zou uitlopen, of juist niet.
    Ergens vind ik deze gevoelens ook bijzonder oneerlijk tegenover mijn huidige vriend. Ik ben ook niet van plan dit hem te vertellen, maar toch.
    Hh, weird.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Jap herkenbaar. Ik denk dat we allemaal wel eens denken aan de what-ifs binnen onze gefaalde relaties. Ik heb het ook uitgemaakt met iemand waar ik half totaal geen spijt van heb en half superveel spijt. Het is gewoon een heel erg torn heart en dat heeft tijd nodig om te helen. Ik denk dat onze hersenen voornamelijk de goede dingen van de relatie aan ons laten zien en dat je de slechte gewoon vele malen sneller vergeet. Daarom dat je nu het gevoel hebt dat je misschien een fout hebt gemaakt, terwijl je er destijds van overtuigd was dat het uitmaken de goede keuze is. Als jij terug kan denken en tegen jezelf kan zeggen dat je destijds met de informatie die je had de juiste keuze hebt gemaakt is het nooit een fout. Dingen kunnen wel veranderen maar net zoals je zelf zegt nieuwe deuren gaan open, je hebt bv weer een nieuwe vriend waar je dol op bent. Terug gaan naar een ex is geen zonneschijn en regenbogen want je krijgt de slechte dingen er ook weer bij, het is gewoon veel makkelijker om te fantaseren over het nu. Eventueel kun je overwegen om eens voorzichtig te vragen of jouw huidige vriend wel eens zulke gevoelens heeft gehad. Soms kan erover praten helpen, het is immers best normaal dat je voor de relatie met je huidige vriend van iemand anders hebt gehouden en als het echt een diepe relatie was blijft dat gevoel natuurlijk altijd een beetje zitten, dat zal hij met exen ook best kunnen hebben. Er over praten lucht vaak op. Als je iets concreters wil proberen kun je misschien een pro/con lijstje van beide jongens maken en daarbij heel eerlijk tegen jezelf bent wat je niet leuk vond aan je ex.

    Ik vind het ook lastig en bij mij speelt de spijt ook heel erg. D:


    The truth is out there.

    Niet echt. Dit is mijn tweede serieuze relatie en ik mis de jongen met wie ik hiervoor had dus ook niet. Ik heb ook echt geen ‘what ifs’ meer bij hem. Het is klaar, en het is goed zo. Tussendoor heb ik wel veel relaties gehad die maar een maand duurde en dat was te kort om me nu nog druk om te maken.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    SithWifey schreef:
    Jap herkenbaar. Ik denk dat we allemaal wel eens denken aan de what-ifs binnen onze gefaalde relaties. Ik heb het ook uitgemaakt met iemand waar ik half totaal geen spijt van heb en half superveel spijt. Het is gewoon een heel erg torn heart en dat heeft tijd nodig om te helen. Ik denk dat onze hersenen voornamelijk de goede dingen van de relatie aan ons laten zien en dat je de slechte gewoon vele malen sneller vergeet. Daarom dat je nu het gevoel hebt dat je misschien een fout hebt gemaakt, terwijl je er destijds van overtuigd was dat het uitmaken de goede keuze is. Als jij terug kan denken en tegen jezelf kan zeggen dat je destijds met de informatie die je had de juiste keuze hebt gemaakt is het nooit een fout. Dingen kunnen wel veranderen maar net zoals je zelf zegt nieuwe deuren gaan open, je hebt bv weer een nieuwe vriend waar je dol op bent. Terug gaan naar een ex is geen zonneschijn en regenbogen want je krijgt de slechte dingen er ook weer bij, het is gewoon veel makkelijker om te fantaseren over het nu. Eventueel kun je overwegen om eens voorzichtig te vragen of jouw huidige vriend wel eens zulke gevoelens heeft gehad. Soms kan erover praten helpen, het is immers best normaal dat je voor de relatie met je huidige vriend van iemand anders hebt gehouden en als het echt een diepe relatie was blijft dat gevoel natuurlijk altijd een beetje zitten, dat zal hij met exen ook best kunnen hebben. Er over praten lucht vaak op. Als je iets concreters wil proberen kun je misschien een pro/con lijstje van beide jongens maken en daarbij heel eerlijk tegen jezelf bent wat je niet leuk vond aan je ex.

    Ik vind het ook lastig en bij mij speelt de spijt ook heel erg. D:

    Het is inderdaad ook wel zo dat ik heel veel slechte dingen van hem ben vergeten. In mijn beleving nu was het zo dat het enige waar ik echt niet mee kon dealen dat iets te close was met zijn meidenvrienden. En dat de rest van de slechte kanten door mij uitgelokt werden (dit doe ik onbewust). Dus dat maakt het slechte kanten herinneren ook niet veel makkelijker.
    Aaaargh, waarom moet dit allemaal zo moeilijk zijn D:


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik heb eerder spijt dat ik sommige relaties aangegaan ben en dat het uiteindelijk alleen een gebroken hart en een berg ellende opleverde.


    26 - 02 - '16

    Pelekai schreef:
    (...)
    Het is inderdaad ook wel zo dat ik heel veel slechte dingen van hem ben vergeten. In mijn beleving nu was het zo dat het enige waar ik echt niet mee kon dealen dat iets te close was met zijn meidenvrienden. En dat de rest van de slechte kanten door mij uitgelokt werden (dit doe ik onbewust). Dus dat maakt het slechte kanten herinneren ook niet veel makkelijker.
    Aaaargh, waarom moet dit allemaal zo moeilijk zijn D:


    Er zal vast meer zijn geweest en jij was natuurlijk toen ook nog jonger dus dan is je belevenis van dingen ook anders. Wat ik me altijd probeer te bedenken is dat als het meant to be is je elkaar wel weer tegen komt en als je er niet mee kan leven dat dat misschien niet gebeurt je ook zelf actie kan ondernemen. Slaap er gewoon een tijdje op, kijk het aan, zulke gevoelens verdwijnen vaak ook wel weer. Maar I get how shitty it is.


    The truth is out there.

    Ik denk dat het maar normaal is, om een persoon te missen na het uitgaan. Tijdens het uitgaan zie je vaak soms alles van de slechte kant, maar als je wat afstand neemt, dan zie je ze terug meer in hun geheel. Dan zie je ook hun goede kanten, die je tijdens het verval van je relatie even niet meer zag. Soms zien mensen dan dat hun relatie eigenlijk zo slecht nog niet was en dat ze te impulsief hebben gereageerd in het negatieve moment en dat ze nog verliefd zijn en niemand anders willen. Het goede weegt dan het slechte uit. Maar het kan ook andersom.Ik denk dat het perfect normaal is, om iemand te missen waar je niet meer op verliefd bent en waar je echt niet naar terug wilt. Het slechte kan het ook uitwinnen van het goede, maar dat wilt niet zeggen dat er niks goed aan was. En dat goede kan je dus gaan missen, zonder dat je de persoon ooit terug wilt. Uiteindelijk is een relatie een intiem iets: je hebt een mentale, seksuele en emotionele band met iemand gesmeed en hebt samen veel gedeeld. En die connectie moet nu worden doorgeknipt. Elke keer je een band met iemand opbouwt, vergt het tijd om die helemaal uit het hart te laten verwijderen, zelfs al ben je voor de rest helemaal klaar daarmee en wil je hem niet terug. Het is normaal dat je een relatie moet verwerken waarin je hebt gezeten, dus het is niet erg dat je nog met residu zit. Tenzij je nog verliefd bent op hem en hem niet kan missen en alleen maar met je nieuwe vriend bent om je ex te vergeten en je af te leiden van je liefdesverdriet, niet omdat hij verder je echt veel doet, dan zou ik eens goed nadenken of je echt wel met de juiste bent en of je misschien toch geen fout hebt gemaakt met het uit te maken, maar als je zeker weet dat je klaar bent met je vorige vriend en gelukkig bent met je huidige vriend en je nu voor hem gevoelens hebt, dan denk ik dat het wel weggaat met wat tijd. Je hebt gewoon wat tijd nodig misschien om het te verwerken?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.