• Lieve Quizletters,
    Mijn beste vrienden kent iemand op stsl die haar in vertrouwen heeft genomen en verteld dat ze zichzelf snijdt omdat ze hevig gepest wordt en zichzelf er de schuld van geeft. Ze loopt ook rond met zelfmoordgedachtes. Hoe kan mijn vriendin haar helpen, in godsnaam! Ze heeft Spijt gezien en die film maakte dat ze ging twijfelen, omdat de pestkoppen dan eindelijk zullen inzien wat ze beschadigden.
    Please, help me!
    X


    My shadow's the only one that walks beside me ~~ Billie Joe Armstrong :3

    ImAwesome schreef:
    De meeste van de mensen die zeggen dat ze dood willen hebben nooit het lef om het echt te doen.
    Natuurlijk zitten er enkele wel echt tussen maar ze moet wel heel erg ver weg zijn met haar gedachtes als ze het doet op haar 13/14 jaar.

    Het komt genoeg voor. Bovendien is het beter om nu alle alarmbellen af te laten gaan dan over een paar jaar, wanneer ze het lef wel gevonden heeft.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2013 - 22:14 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Zelfmoord en snijden is niet de goede oplossing.
    Ze is 13/14 en ik neem aan ook erg onzeker? Pesten is een moeilijke situatie aangezien er vaak niet genoeg aan gedaan wordt.
    Persoonlijk, als ze zegt dat zelfmoord wilt plegen geloof ik het niet helemaal. Het zal vast en zeker door haar gedachtes aan.
    Ik zou het persoonlijk ook niet altijd te zwaar op je bord neerleggen. Het is een best heftige situatie. Enigste wat julie kunnen doen is haar steunen, en het luisterende oor zijn.
    Maar, als ik jou was zou ik ook de vraag stellen of ze het echt waard vind om zelfmoord te plegen. Haar er wel me confroteren. Met de gevolgen er van.


    Some angels have no wings.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Het komt genoeg voor. Bovendien is het beter om nu alle alarmbellen af te laten gaan dan over een paar jaar, wanneer ze het lef wel gevonden heeft.


    Ik weet dat het vaak genoeg voor komt maar ik zeg alleen dat sommige het nooit gaan doen. Natuurlijk moet ze geholpen worden maar meer dan praten kunnen ze niet doen. En als iemand het echt wilt dan denk ik niet dat een simpel gesprekje echt gaat helpen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Veronicas schreef:
    Ik denk niet dat je veel kunt doen eigenlijk, behalve praten en haar de situatie doorhelpen, etc. Het is alsnog haar eigen beslissing en soms kun je dat moeilijk veranderen.


    26 - 02 - '16

    Ga naar een volwassene haar ouders moeten het sowieso weten. Verder misschien een vertrouwens persoon op school, zodat ze haar verhaal kwijt kan en dan evt haar mentor zodat die pestkoppen nu eindelijk eens op hun lazer krijgen.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    ik heb dit ook gedaan maar ik ben er vanzelf van af gekomen..... als ik jou was zou ik er eens over praten en vragen wrm ze het doet?

    [ bericht aangepast op 9 aug 2013 - 23:07 ]

    amyleelover schreef:
    ik heb dit ook gedaan maar ik ben er vanzelf van af gekomen..... ik zal er eens over praten en vragen wrm ze het doet?


    Geloof jij nou echt dat een meisje dat jou niet kent jou gaat vertellen over haar depressie?


    Reading a good book is like taking a journey.

    Praelectio schreef:
    (...)

    Geloof jij nou echt dat een meisje dat jou niet kent jou gaat vertellen over haar depressie?


    ik bedoel dat zei dat moet doen XD ik bedoelde dat ik dat ook zou doen sorry ik heb het een beetje verkeerd geschreven