• Ik heb sinds 3 weken een klein 'zusje'
    zusje tussenhaakjes omdat het een pleegzusje is.
    Mijn ouders zijn een paar jaar geleden er mee gekomen dat ze zich wouden inschrijven als pleeggezin
    En dan als pleeggezin voor iemand met een beperking omdat mijn ouders, maar ook wij, daar ervaring in hebben
    (mijn broer is gehandicapt en mijn moeder werkt met gehandicapten)
    We hebben jaren op de wachtlijst gestaan en ongeveer een halfjaar geleden werd er contact met ons opgenomen
    En nu heb ik dan een pleegzusje
    Het is alleen voor doordeweeks, in de weekenden is ze gewoon thuis.
    Ze is 6, bijna 7, met het syndroom van Down.
    En ze is echt superschattig, maar ze vraagt natuurlijk wel veel aandacht.
    Vanaf volgende week gaat ze naar school, dus dan is het hier weer rustiger.
    Ik vind het tot nu toe wel leuk, alhoewel je er wel rekening mee moet houden
    Ze gaat bijvoorbeeld vroeger naar bed enzo.

    Zijn er hier nog meer mensen die een pleegzusje of broertje hebben?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik snap het niet echt.... Haar moeder wil haar alleen maar in de weekenden hebben?


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Cairde schreef:
    Ik snap het niet echt.... Haar moeder wil haar alleen maar in de weekenden hebben?


    Dat is nog best normaal.
    Ik heb nooit een pleegzusje/broertje had, maar mijn moeder had wel een lange tijd een oppaskindje, hij had ook het downsyndroom, maar dan heel erg. Hij kon amper praten en slecht communiceren, toch was het echt een schatje. Toen hij nog heel jong was is zijn vader overleden in een auto ongeluk. Hij had ook nog een halfbroer die iets ouder was, maar niet veel. Uiteindelijk was er altijd zo'n gedoe (met van alles hoor, vooral scholen en instanties) dat hij naar een speciale school ging waar hij doordeweeks sliep en alleen thuis kwam in de weekenden.


    Your make-up is terrible

    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vrienden van mijn ouders hebben een pleegkind, een geadopteerd kind en daarna zelf nog een kind gekregen. Ik vind het altijd wel dapper als mensen zich als pleeggezin op willen geven, want het lijkt me ergens toch nog moeilijker dan een kind adopteren. Als je een kind adopteert is het tenminste echt van jou, maar een pleegkind moet je toch, nou ja, delen. Soms kan het opeens weer bij de biologische ouders ondergebracht worden, en dat lijkt me echt heel lastig, want je houdt natuurlijk toch van het kind.
    Maar zoals ik zei, ik vind het erg dapper van jou en je ouders. Zeker omdat jullie een gehandicapt kind in huis hebben genomen, want ik kan me voorstellen dat die echt heel erg lastig een thuis vinden. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cairde schreef:
    Ik snap het niet echt.... Haar moeder wil haar alleen maar in de weekenden hebben?

    Haar ouders zijn gescheiden en haar vader werkt als verhuizer en heeft heel onregelmatige werktijden
    In het weekend is hij gewoon vrij en kan ze bij hem zijn


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Op plein hebben we een jongen van 15 die ook een handicap heeft. hij leeft namelijk als iemand van 4 jaar, praten kan hij heel goed maar douchen enzo kan hij niet zelf. Zijn broer heeft zwaare adhd , de vader NS en de moeder een nekhernia dus dat jongetje zit nu ook in de week op een opvang is dat en hij vind het helemaal geweldig daar omdat hij daar op zich zelf woont als het ware. En dan is er thuis meer rust voor ze zeker nu het slecht gaat met die moeder maar als ik daar ben of hij hier dan merk je dat wel want hij kan ook niet tellen enzo en alles moet je uit leggen aan hem.

    Het is een schatje maar zelfs 1 dg is vermoeiend dus ik begrijp het wel

    Super lief van jullie dat jullie dat kindje en de ouders helpen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mijn ouders wouden zoiets doen, maar hebben het uiteindelijk toch niet gedaan


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    IrishNialler schreef:
    Op plein hebben we een jongen van 15 die ook een handicap heeft. hij leeft namelijk als iemand van 4 jaar, praten kan hij heel goed maar douchen enzo kan hij niet zelf. Zijn broer heeft zwaare adhd , de vader NS en de moeder een nekhernia dus dat jongetje zit nu ook in de week op een opvang is dat en hij vind het helemaal geweldig daar omdat hij daar op zich zelf woont als het ware. En dan is er thuis meer rust voor ze zeker nu het slecht gaat met die moeder maar als ik daar ben of hij hier dan merk je dat wel want hij kan ook niet tellen enzo en alles moet je uit leggen aan hem.

    Het is een schatje maar zelfs 1 dg is vermoeiend dus ik begrijp het wel

    Super lief van jullie dat jullie dat kindje en de ouders helpen

    Dat heeft mijn buurjongetje ook. Hij is 6 jaar maar in zijn hoofd is hij een jochie van 2, en dat zal altijd zo blijven.
    Hij gaat ook naar een speciale school, wordt elke ochtend met een busje opgehaald.

    OT: Wel tof van je ouders dat ze dat kindje willen opvangen doordeweeks (:

    Ik heb geen pleeg zusje of broertje, al zou ik wel heel graag willen.
    Mijn ouders hebben het er ook over gehad, maar we hebben niet genoeg kamers voor een pleegkindje 3(


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik zelf heb geen ervaring met pleegkinderen, maar een meisje uit m'n klas is onderdeel van een pleeggezin. Bij haar zijn dan ook regelmatig kinderen, en ondertussen komt een meisje elk weekend bij hun als ze zich goed gedraagd etc.
    Ervaring met gehandicapten kinderen heb ik wel, m'n nichtje heeft het syndroom van down.

    Echt tof dat jullie het doen, het zeker nog zwaarder dan een "normaal" pleegkind.

    Humphries schreef:
    (...)
    Dat heeft mijn buurjongetje ook. Hij is 6 jaar maar in zijn hoofd is hij een jochie van 2, en dat zal altijd zo blijven.
    Hij gaat ook naar een speciale school, wordt elke ochtend met een busje opgehaald.

    OT: Wel tof van je ouders dat ze dat kindje willen opvangen doordeweeks (:

    Mijn pleegzusje is dus ook 6 met de mentale leeftijd van 2
    Ik vind het wel knap van mijn ouders, ik zou het zelf denk ik niet kunnen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik had een pleegbroer. Maar die woont nu allang op zich zelf :) M


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Nee, maar mijn moeder heeft twee keer wel bijna een kind geadopteerd.


    -

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is nog best normaal.
    Ik heb nooit een pleegzusje/broertje had, maar mijn moeder had wel een lange tijd een oppaskindje, hij had ook het downsyndroom, maar dan heel erg. Hij kon amper praten en slecht communiceren, toch was het echt een schatje. Toen hij nog heel jong was is zijn vader overleden in een auto ongeluk. Hij had ook nog een halfbroer die iets ouder was, maar niet veel. Uiteindelijk was er altijd zo'n gedoe (met van alles hoor, vooral scholen en instanties) dat hij naar een speciale school ging waar hij doordeweeks sliep en alleen thuis kwam in de weekenden.


    Timo toch? Hij was idd lief

    Vind het heel knap van je ouders, en goed dat ze zoiets doen

    [ bericht aangepast op 7 aug 2013 - 20:02 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Doet me denken aan een pleegkind dat een ander pleegkind vermoordde. Bedankt TLC :W

    Ik vind het wel een goed van je ouders dat ze zich daarvoor opgeven, veel kinderen in pleeggezinnen kunnen wel een aardige familie gebruiken. c:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Amell schreef:
    (...)

    Timo toch? Hij was idd lief

    Vind het heel knap van je ouders, en goed dat ze zoiets doen


    Ja, Timo! Leuk dat je het ook nog weet hehe.


    Your make-up is terrible