• [Ik weet niet of dit of een soort gelijk topic bestaat]

    Ik ben dol op weetjes en ik ben vast niet de enige, dus als je een weetje wilt delen met ons, maakt niet uit of hij nuttig is of niet, laat hem hier achter. ^^
    Ik zal beginnen.

    Wist je dat....
    Op het eiland Neeltje Jans leven veel konijnen omdat er vroeger 8 tamme konijnen zijn ontsnapt en die zich toen voor gepland hebben?

    Wist je dat....


    ©1998

    Wist je dat het gezond is om elke dag een beetje pure chocolade te eten? Geen hele repen, maar echt een beetje.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Wist je dat er een metrologische lente bestond? en dat het dus eigenlijk al veel eerder lente is dan dat op de kalender staat?


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Wist je dat bladeren aan de bomen van nature uit bruin zijn en ze in de lente/zomer groen worden ipv omgekeerd.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wist je dat de pijn die een vrouw voelt bij het bevallen gelijk staat aan tot leven komen terwijl je in brand staat?


    Reading a good book is like taking a journey.

    Wist je dat vis een beetje helpt tegen de rimpels?


    I'm a girl in the world

    Wist je dat vrouwen gemiddeld meer glimlachen dan mannen?


    Reading a good book is like taking a journey.

    Wist je dat je niest met een luchtsnelheid van ruim 150 kilometer per uur?


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Gemiddeld gaat er elke vijf seconde een flesje Chanel Nr. 5 over de toonbank.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wist je dat de reden dat we 'gezondheid' (Bless you) zeggen nadat iemand niest, komt omdat op het moment dat je niest, je hart voor een nanoseconde stilstaat?


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Wist je dat dat net zoals de vingerafdruk ook de tongafdruk bij ieder mens uniek is?


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Wist je dat de nagels van mannen sneller groeien dan die van vrouwen?
    Wist je dat je in één jaar gemiddeld veertien insecten eet terwijl je slaapt?
    Wist je dat er per jaar gemiddeld 100 mensen in een balpen stikken?


    Nypmh > Yaspis

    Nypmh schreef:
    Wist je dat de nagels van mannen sneller groeien dan die van vrouwen?
    Wist je dat je in één jaar gemiddeld veertien insecten eet terwijl je slaapt?
    Wist je dat er per jaar gemiddeld 100 mensen in een balpen stikken?

    Daar klopt helemaal geen zak van, heb ik laatst gelezen op onze Quest-scheurkalender. Ik weet niet meer wat de precieze feiten waren, maar ik weet wel dat het niet klopte...


    Deep inside, I've never felt alive

    Daae schreef:
    (...)
    Daar klopt helemaal geen zak van, heb ik laatst gelezen op onze Quest-scheurkalender. Ik weet niet meer wat de precieze feiten waren, maar ik weet wel dat het niet klopte...
    insecten zien jou mond als gevaar.. ze zullen daarom nooit je mond inlopen/vliegen. Dat gaat tegen hun natuur in.

    Aan de andere kant eet je wel luizen, want wist je dat de rode/roze kleur in snoepjes en bijv. Roze koeken (meestal) afkomstig is van luizen? :p

    mismi schreef:
    (...)insecten zien jou mond als gevaar.. ze zullen daarom nooit je mond inlopen/vliegen. Dat gaat tegen hun natuur in.

    Aan de andere kant eet je wel luizen, want wist je dat de rode/roze kleur in snoepjes en bijv. Roze koeken (meestal) afkomstig is van luizen? :p

    Dat klopt, ja. Zoiets was het ;P
    En ja, dat wist ik ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Daae schreef:
    (...)
    Daar klopt helemaal geen zak van, heb ik laatst gelezen op onze Quest-scheurkalender. Ik weet niet meer wat de precieze feiten waren, maar ik weet wel dat het niet klopte...


    Lol, ik had het ook maar ergens gelezen. Weet ik dat ook weer :')


    Nypmh > Yaspis