• Hi all ^^

    Dit gaat niet perse om quizlet zelf, maar het gaat maar over iets waar ik persoonlijk aan werk. Ik ben al vanaf mij twaalfde gek op verhalen bedenken en besloot later schrijfster te worden. Nu ben ik alweer bijna een halfjaar zestien en ik heb een echt goed verhaal in me hoofd. Het speelt zich in Amerika af maar ik heb nogal moeite met de plaatsen bedenken waar het zich afspeelt en heb ook bepaalde voorkeuren aan de omgeving. Daarom zocht ik iemand die dat soort dingen voor mij wou opzoeken en de nodige steun zou willen geven bij mijn verhaal. Ik vertel nu geen details van het verhaal maar als je interesse heb kan ik het verhaal dat ik in me hoofd heb uitleggen en hoe ik de omgeving wil hebben etc. Het zou fijn zijn om een soort steun te hebben zoals de meeste schrijvers uiteindelijk hebben. Vaak zie ik in boeken ook Woord van Dank of Dankwoord waar namen in genoemd worden van wie de schrijver allemaal hulp en steun heeft gehad. Daarom wil ik er ook bij zeggen als het me gelukt is en ik heb een goed boek kunnen schrijven en ik breng het naar de uitgever verwerk ik je zeker in het Dankwoord! Ik zou dan ook graag wat persoonlijkere dingen over je willen weten en misschien is het zelfs later mogelijk om samen een boek te schrijven en elkaar goed te leren kennen.

    Ik hoop dat dit niet al te lang was.

    Mvg,
    Nathalie ^^

    [ bericht aangepast op 11 aug 2013 - 16:23 ]


    Life imitates art

    Ik raad je aan om, als je graag een plek beschrijft, dat het een plek is die je een beetje kent. De Amerikaanse cultuur is anders dan de Europeese en het verhaal wordt beter als je het gevoel van zo'n plek en cultuur er goed in kan verwerken, vond ik persoonlijk.
    Natuurlijk weet ik niet wat je in gedachten hebt en of het per se in Amerika moet zijn, maar als dat niet hoeft, zou ik het niet doen.
    De VS is overigens heel groot, dus je hebt een hoop keuze.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hmm ik wil altijd wel steunen en opweg helpen met schrijven hoor =]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Ik wil best helpen, ik zoek eigenlijk constant plaatsen op voor mijn eigen verhalen om het geheel levendiger te maken (alhoewel ik soms de straatnamen en locaties van gebouw wel aanpas aangezien je dat niet altijd goed kan vinden op Google maps :'D)

    [ bericht aangepast op 10 aug 2013 - 22:22 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik ben best goed in steunen door kritische opmerkingen te geven. Jammer genoeg vinden mensen het nooit leuk als je af en toe eerlijk bent. Ik wil later ook schrijfster worden en nu zit ik zelf nog steeds in het leerproces. Maar om op je eigen vraag te komen: ik kan jammer genoeg wel niet helpen met plaatsen opzoeken. Ik heb daar een hekel aan. Plaatsen enzo verzin ik zelf, dat is veel leuker vind ik. Maar als je steun wilt, kan je wel altijd bij me terecht :'D


    -

    Wat raad je aan als Europees persoon? Ik was ook van plan om mezelf hogerop te werken. Ik zou het geweldig vinden als mijn boeken ook in Engeland en misschien zelfs wel landen zoals de VS & Australië uitgegeven zouden worden. Maar dat is nog een beetje erg hoog gegrepen natuurlijk. Alleen leek het me niet erg fijn om mijn verhaal zich in Nederlands af te laten spelen. Ik hou overigens niet zo heel erg van Nederland. Het is nogal een saai land :')

    Over de omgeving zocht ik eigenlijk een bosachtige omgeving waar een school is die ook onderdak aan de leerlingen bied, omdat het nogal afgelegen van de bewoonde wereld moet zijn. Veel sparbomen en bergen en het moet vlak bij een meer of een zee liggen. Oostenrijk, België & Duitsland zijn ook niet echt de landen waar nik het zou willen laten afspelen.

    Misschien ideeën?

    Grindelwald

    [ bericht aangepast op 10 aug 2013 - 22:29 ]


    Life imitates art

    Verwelken schreef:
    Ik ben best goed in steunen door kritische opmerkingen te geven. Jammer genoeg vinden mensen het nooit leuk als je af en toe eerlijk bent. Ik wil later ook schrijfster worden en nu zit ik zelf nog steeds in het leerproces. Maar om op je eigen vraag te komen: ik kan jammer genoeg wel niet helpen met plaatsen opzoeken. Ik heb daar een hekel aan. Plaatsen enzo verzin ik zelf, dat is veel leuker vind ik. Maar als je steun wilt, kan je wel altijd bij me terecht :'D


    Met plaatsen bedoel ik meer om de lezer duidelijk te maken wat voor omgeving, stad & land :) Ik kan wel tegen een beetje kritiek. OOk ik droom er al heel lang van schrijfster te worden haha ^^


    Life imitates art

    Actrilla schreef:
    Wat raad je aan als Europees persoon? Ik was ook van plan om mezelf hogerop te werken. Ik zou het geweldig vinden als mijn boeken ook in Engeland en misschien zelfs wel landen zoals de VS & Australië uitgegeven zouden worden. Maar dat is nog een beetje erg hoog gegrepen natuurlijk. Alleen leek het me niet erg fijn om mijn verhaal zich in Nederlands af te laten spelen. Ik hou overigens niet zo heel erg van Nederland. Het is nogal een saai land :')

    Over de omgeving zocht ik eigenlijk een bosachtige omgeving waar een school is die ook onderdak aan de leerlingen bied, omdat het nogal afgelegen van de bewoonde wereld moet zijn. Veel sparbomen en bergen en het moet vlak bij een meer of een zee liggen. Oostenrijk, België & Duitsland zijn ook niet echt de landen waar nik het zou willen laten afspelen.

    Misschien ideeën?


    Ja, met een groot bos, wordt het in Nederland lastig, al hoeft het geen saai land te zijn, hoor. En waarom Duitsland niet? Of je kunt het ook gewoon nooit normen. Dat doe ik vaak.
    Ik baseer de omgeving in mijn verhalen altijd op plekken waar ik veel kom of geweest ben, maar ik noem het nooit.
    Je kan ook voor Spanje of Frankrijk kiezen, maar dan maakt het niet meer uit of je de VS kiest of niet, daar heb je gelijk in.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Acxtrilla schreef:
    Wat raad je aan als Europees persoon? Ik was ook van plan om mezelf hogerop te werken. Ik zou het geweldig vinden als mijn boeken ook in Engeland en misschien zelfs wel landen zoals de VS & Australië uitgegeven zouden worden. Maar dat is nog een beetje erg hoog gegrepen natuurlijk. Alleen leek het me niet erg fijn om mijn verhaal zich in Nederlands af te laten spelen. Ik hou overigens niet zo heel erg van Nederland. Het is nogal een saai land :')

    Over de omgeving zocht ik eigenlijk een bosachtige omgeving waar een school is die ook onderdak aan de leerlingen bied, omdat het nogal afgelegen van de bewoonde wereld moet zijn. Veel sparbomen en bergen en het moet vlak bij een meer of een zee liggen. Oostenrijk, België & Duitsland zijn ook niet echt de landen waar nik het zou willen laten afspelen.

    Misschien ideeën?

    Grindelwald

    Ga je in het Engels schrijven? Dan is de kans namelijk groter dat hij in de VS en andere Engelstalige landen wordt uitgegeven lijkt mij. In Europa is er buiten Duitsland, Oostenrijk en België weinig natuur waar bos is, dan kom je toch al snel uit op Engeland of Schotland denk ik. Alleen sparbomen weet ik niet zo zeker.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Ga je in het Engels schrijven? Dan is de kans namelijk groter dat hij in de VS en andere Engelstalige landen wordt uitgegeven lijkt mij. In Europa is er buiten Duitsland, Oostenrijk en België weinig natuur waar bos is, dan kom je toch al snel uit op Engeland of Schotland denk ik. Alleen sparbomen weet ik niet zo zeker.


    Whut? Nu heb je het misschien over een stukje van West-Europa, maar in heel Europa heb je best wel wat landen met grote bossen hoor. :'D Denk bijvoorbeeld aan Rusland (bijna 50% bos zelfs), Denemarken, Zweden en de rest van Scandinavië, Roemenië en wat er in die hoek ligt of zelfs gewoon Frankrijk of Spanje.



    Grindelwald schreef:
    (...)

    Ja, met een groot bos, wordt het in Nederland lastig, al hoeft het geen saai land te zijn, hoor. En waarom Duitsland niet? Of je kunt het ook gewoon nooit normen. Dat doe ik vaak.
    Ik baseer de omgeving in mijn verhalen altijd op plekken waar ik veel kom of geweest ben, maar ik noem het nooit.
    Je kan ook voor Spanje of Frankrijk kiezen, maar dan maakt het niet meer uit of je de VS kiest of niet, daar heb je gelijk in.


    Het probleem met de locatie van je verhaal gewoon nooit noemen, is dat je dan al heel snel opzettelijk dingen vaag moet houden of om dingen heen zal moeten schrijven. Als je zelf wel weet waar het zich afspeelt en je gewoon nooit een naam geeft, zoals jij doet, hoeft het nog geen moeilijkheden op te leveren, maar wanneer je als schrijfster zelf niet eens weet waar je personages zich bevinden kan dat behoorlijk opvallend en storend worden, hoe goed je het ook probeert te verdoezelen. Het is voor continuïteit en geloofwaardigheid meestal toch handig om te besluiten waar je verhaal zich precies afspeelt, zelfs al is het maar dat je voor jezelf vaststelt dat ze zich bevinden in een land dat niet echt bestaat omdat geen andere plek aan je exacte eisen voldoet.

    Dat is overigens dus ook nog een optie: maak je eigen land. Je kunt het dan precies maken wat jij nodig hebt en je hoeft bovendien niet bang te zijn dat je onwaarheden schrijft over een plek die echt bestaat. Het hoeft ook helemaal niet per se op een andere planeet of in een alternatieve dimensie te liggen; prop het er gewoon ergens tussen op de landkaart. Denk bijvoorbeeld aan The Princess Diaries, waarin de hoofdpersoon van het heel erg echt bestaande Amerika naar het fictieve Genovia verhuist. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    @Square
    Lol, ik zat zo in mijn hoofd met West-Europa x'D My bad x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Echt bedankt voor al jullie ideeën :') Ik zal er nog goed over nadenken. Ik ben vooral in de genres zoals the Vampire Diaries, Fallen, Halo, House of Night & Academycus Vampyrus. Zelf wou ik een verhaal in de Angels / Demons richting doen en het verhaal laten afspelen in een school.
    Ik moet er nog goed over nadenken maar het komt vast goed!

    Ideeën en kritiek zijn altijd welkom trouwens.


    Life imitates art

    Acxtrilla schreef:
    Echt bedankt voor al jullie ideeën :') Ik zal er nog goed over nadenken. Ik ben vooral in de genres zoals the Vampire Diaries, Fallen, Halo, House of Night & Academycus Vampyrus. Zelf wou ik een verhaal in de Angels / Demons richting doen en het verhaal laten afspelen in een school.
    Ik moet er nog goed over nadenken maar het komt vast goed!

    Ideeën en kritiek zijn altijd welkom trouwens.

    Waar je (misschien) wel mee uit wilt kijken in dat genre is een romantisch plot. In Twilight bijvoorbeeld is dat het hoofdplot, maar veel mensen waarderen een boek meer als dat slechts een subplot is, als er ook een verhaal naast het romantische element bestaat. Het boek moet natuurlijk wel jouw boek blijven, maar 't is maar een suggestie. c:

    Hoort trouwens jouw signature niet 'All that is gold does not glitter' te zijn? Sorry haha.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Walternate schreef:
    (...)
    Waar je (misschien) wel mee uit wilt kijken in dat genre is een romantisch plot. In Twilight bijvoorbeeld is dat het hoofdplot, maar veel mensen waarderen een boek meer als dat slechts een subplot is, als er ook een verhaal naast het romantische element bestaat. Het boek moet natuurlijk wel jouw boek blijven, maar 't is maar een suggestie. c:

    Hoort trouwens jouw signature niet 'All that is gold does not glitter' te zijn? Sorry haha.


    Ik ga er zekers romantiek in gebruiken. Het word waarschijnlijk ook 1 van de redenen waardoor er iets ernstigs met de ik persoon is gebeurd. ( wat ik overigens nu niet helemaal ga uitleggen haha) Maar ik wil er zeker ook een spannend, tragisch en een bijzonder boek van maken.

    Dat zou trouwens kunnen, maar je kunt het volgens mij wel op 4 verschillende manieren schrijven ^^


    Life imitates art

    Voor die plaats zou ik Canada, Alaska, Noorwegen, Zweden of Finland gebruiken.
    (Is gewoon mijn mening omdat daar bergen zijn, vele meren en bossen)
    En ik zou je graag willen steunen met je boek, lijkt me echt een fantastisch idee om het uit te geven.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2013 - 10:18 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    liz1Dxx schreef:
    Voor die plaats zou ik Canada, Alaska, Noorwegen, Zweden of Finland gebruiken.
    (Is gewoon mijn mening omdat daar bergen zijn, vele meren en bossen)
    En ik zou je graag willen steunen met je boek, lijkt me echt een fantastisch idee om het uit te geven.


    Zijn inderdaad goede keuzes voor landen ;o Ik zat zelf ook een beetje aan Italië te denken, aangezien ik een verhaal maak met een Engelachtige genre leek me dat een mooie keuze.

    Fijn om te horen haha (: Als het iets word bedank ik zekers iedereen die op dit forum mij ideeën hebben gebracht en gesteund hebben! ^^


    Life imitates art