• The Temple of Copan.
    In het oerwoud van Mexico , komen de meest gekke dingen voor. Van inheemse volkeren en kleurrijke feesten tot verborgen tempels en duistere geheimen.
    Niemand weet precies wat er gaande is in het enorme oerwoud, en welke mensen er hebben gewoond. Daar lijkt echter verandering in te gaan komen nu een stel archeologen een tempel hebben ontdekt ver buiten de beschaving. Hij is bijna niet te vinden omdat hij zo begroeid is, dat je alleen nog maar het topje kan zien wat boven de bomen uitsteekt.
    Bij de plaatselijke bevolking, een groep mensen die nog leeft zoals de hun voorouders dat zouden doen, winnen ze informatie in. Deze vinden het maar vreemd dat de blanke mensen zich met de geschiedenis willen bemoeien, wat is geweest, moet je laten rusten.
    Bij voorbaat waarschuwen ze de archeologen dan ook voor de legende.
    Maar tegen wil en dank besluiten ze toch te beginnen aan de opgravingen naar het pracht en praal en het in kaart zetten van de gangen van de tempel. Maar het belangrijkste is wel de tombes vinden van de koning en diens vrouw.
    Ze worden geholpen door een paar plaatselijke bewoners, maar de rest wordt verboden om ook maar contact te zoeken met de archeologen, straks raakt er immers iemand vervloekt !


    De legende :
    In het jaar 1050 was er een koning aan de macht in het land wat men nu kent als Mexico. Het was een wreed man wat altijd zijn zin probeerde te krijgen. Tegen de tijd dat hij twintig werd, moest hij trouwen. Arrogant als de man was, zocht hij zelf een bruid uit, of ze daar nu belang bij had of niet. Men vreesde de ontoerekeningsvatbare man, niemand kon precies bepalen wat voor zet hij ging maken. Hij bewoog zich door het volk alsof hij een graadje hoger was.
    In eerste instantie leek hij geen bruid te kunnen vinden, tot hij bij het laatste hutje van het dorp kwam. De mensen die daar woonden hadden een prachtige dochter. Ze had golvend zwart haar dat tot over haar billen reikte, blauwe ogen die nog helderder waren dan de hemel. De koning viel als een blok voor haar. Maar ze wou niet. Ze had haar hart aan een ander gegeven.
    De koning werd woest en dreigde haar geliefde te vermoorden als ze niet met hem mee ging. Dus stemde ze in. Ze trouwde met de vreselijke koning, maar was niet gelukkig. Nadat ze hem drie kinderen had geschonken, kon ze niet meer.
    De prachtige vrouw beroofde zichzelf van het leven.
    Volgens de plaatselijke bevolking bevind haar geest zich nog steeds in de tempel, zoekend naar haar geliefde. Ze zal verschijnen als een prachtige vrouw gekleed in een wit gewaad, want dat was hetgeen wat ze droeg als ze haar lieveling opzocht. Maar het uiterlijk kan bedriegen. Het is een kwade geest die mensen die iets 'slecht' hebben gedaan wil laten lijden op elke mogelijke manier. Eenmaal je haar hebt gezien, is je einde nabij, althans, als je de plaatselijke bevolking mag geloven.


    Het gaat erom dat je een iemand speelt die te maken heeft met de opgravingen, of te maken heeft met de mensen die de opgravingen doen. Er is een groot kamp vlakbij de tempel opgezet zodat alle spullen bij de hand zijn, van levensmiddelen tot bedden. Voor grote boodschappen moet men afreizen naar de dichtstbijzijnde stad, zo'n veertig kilometer verderop omdat de plaatselijke bevolking niets met de archeologen te maken wil hebben, maar er zijn altijd jongelingen die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen.
    De tempel is inmiddels dusdanig onderzocht dat de deur weldra open wordt gebroken zodat men de tempel ook van binnen kan onderzoeken !

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Ik post morgen of vanavond c:


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Ik moet wachten op posts van archeologen :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik post waarschijnlijk vanavond iets C:


    Caution first, always.

    Oke, I'm bored. Iemand die met Vincent wilt rondlopen of whatever?


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ubiquitous schreef:
    Ik moet wachten op posts van archeologen :Y)


    Dat hoeft toch niet perse?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Sydrian schreef:
    (...)

    Dat hoeft toch niet perse?


    Hmm, ik wilde haar langssturen maar ik schrijf straks gewoon (: Dan gaat de rest ook vanzelf schrijven.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Als ik morgen terug kom van school ga ik een stuk schrijven. Helaas zit ik tot het negende... :l


    Caution first, always.

    Tonto schreef:
    Oke, I'm bored. Iemand die met Vincent wilt rondlopen of whatever?

    Cian wil wel vriendjes worden met Vincent 8D
    Als dat goed is dan kan ik later een stukje schrijven. Ik wil er echt even voor gaan zitten, dus dan is dan wel later op de avond denk ik (so much to dooo).


    Caution first, always.

    Newton schreef:
    (...)
    Cian wil wel vriendjes worden met Vincent 8D
    Als dat goed is dan kan ik later een stukje schrijven. Ik wil er echt even voor gaan zitten, dus dan is dan wel later op de avond denk ik (so much to dooo).


    is goed hoor. Heb voor Vincent wel al een stukje geschreven


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Als iemand wilt kunnen ze ook naar Aiyana toe :Y) Ze is in de buurt van het kamp kruiden aan het plukken :3


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Praat het oorspronkelijke volk eigenlijk ook gewoon Nederlands? Dat ze wel een eigen taal hebben, maar dat die eigenlijk bijna niet meer gesproken wordt, enkel door de oudsten in hun volk?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Poe! wat een drukke week!
    Ik ben vanavond online en zal een post maken, no worries :3


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Mag ik er trouwens nog wel even aan herinneren dat de inheemse bewoners van de moderne wereld weten maar liever leven naar hun oude gebruiken omdat ze geen goden boos willen maken :3?
    Dus we zijn gewoon in het jaar 2013


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Maar nu zijn er ook volkeren.die geen douche en dergerlijke kennen, of bedoel je echt dat ze weten dat er mensen zijn die anders leven, maar dat zij liever aan oude tradities houden? (ugh mobiel)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik bedoel inderdaad dat ze er wel van weten, maar dat ze in feite te 'koppig' zijn om mee te gaan met de moderne wereld (:


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.