• The Temple of Copan.
    In het oerwoud van Mexico , komen de meest gekke dingen voor. Van inheemse volkeren en kleurrijke feesten tot verborgen tempels en duistere geheimen.
    Niemand weet precies wat er gaande is in het enorme oerwoud, en welke mensen er hebben gewoond. Daar lijkt echter verandering in te gaan komen nu een stel archeologen een tempel hebben ontdekt ver buiten de beschaving. Hij is bijna niet te vinden omdat hij zo begroeid is, dat je alleen nog maar het topje kan zien wat boven de bomen uitsteekt.
    Bij de plaatselijke bevolking, een groep mensen die nog leeft zoals de hun voorouders dat zouden doen, winnen ze informatie in. Deze vinden het maar vreemd dat de blanke mensen zich met de geschiedenis willen bemoeien, wat is geweest, moet je laten rusten.
    Bij voorbaat waarschuwen ze de archeologen dan ook voor de legende.
    Maar tegen wil en dank besluiten ze toch te beginnen aan de opgravingen naar het pracht en praal en het in kaart zetten van de gangen van de tempel. Maar het belangrijkste is wel de tombes vinden van de koning en diens vrouw.
    Ze worden geholpen door een paar plaatselijke bewoners, maar de rest wordt verboden om ook maar contact te zoeken met de archeologen, straks raakt er immers iemand vervloekt !


    De legende :
    In het jaar 1050 was er een koning aan de macht in het land wat men nu kent als Mexico. Het was een wreed man wat altijd zijn zin probeerde te krijgen. Tegen de tijd dat hij twintig werd, moest hij trouwen. Arrogant als de man was, zocht hij zelf een bruid uit, of ze daar nu belang bij had of niet. Men vreesde de ontoerekeningsvatbare man, niemand kon precies bepalen wat voor zet hij ging maken. Hij bewoog zich door het volk alsof hij een graadje hoger was.
    In eerste instantie leek hij geen bruid te kunnen vinden, tot hij bij het laatste hutje van het dorp kwam. De mensen die daar woonden hadden een prachtige dochter. Ze had golvend zwart haar dat tot over haar billen reikte, blauwe ogen die nog helderder waren dan de hemel. De koning viel als een blok voor haar. Maar ze wou niet. Ze had haar hart aan een ander gegeven.
    De koning werd woest en dreigde haar geliefde te vermoorden als ze niet met hem mee ging. Dus stemde ze in. Ze trouwde met de vreselijke koning, maar was niet gelukkig. Nadat ze hem drie kinderen had geschonken, kon ze niet meer.
    De prachtige vrouw beroofde zichzelf van het leven.
    Volgens de plaatselijke bevolking bevind haar geest zich nog steeds in de tempel, zoekend naar haar geliefde. Ze zal verschijnen als een prachtige vrouw gekleed in een wit gewaad, want dat was hetgeen wat ze droeg als ze haar lieveling opzocht. Maar het uiterlijk kan bedriegen. Het is een kwade geest die mensen die iets 'slecht' hebben gedaan wil laten lijden op elke mogelijke manier. Eenmaal je haar hebt gezien, is je einde nabij, althans, als je de plaatselijke bevolking mag geloven.


    Het gaat erom dat je een iemand speelt die te maken heeft met de opgravingen, of te maken heeft met de mensen die de opgravingen doen. Er is een groot kamp vlakbij de tempel opgezet zodat alle spullen bij de hand zijn, van levensmiddelen tot bedden. Voor grote boodschappen moet men afreizen naar de dichtstbijzijnde stad, zo'n veertig kilometer verderop omdat de plaatselijke bevolking niets met de archeologen te maken wil hebben, maar er zijn altijd jongelingen die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen.
    De tempel is inmiddels dusdanig onderzocht dat de deur weldra open wordt gebroken zodat men de tempel ook van binnen kan onderzoeken !

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Sorry dat ik nog niet gepost heb, ik heb het momenteel wat moeilijk met het wennen aan school.


    26 - 02 - '16

    Ja, hier hetzelfde. Heb al een beginnetje gemaakt en zal dat vandaag proberen af te maken!

    Dat is bij mij ook zo!
    Dus doe rustig aan :3


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    "Wie ben je?" vraagt ze en blijkbaar spreken we gewoon dezelfde taal


    Dat deed me er aan denken dat het best wel raar is xd


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ja ik had werkelijk geen idee wat ik er mee moest :') als ze echt een compleet andere taal spreken dan wordt het allemaal zo onhandig. Misschien dat er vroeger langere tijd blanken woonden en dat de taal is bljven hangen?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik zou het juist leuker vinden als ze elkaar niet kunnen verstaan, dan kan je grappige miscommuncaties krijgen et cetera. En het is misschien onhandig, maar het is ook een uitdaging en je kan nog gewoon communiceren door gebaren te maken.
    + Ik denk niet echt bij de "geschiedenis" van de oorspronkelijke bewoners past als er vroeger blanken voor een lange tijd woonden. Dan was er ook wel iets van een stad ontstaan, maar dat is niet zo.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Sydrian schreef:
    Ik zou het juist leuker vinden als ze elkaar niet kunnen verstaan, dan kan je grappige miscommuncaties krijgen et cetera. En het is misschien onhandig, maar het is ook een uitdaging en je kan nog gewoon communiceren door gebaren te maken.
    + Ik denk niet echt bij de "geschiedenis" van de oorspronkelijke bewoners past als er vroeger blanken voor een lange tijd woonden. Dan was er ook wel iets van een stad ontstaan, maar dat is niet zo.


    Nee het past zeker niet bij de geschiedenis, er waren nooit blanken te vinden tot hetgeen van de tempel in het nieuws kwam.
    misschien is het inderdaad wel leuk om te zorgen dat ze niet dezelfde taal spreken? Engels kan een oplossing zijn of inderdaad gebaren en maar hopen dat het goed overkomt, zo kan de een de ander ook nog wat leren (:


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Ja ergens heb je gelijk, maar dan zou het wel helpen als ze de taal een beetje spreekt. Doordat er bijvoorbeeld een blanke reiziger was die meer van hun cultuur wilde leren en dat ze enkele dingen heeft opgepikt?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Gewoon alleen de basis van Engels dan?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bequeath schreef:
    (...)

    Nee het past zeker niet bij de geschiedenis, er waren nooit blanken te vinden tot hetgeen van de tempel in het nieuws kwam.
    misschien is het inderdaad wel leuk om te zorgen dat ze niet dezelfde taal spreken? Engels kan een oplossing zijn of inderdaad gebaren en maar hopen dat het goed overkomt, zo kan de een de ander ook nog wat leren (:


    Ik dacht sowieso dat ze al Engels spraken. (cat) Maar waarom gaf je dan niet eerder antwoord toen het gevraagd word? Het kan trouwens wel leuk zijn om met gebaren te werken, erg leuk aan het begin zelfs, maar na een tijdje word het gewoon echt irritant om zo te RPG'en denk ik.


    Your make-up is terrible

    Ik doe wel dat ze simpele zinnen kan samenstellen en dat ze snel leert oid, want anders wordt dat na een tijdje denk ik erg vermoeiend ja.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben ondertussen ook met andere dingen bezig dus ik had de vraag nog niet gezien.
    We moeten doen wat het makkelijkste is, en tja ergens is het misschien sowieso wel het handigst als ze al Engels praten.
    Of dat de mensen die mee zijn gegaan Spaans kunnen, een klein beetje dan


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Aah ik wil heel graag schrijven, maar ook niet spammen, dus st


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Aah ik wil heel graag schrijven, maar ik wil ook niet spammen :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ha, ik krijg er niks uit op het moment. Weet ook niet echt hoe ik moet beginnen. c: