• Allright, vandaag vroeg ik dus aan mijn leerkracht wiskunde waarom - maal - plus werd.
    Like that, kon ze het niet uitleggen, omdat ze het volgens zichzelf gewoon als logisch aanzag en er niet over nagedacht had.
    Maar omdat ik zo iemand ben die, als ik iets wil weten, er alles aan ga doen het te weten te komen, wil ik het nog steeds heel graag weten, waar de logica erachter zit.
    Kan iemand me dit uitleggen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Well, ik geloof dat ik een van de weinige wiskundeleraren heb die een soort van reden kan geven. x]
    Of ik daar nu blij mee moet zijn..


    :)

    Years schreef:
    Well, ik geloof dat ik een van de weinige wiskundeleraren heb die een soort van reden kan geven. x]
    Of ik daar nu blij mee moet zijn..


    Dat denk ik dus ook (:
    Mijn vader heeft het me wel eens uitgelegd, maar dat is intussen 2 jaar terug en ik wist het niet meer. (nou is het wel logisch dat hij het me kon uitleggen, maar dan nog... hij heeft er ook een uur of 2 op wikipedia of dat soort sites op zitten zoeken voor hij het vond).
    Mijn leerkracht van vorig jaar zei gewoon: "ik kan het wel uitleggen, maar dan komen jullie helemaal zot dus dat doe ik maar niet". Lekker handig (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Omdat het elkaar opheft. En dat is gewoon zo. Ik snap niet waarom je precies wilt weten waarom het is als je het over 2 jaar toch weer vergeten bent.


    Your make-up is terrible

    Hatsumomo schreef:
    Omdat het elkaar opheft. En dat is gewoon zo. Ik snap niet waarom je precies wilt weten waarom het is als je het over 2 jaar toch weer vergeten bent.


    Well, ik denk dat die uitleg van m'n vader ongeveer zo ging:

    stel dat je een pak appels koopt van een fruitboer, maar je komt 3 euro te kort. De fruitboer zegt dat je die 3 euro niet moet betalen.
    De volgende keer kom je hetzelfde tegen. Je gaat naar de fruitboer, komt 3 euro te kort, en hij zegt dat je het niet moet betalen.
    Kom je dus op -3 x -2. Maar dan ben je geen 6 euro verloren (-6), maar heb je 6 euro gewonnen.

    Of ik denk toch dat dat de uitleg was.
    Ik wil het gewoon weten omdat dat soort dingen me interesseren, net zoals tijd dat doet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Om dezelfde reden als dat B in het alfabet achter A komt. Het is gewoon zo (:

    [ bericht aangepast op 11 sep 2013 - 17:36 ]


    From these ashes, I will rise

    Nyota schreef:
    (...)

    Well, ik denk dat die uitleg van m'n vader ongeveer zo ging:

    stel dat je een pak appels koopt van een fruitboer, maar je komt 3 euro te kort. De fruitboer zegt dat je die 3 euro niet moet betalen.
    De volgende keer kom je hetzelfde tegen. Je gaat naar de fruitboer, komt 3 euro te kort, en hij zegt dat je het niet moet betalen.
    Kom je dus op -3 x -2. Maar dan ben je geen 6 euro verloren (-6), maar heb je 6 euro gewonnen.

    Of ik denk toch dat dat de uitleg was.
    Ik wil het gewoon weten omdat dat soort dingen me interesseren, net zoals tijd dat doet.


    Eh.... Dat is niet logisch. Je bent namelijk niet -2 keer vergeten te betalen. Je hebt twee keer drie euro minder betaald, dus je hebt 2x-3=-6 euro betaald van wat je moest betalen, oftewel je zou 6 euro minder betaald hebben dan dat zou moeten. En je staat dan nog steeds in de min, doordat je nog altijd je schulden niet hebt afbetaald.

    Werkte het maar zoals jij het berekent, het zou geweldig zijn als je zoveel schulden kon maken dat je gewoon gratis geld toe krijgt....


    quidquid excusatio prandium pro

    Okammy schreef:
    (...)

    Eh.... Dat is niet logisch. Je bent namelijk niet -2 keer vergeten te betalen. Je hebt twee keer drie euro minder betaald, dus je hebt 2x-3=-6 euro betaald van wat je moest betalen, oftewel je zou 6 euro minder betaald hebben dan dat zou moeten. En je staat dan nog steeds in de min, doordat je nog altijd je schulden niet hebt afbetaald.

    Werkte het maar zoals jij het berekent, het zou geweldig zijn als je zoveel schulden kon maken dat je gewoon gratis geld toe krijgt....


    Ik zei dat ik dacht dat het dat was, ik weet niet zeker of-ie het zo uitgelegd heeft. Maar dat is eigenlijk net hetzelfde als ik ben niet niet thuis,... you know what I mean, want dan zou je zogezegd niets met maal doen...
    Ik zoek er wel nog eens naar, hoe het ineen zit (:

    Leonhardt schreef:

    Om dezelfde reden als dat B in het alfabet achter A komt. Het is gewoon zo (:


    Wiskunde is en blijft wel wiskunde (: Iemand moet het bewezen hebben waarom.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nyota schreef:
    (...)

    Wiskunde is en blijft wel wiskunde (: Iemand moet het bewezen hebben waarom.

    Ik verdenk President Coin. (cat)


    :)

    Twee streepjes maken een pluisje.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Gaea schreef:
    Twee streepjes maken een pluisje.


    Zo heb ik het altijd onthouden.


    26 - 02 - '16

    Het is gewoon een ontkenning van het tegendeel (litotes)

    Ik heb min zes keer zes appelen verloren (-6x-6). Dan heb je dus eigenlijk zesendertig appelen gewonnen, wat plus is. Zo zie ik het in ieder geval.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2013 - 20:55 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Het is net zoiets als:
    Ik ga niet niet naar de winkel.
    Twee maal min heft elkaar dus op.


    Everyone has his or her own beauty, but not everyone can see it.

    Nyota schreef:
    (...)

    Wiskunde is en blijft wel wiskunde (: Iemand moet het bewezen hebben waarom.

    Maar er is ook geen verklaring voor het feit dat een rechthoek vier hoeken heeft. Waarschijnlijk spreekt het zo voor zich, dat het niet bewezen hoeft te worden. Wij gaan er namelijk maar elke keer vanuit dat als men over een rechthoek praat, dat deze rechthoek vier hoeken heeft. En ook dat is wiskunde, maar is nooit echt bewezen.


    From these ashes, I will rise

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Maar er is ook geen verklaring voor het feit dat een rechthoek vier hoeken heeft. Waarschijnlijk spreekt het zo voor zich, dat het niet bewezen hoeft te worden. Wij gaan er namelijk maar elke keer vanuit dat als men over een rechthoek praat, dat deze rechthoek vier hoeken heeft. En ook dat is wiskunde, maar is nooit echt bewezen.

    Precies. Dat bedoelde ik dus ook.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Maar er is ook geen verklaring voor het feit dat een rechthoek vier hoeken heeft. Waarschijnlijk spreekt het zo voor zich, dat het niet bewezen hoeft te worden. Wij gaan er namelijk maar elke keer vanuit dat als men over een rechthoek praat, dat deze rechthoek vier hoeken heeft. En ook dat is wiskunde, maar is nooit echt bewezen.


    Anders heeft het figuur geen rechte hoeken meer? En zoals we boven je hebben uitgelegd, wanneer je iets dubbel ontkent, wordt het altijd positief. Het geeft in de taal juist extra nadruk. Daar is het vanaf geleid. Ik hoop niet dat je het nu niet snapt c;

    [ bericht aangepast op 11 sep 2013 - 21:11 ]


    Happy Birthday my Potter!