• Een jongen, wie toevlucht zoekt in zijn fantasie voor de problemen en mensen uit zijn dagelijkse leven; leert na de zoveelste gemene streek die ze hem hebben geleverd een nieuwe leerlinge kennen. Het meisje, heeft een grote interesse in hem, en ze worden uiteindelijk vrienden, met meerdere gevoelens onder de oppervlakte. Het gepest gaat door, ook al lijken ze het meisje niet te pakken. De streken lijken al valser te worden, totdat er doden vallen. Niemand weet wie de gruwelijke moorden heeft gepleegd. Zelfs (naam jongen) weet het niet. De band met het meisje word op een duur al geforceerder, en dan ontdekt de jongen dingen over het verleden van het meisje. Is (naam meisje) wel zo onschuldig als ze zegt? Of zit er toch nog meer achter?

    En dan heb ik een gigantische plottwist in gedachten, die ik nu nog niet ga verklappen.


    Dit is maar een snelle beschrijving van het plot, maar nu is het probleem dus: ik kom niet door de eerste gedeelte van het verhaal heen. Ik wil veel te graag springen naar daar waar het spannender wordt. Alleen ik ben verschrikkelijk miereneukerig, en wil dus alles perfect hebben, met een goed lopende intro. Dus zal ik nu maar alvast springen naar waar het verhaal echt begint, en later bezig met de intro van het verhaal, of hebben jullie tips om makkelijker door de intro te komen?

    (Met intro bedoel ik vooral de hoofdstukken waarin de hoofdpersonage word voorgesteld, problemen worden vast gesteld, en het verloop van het verhaal bepaalt wordt.)

    [ bericht aangepast op 11 sep 2013 - 19:10 ]


    Alleen maar tranen van geluk

    Ja, begin daar gewoon mee anders ga je je er alleen maar naartoe haasten.
    En ergens heb ik al een donkerbruin vermoeden wat die plottwist zal zijn. Ik kan er naast zitten natuurlijk. :'D

    Klinkt wel wel spannend, er staan alleen wel wat fouten in je inleiding...


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Amnesiae schreef:
    Klinkt wel wel spannend, er staan alleen wel wat fouten in je inleiding...


    Haha, dat kan wel kloppen ik heb er nog niet nauwkeurig naar gekeken, ik heb het namelijk via facebook chat verstuurd om even snel een beeld te schetsen van het verhaal voor een vriendin.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik zou beginnen met een gemene streek van zijn medeleerlingen, wat hem aan het denken zet (sluit hem op in het toilet? Bezemkast?) en je een soort overzicht krijgt van zijn haatgevoelens, waarop zijn persoonlijke informatie ('ze trokken aan mijn blonde haar', zo maar even een slecht voorbeeld van een uiterlijk) kan meeliften. Dat is meestal prettiger te lezen dan 'Hoi ik ben Frank ik ben negentien jaar en ik haat mensen' en je hebt de spanning die je zoekt!


    Searching heavens for another earth

    Wat misschien kan helpen, maar dat kun je misschien in de climax of de epiloog van het verhaal verwerken, dat je er tegenaan gaat kijken hoe het zou zijn gelopen wanneer er dingen anders waren. Ik geef even een voorbeeld. Stel ze ontmoeten elkaar op de gang, omdat hij tegen haar aanbotst en zij haar boeken laat vallen en hij haar helpt. Zo ontmoeten ze elkaar de eerste keer en raken aan de praat. Aan het eind kun je iets verwerken als, wat er zou zijn gebeurd als hij niet tegen haar aanbotste en gewoon doorliep. Dan zouden ze elkaar nooit ontmoet hebben, dan zouden ze nooit vrienden zijn geworden en misschien zou het meisje dan nog leven? Als voorbeeld.

    Ook kun je dat doen met bijvoorbeeld dat pestgedrag van de anderen. Ik verzin nu even wat. Wat zou er zijn gebeurd als de jongen nooit de leider van de groep voor paal zette voor de hele klas door zijn opmerking? wat zou er zijn gebeurd dat hij en die pester juist vrienden werden en de jongen niet gepest werd, maar juist door veel mensen aardig gevonden werd. Alleen hij mistte iets in zijn leven en dat kan dat meisje zijn. Dit is een voorbeeld hoor, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten xd zo goed ken ik je plot niet.

    Maar wat je zou kunnen doen, is zulke momenten aan het begin van je boek zetten, een ontmoeting of een pesterij zoiets, waarna jij gewoon je eigen plotlijn volgt en daarna aan het eind of zo, aan de lezer uitlegt wat er zou zijn gebeurd als op die bepalende momenten de uitkomst anders was gegaan. Zo creëer veel meer diepgang in je verhaal, miss is dat een goed idee?

    Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel :)
    Veel succes!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Dorian schreef:
    (...)

    Haha, dat kan wel kloppen ik heb er nog niet nauwkeurig naar gekeken, ik heb het namelijk via facebook chat verstuurd om even snel een beeld te schetsen van het verhaal voor een vriendin.


    Haha oke (:


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.