• Op een ander forum waar ik lang heb gezeten, is er de functie om mensen die je in je vriendenlijst hebt zitten en je die linkt in een forumbericht, diegenen een melding krijgen dat ze zijn gelinkt door één van hun vrienden.
    Op Quizlet gaat het wat anders: Je kunt iemands username coderen ([ q ][ /q ]) zodat als je op de naam klinkt, je naar het profiel gaat van de desbetreffende persoon. Je hoeft hiervoor niet in elkaars' vriendenlijst te zitten en je krijgt ook geen melding.

    Maar ik zat te denken: Stel je voor dat je wordt gelinkt in een forumbericht, dan zou het best leuk of prettig zijn om te weten of dat inderdaad is gebeurt. Op Quizlet krijg je geen melding en bericht in je inbox als iemand je heeft gelinkt.
    Mijn idee ligt voor de hand: Wanneer iemand jouw username heeft gecodeerd en dus jou in een forumbericht noemt, krijg je een bericht in je inbox van Quizlet en/of in die van je ,,gewone'' mail. Zo kun je achterhalen wie jouw heeft gelinkt en wat diegene daarbij heeft gezegd. Natuurlijk is het ook handig dat je dit kan uitschakelen, want lang niet iedereen zal deze functie waarderen.

    Het is volgens mij niet echt nuttig en ik denk dat de meeste het nut hiervan niet inzien, maar ikzelf denk dat er best wat mensen zijn die zouden willen weten of je wel 'ns wordt gelinkt en in welke context. Echter codeert niet iedereen usernames, waardoor het nog steeds niet altijd te achterhalen valt. Aan de andere kant zie ik dat op het forum wel veel wordt gecodeerd en het merendeel dus te achterhalen valt.

    Wat vinden jullie ervan?

    [ bericht aangepast op 18 sep 2013 - 17:24 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Vulcano schreef:
    Het lijkt me aan de ene kant verschrikkelijk, bij forumspelletjes bijvoorbeeld. Maar anderzijds is het ook wel handig. Als het ook kan uitgeschakeld worden, voor.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Vulcano schreef:
    Het lijkt me aan de ene kant verschrikkelijk, bij forumspelletjes bijvoorbeeld. Maar anderzijds is het ook wel handig. Als het ook kan uitgeschakeld worden, voor.


    Als je alleen een berichtje zou krijgen wanneer je echt gelinkt wordt, dus met de [q ] [/q ] code, zou je inbox niet worden volgespamd door forumspelletjes, aangezien die code daar over het algemeen niet wordt gebruikt. Dan moet er nog steeds wel de optie komen om het uit te schakelen, natuurlijk, maar ook als je het aan zou hebben staan zou dat dus geen probleem hoeven te zijn. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Scorpia schreef:
    Nah, dan word ik overbodig overspoeld met onnodige mailtjes. Tegen.
    Bovendien hoef ik niet altijd te weten wanneer ik ben 'gelinkt'.

    Nee inderdaad. I don't really care about people mentioning the utmost awesome name of Hashirama.
    Seriously, je zal iemand maar 50 keer linken in 1 post *awesome face*
    Hashirama Hashirama Hashirama Hashirama... en yea dat dan gelinkt XD.
    well fuck. That's a shitload of Hashirama.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2013 - 23:57 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Nee inderdaad. I don't really care about people mentioning the utmost awesome name of Hashirama.
    Seriously, je zal iemand maar 50 keer linken in 1 post *awesome face*
    Hashirama Hashirama Hashirama Hashirama... en yea dat dan gelinkt XD.
    well fuck. That's a shitload of Hashirama.


    Als er iets zoals dit komt, lijkt het me alleen maar logisch dat je het ook uit zou kunnen schakelen. Dat is zo bij alle dingen waar je meldingen van kunt krijgen, dus ik denk niet dat Rutger dit zou programmeren op een manier die je dwingt om meldingen te ontvangen. Dan heb je dat soort problemen dus niet. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Als je alleen een berichtje zou krijgen wanneer je echt gelinkt wordt, dus met de [q ] [/q ] code, zou je inbox niet worden volgespamd door forumspelletjes, aangezien die code daar over het algemeen niet wordt gebruikt. Dan moet er nog steeds wel de optie komen om het uit te schakelen, natuurlijk, maar ook als je het aan zou hebben staan zou dat dus geen probleem hoeven te zijn. ^^


    Oh, dat was ik even helemaal vergeten. Dus dan ben ik wel voor. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Voor... Maar niet noodzakelijk


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Goed idee, maar het gaat toch niet werken voor mij. Iedereen noemt mij Mitchell. Daarbij ben ik vaak te lui om iemands naam tussen [ q][ /q]'s te zetten.

    Dus ik ben tegen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Het is een goed idee, maar dan zul je altijd krijgen dat mensen je naam niet tussen [q][/q] zullen zetten omdat ze niet willen dat je weet dat ze het over jou hebben of zo, dus eigenlijk zal het uiteindelijk niet zo handig zijn denk ik..


    Little do you know

    Roww schreef:
    Het is een goed idee, maar dan zul je altijd krijgen dat mensen je naam niet tussen [q][/q] zullen zetten omdat ze niet willen dat je weet dat ze het over jou hebben of zo, dus eigenlijk zal het uiteindelijk niet zo handig zijn denk ik..


    De meeste mensen roddelen niet op het forum, want dan kan iedereen het toch meelezen. ^^ Ik heb nog nooit iemand op het forum zien roddelen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Tegen, ik vind het een overbodige toepassing.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Incantatem schreef:
    (...)

    De meeste mensen roddelen niet op het forum, want dan kan iedereen het toch meelezen. ^^ Ik heb nog nooit iemand op het forum zien roddelen.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Square schreef:
    Als het mogelijk is, ben ik voor. Ik vind het een leuke suggestie. (:


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik ben voor!


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Butera schreef:
    Voor.


    Wie gedachten zaait, kan daden oogsten; wie woorden zaait, zal letters oogsten - Baer-Oberdorf