• Een jaar heb ik gewerkt voor de boekwinkel hier in de buurt. Iedere keer dat ze me ook maar nodig hadden, was ik daar voor hen. Zelfs wanneer ik ziek was, zette ik met alle moeite een glimlach op mijn gezicht en toen ik hoorde dat mijn opa kanker had en ze hem niet meer konden helpen, ben ik diezelfde dag nog in die winkel gaan staan alsof er niets aan de hand was. Ik deed wat ik kon voor hen, altijd. Kwam wanneer ze me nodig hadden. Ik probeerde de klanten te helpen zoveel als ik maar kon.

    Nu - terwijl we druk bezig zijn met het vieren van mijn moeders vijftigste verjaardag - krijg ik een telefoontje van F. (de eigenaar van de winkel). Ik ben per direct ontslagen. Een reden werd niet gegeven, maar hij zou wel graag willen dat ik deze week eens langs zou komen om te praten en zorgen dat ik niet boos was en zodat ik mijn laatste bestelling af kan halen.

    Ik weet dat ik nog niet wist hoe alles werkte in de winkel (geen wonder als je er ook gewoon geen uitleg over krijgt). Ook zei F. mij aan de telefoon dat hij dit eerder had moeten zeggen tegen me om me de mogelijkheid te geven te solliciteren voor een andere baan. Hij deed het af met de onnozele reden dat het er "bij ingeschoten was".

    Aanstaande vrijdag ga ik dus voor een laatste keer langs om mijn bestelde boeken op te halen. Ik ga ervoor zorgen dat ik er op mijn best uitzie, zoals altijd, om hem in nette woorden te vertellen wat een waardeloze actie ik dit vind. Ook ga ik hem zeggen dat hij een van zijn vaste klanten verloren is; ik ben niet van plan er ooit nog een bezoekje te brengen.


    We need a bigger boat.

    ze mogen je toch niet zonder reden ontslaan? miss kun je naar de politie?

    Dat is echt flauw, zeker als er geen duidelijke reden wordt gegeven. Succes met dat gesprek en ik zou voortaan inderdaad een andere boekenwinkel zoeken.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wat kut zeg :S
    Maar helaas is het crisis en verliezen veel mensen hun banen, omdat werkgevers moeten bezuinigen. Het is natuurlijk wel lullig hoe het gegaan is. Echt rot voor je. :(


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    amyleelover schreef:
    ze mogen je toch niet zonder reden ontslaan? miss kun je naar de politie?


    Ze mogen technisch gezien mijn contract niet verlengen. Het loopt alleen vandaag af, blijkbaar.


    We need a bigger boat.

    Wat een rot streek. Succes vrijdag!


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Draculea schreef:
    Dat is een lage streek zeg. Die mag je inderdaad wel eens laten weten hoe je er over denkt. Succes vrijdag!

    Essink schreef:
    Dat slaat gewoon nergens op, als er niet eens een reden is. Ik zou echt ontzettend kwaad worden.


    -

    Zoidberg schreef:
    Jeetje.. Wat stom zeg :c
    Ik zou inderdaad zeggen wat je ervan vind.


    16 - 09 - '17

    Zoiets had ik ook, maar dan werkte ik er nog maar net. Maar die baas behandelde me als stront en toen ik op vakantie was -wist hij- kreeg ik een SMS dat ik ontslagen was. Had ook mijn loon nog niet, dus ik was echt veeet kwaad naar hem toe gegaan -ik was echt op oorlogspad man :Y)- en ook gevraagd waarom ik ontslagen was. Hij was me geen reden verschuldigd zei hij! Haha ja wtf.

    Ik vind het zo'n bullshit als ze je ontslaan en niet zeggen waarom,z eg dan op zijn minst iets van "je bent te duur voor ons" of "ik denk dat ik beter iemand anders aan kan nemen die het beter kan" oid. Daarom vind ik het ook stom dat jouw baas het ook niet zegt, vooral niet nadat je er zo lang gewerkt heb :l Stomme bijbaantjes ook altijd, bah


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    What the fuck?! dit is gewoon niet normaal! Zo behandel je werknemers toch niet? Ik zou maar eens ff een klacht indienen!

    Als je vrijdag naar hem toe gaat zou ik hem wel even vertellen wat je allemaal voor hen hebt gedaan. Want ik vind het belachelijk dat je word ontslagen zonder dat ze een echte reden hebben. En dat hij het is vergeten te vertellen vind ik echt het slechtste excuus ooit.


    Physics is awesome

    Zoidberg schreef:
    Jeetje.. Wat stom zeg :c
    Ik zou inderdaad zeggen wat je ervan vind.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Wat een laffe streek en een lul van een vent. Ik zou precies doen wat je van plan bent; je bent veel meer waard dan die waardeloze zak!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Whut?

    Wat een ass..


    'Darling, just hold on'

    Draculea schreef:
    Dat is een lage streek zeg. Die mag je inderdaad wel eens laten weten hoe je er over denkt. Succes vrijdag!


    effort never betrays you