• Nieuwe toekomst?

    Hoi! Ik wil een nieuwe story schrijven, maar ik kom niet op een goed pakkende titel.
    Ik dacht aan iets zoals: Nieuwe toekomst - Niet alles is wat het lijkt.
    Dat nieuwe toekomst de serie heet en niet alles is wat het lijkt het boek zelf.
    Ik wil dus iets anders voor nieuwe toekomst, als jullie mijn vage verhaal nog snappen.

    Samenvatting:

    Dit verhaal speelt zich in de toekomst af. Om precies te zijn in het jaar 2325.
    Er is een nieuwe planeet ontdekt waar ook, net zoals op de Aarde, al eeuwenlang mensen leven. Of nou ja, mensen; Ze hebben hetzelfde uiterlijk als mensen, maar een gouden huidskleur.
    Na maandenlange bestudering van deze planeet, besluiten ze om er mensen van de Aarde er naar toe te sturen. De reis naar de planeet duurt 1 week en ze zullen er 1 jaar verblijven.
    Maar omdat ze niet allemaal wetenschappers erheen willen sturen, maken ze er een wedstrijd van.
    10 tieners tussen de 16 en 20 jaar, 5 volwassenen (waaronder 2 verpleegsters, 2 wetenschappers en 1 lerares) worden uitgeloot. Van verschillende afkomsten, verschillende landen en verschillende talen, zijn ze noodgedwongen om in het Engels met elkaar te communiceren. (Ik schrijf alles gewoon in het nederlands)
    Hun komst levert enig wantrouwen op. Na een maand in de gevangenis komen ze vrij en kunnen ze eindelijk de nieuwe planeet zien. Dit gaat niet zonder problemen natuurlijk. Er ontstaan nieuwe vriendschappen, liefdes en vijanden. Eerst lijkt het geen kwaad, maar wanneer er oorlog op de planeet uitbreekt en hun raket daarbij wordt geraakt, zijn ze noodgedwongen om langer te blijven. Er is geen communicatie meer met de Aarde, twee groepen op de planeet voeren oorlog en zij zitten er middenin. En was de bom op de raket wel een ongeluk? Was het geen opzet? Hoe loopt dit af?

    Dit verhaal lees je vanuit Larissa, een 18 jarig meisje dat ook uitgeloot is.


    Alvast bedankt voor het meedenken!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    - De vreemde planeet
    - 1 jaar of meer

    euhm, als er nog iets te binnen schiet, zeg ik het nog wel. (:


    Il aimait la mort, elle aimait la vie, il vivait pour elle, elle est morte pour lui. -William Shakespeare

    Nieuwe toekomst vond ik wel passend, maar het is jouw keus natuurlijk.

    Ik heb wat Engelse en Nederlandse titels - ik weet niet wat je wilt - verzonnen, waar je hoogstwaarschijnlijk niks aan zult hebben :'D

    Engels:
    A eye for the future
    The Other Planet
    Nothing is what it look like
    Future Planets
    2325

    Nederlands:
    Een oog voor de toekomst
    Het Andere Planeet
    Niks is wat het lijkt
    Toekomst Planeten
    2325

    In ieder geval veel succes met je story.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2013 - 16:13 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Het Oog van de Planeet
    Spaceshuttle
    Ooit Op een Dag

    Zoiets???


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa