• Eigenlijk zou de beslissing volgend jaar pas worden genomen, maar Tuomas heeft het toch echt bevestigd: Floor Jansen (After forever, ReVamp, hartstikke Nederlands!) wordt de nieuwe zangeres van Nightwish. Eerder dit jaar heeft ze de tour meegedraaid nadat Anette na onenigheid met Tuomas opstapte. Maar niet alleen Floor is nu officieel van de Finse symphonic metalhelden: Troy Donockley, hun multifunctionele man in het midden, doet de volgende tour ook weer mee. Yay!

    Een overzichtje van zangeressen:

    Tarja:



    Anette:


    Floor:


    Anyhow, wat vinden jullie ervan? Liever Anette, Tarja of Floor?

    [ bericht aangepast op 9 okt 2013 - 12:10 ]


    Searching heavens for another earth

    Tarja eigenlijk, maar Floor is al honderd keer beter dan Anette. Ik vind haar altijd zo vals klinken.


    I am an idiot, I move.

    Tarja blijft voor mij de beste.

    Ik vind Tarja de beste blijven. Maar Floor is al een hele verbetering ten opzichte van Anette.

    Tarja


    26 - 02 - '16

    Oh, ik dacht dat je een nieuwe username had :'D
    Nja, OT: Tarja =D


    Some people are art and do art at the same time

    Ik heb Nightwish echt leren kennen met Dark Passion Play, wat dus door Anette gezongen is. Daardoor ben ik Anette gewoon en gaat mijn persoonlijke voorkeur naar haar uit. Ik ben in 2009 naar een concert geweest van hun en ik vond dat Anette zeker niet vals gezonden heeft.

    Tarja is ook een heel goede zangeres, maar ik vind haar stem soms niet zo mooi omdat die zwaar is. Floor ken ik niet echt, maar ze lijkt precies precies tussen Tarja en Anette in te zitten op vlak van stem.


    Let the Night embrace you

    Tarja blijft mijn favoriet, maar Floor is ook heel goed. Veel beter dan Anette vind ik.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Ik zat er al op te wachten totdat dit bekend zou worden. =)

    Scorpia schreef:
    Oh, ik dacht dat je een nieuwe username had :'D
    Nja, OT: Tarja =D


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Jinxed schreef:
    Ik heb Nightwish echt leren kennen met Dark Passion Play, wat dus door Anette gezongen is. Daardoor ben ik Anette gewoon en gaat mijn persoonlijke voorkeur naar haar uit. Ik ben in 2009 naar een concert geweest van hun en ik vond dat Anette zeker niet vals gezonden heeft.

    Tarja is ook een heel goede zangeres, maar ik vind haar stem soms niet zo mooi omdat die zwaar is. Floor ken ik niet echt, maar ze lijkt precies precies tussen Tarja en Anette in te zitten op vlak van stem.


    Anette is zeker geen slechte zangeres. Oké, in Dark passion play klonk ze af en toe niet zoals ze zou moeten klinken, maar dat album was dan ook niet naar haar stem geschreven. Imaginaerum was veel beter. Anette kan zich heel goed inleven in de muziek, een beetje cosplayen met haar stem. Scaretale still creeps the fuck outta me. Maar Floor en Tarja zitten qua stemgebruik op een veel hoger niveau, al zit er weinig variatie in de stem van Floor, heb ik het idee. Ik ben benieuwd wat ze gaat brengen met Nightwish. Wel jammer dat ze ReVamp ervoor aan de kant zet...


    Searching heavens for another earth