• Ik ben twee en een half jaar geleden verhuisd naar zowat de andere kant van Nederland en had het daar eerst heel erg moeilijk mee maar nu niet echt meer. Eerst had ik nog erg veel contact met mijn beste vriend en vriendin, maar het contact met mijn beste vriendin verwaterde. Eerst praatte we nog iedere dag maar dat werd steeds minder en na een tijdje helemaal niet meer.

    Toen ik jarig was wou ik haar uitnodigen en dat deed ik dus ook. Helaas kon ze niet komen, maar het contact was hersteld en we gingen logeren. Het was heel erg gezellig. We hielden wel weer contact maar dat verwaterde weer. Ik voelde me er heel erg verdrietig om, maar op de een of andere manier lukte het gewoon niet meer goed om contact te houden. Ik had besloten dat ik hier nu nieuwe vrienden heb en het gewoon beter zo kan laten.

    De laatste tijd mis ik haar weer. Toch durf ik op de een of andere manier geen contact meer met haar te maken aangezien het bijna een jaar geleden is dat ik haar voor het laatst gesproken heb. Ik ben bang dat het net zoals de andere keren gewoon weer verwaterd en ik me weer erg rot ga voelen. Ik weet niet wat ik moet doen en zit er dus mee.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik zou sowieso contact blijven houden, hoeft misschien niet elke dag, maar af te toe is het toch leuk of in de vakantie af te spreken.
    Het zou zonde zijn om niet meer af te spreken, je kan op zijn minst wel gewoon kaartjes sturen of dergelijke.

    Gomenasai schreef:
    Ik zou sowieso contact blijven houden, hoeft misschien niet elke dag, maar af te toe is het toch leuk of in de vakantie af te spreken.
    Het zou zonde zijn om niet meer af te spreken, je kan op zijn minst wel gewoon kaartjes sturen of dergelijke.

    + het is logisch dat in zulke gevallen het contact zal verwateren.


    -

    Als je haar echt mist zou ik gewoon contact proberen zoeken. Zoals Gomenasai al zegt, het hoeft niet elke dag, maar af en toe kan wel. Het is jammer als contact verwaterd, maar je kan op zen minst proberen het contact te behouden.


    16 - 09 - '17

    lnfinity schreef:
    (...)
    + het is logisch dat in zulke gevallen het contact zal verwateren.


    Ja klopt, ik heb ook een vriendin die aan de andere kant woont en praten minder, maar we mailen nog wel af en toe.
    En sturen kaartjes, het zou wel zonde zijn denk ik als het contact met één van je beste vriendinnen van vroeger helemaal zou gaan verwateren.

    Dat andere meisje kan toch ook wel haar best doen? (cat) Jij doet dan tenminste nog moeite, volgens mij kan dat andere kind ook wel een beetje haar best doen. Het hoeft niet allemaal van jouw kant te komen hoor.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Determinate schreef:
    Als je haar echt mist zou ik gewoon contact proberen zoeken. Zoals Gomenasai al zegt, het hoeft niet elke dag, maar af en toe kan wel. Het is jammer als contact verwaterd, maar je kan op zen minst proberen het contact te behouden.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Barnabas schreef:
    Dat andere meisje kan toch ook wel haar best doen? (cat) Jij doet dan tenminste nog moeite, volgens mij kan dat andere kind ook wel een beetje haar best doen. Het hoeft niet allemaal van jouw kant te komen hoor.


    Indeed. Vriendschap moet van twee kanten komen.


    26 - 02 - '16

    Vriendschap is wel iets tussen twee personen maar als je haar mist kan je het gewoon nog een kans geven toch?
    Het is wel een nadeel dat je dit zelfde dan opnieuw moet doorstaan maar misschien kan je gewoon wat vaker vaste dingen plannen ?
    Waardoor je een ritme houdt, dat je als je daar bent gewoon meteen een nieuwe afspraak maakt om naar jou te komen?


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Gomenasai schreef:
    Ik zou sowieso contact blijven houden, hoeft misschien niet elke dag, maar af te toe is het toch leuk of in de vakantie af te spreken.
    Het zou zonde zijn om niet meer af te spreken, je kan op zijn minst wel gewoon kaartjes sturen of dergelijke.

    Exactly. Het is spijtig als je hierdoor geen enkele contact meer met je beste vriendin hebt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou het nog een keertje proberen, als je haar dan echt zo erg mist en nu proberen dat het goed onderhouden wordt en ook eens van beide kanten komt. Als dat niet lukt, zou ik het gewoon laten voor wat het is. Vriendschap moet van twee kanten komen en het is belangrijk dat jullie er allebei aan willen werken.
    Dus probeer contact met haar op te nemen, misschien wordt het wel heel leuk en wordt jullie vriendschap weer wat hechter, als dit niet lukt moet je het laten voor wat het is. Hoe rot dat ook klinkt. Helaas verlies je steeds mensen in het leven, op wat voor manier dan ook. Ze komen en gaan. Contact verwaterd, mensen overlijden, mensen veranderen, maar je zult ook altijd weer nieuwe mensen ontmoeten en nieuwe vrienden maken. Dat hoort er allemaal bij.
    Maar ik hoop wel voor je dat het goed gaat komen. (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.