• Morgen komen een paar Zweden bij ons in de klas en ik moet hen wat over de omgang tussen leraren en leerlingen vertellen. Nu gaat dit prima, maar ik loop een beetje vast bij het aanspreken.
    Want waar wij leraren met meneer/mevrouw Achternaam aanspreken, weet ik niet zeker hoe ze dat nou in het (brits) Engels doen. Vooral bij de vrouwen raak ik volledig de kluts kwijt. Kan iemand mij daarmee helpen?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Met 'Sir' of 'Miss/Madam/Mrs' (meestal zonder naam)

    [ bericht aangepast op 13 okt 2013 - 18:25 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Mister en misses lijkt me.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Capaldi schreef:
    Mister en misses lijkt me.


    •*• Lululu •*•

    Ja ik doe TTO (tweetalig onderwijs) en wij spreken leraren altijd aan met Mister/Miss (of als het een vrouw is en getrouwd: Misses)


    Because I love him, do I need another reason?

    Ik zou zelf sir en ma'am zeggen.


    I am an idiot, I move.

    Ik weet het wel in het Japans? :'D
    Maar ik denk 'sir' en 'madam' inderdaad.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dobreva schreef:
    Ja ik doe TTO (tweetalig onderwijs) en wij spreken leraren altijd aan met Mister/Miss (of als het een vrouw is en getrouwd: Misses)


    Do what people say you can't.

    Het is in ieder geval niet Sir. Een Sir is iemand met een adelijke titel en kan wel als aanspreektitel voor andere mannen gebruikt worden, maar dan alleen zonder achternaam, anders wordt het Mister. Ik zou dat niet gebruiken voor een leraar. ^^

    Mister, Miss (ongetrouwde vrouw) en Misses (getrouwde vrouw) lijken me het meest logisch en dat is ook wat er altijd in fanfic wordt gebruikt, haha.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Het is in ieder geval niet Sir. Een Sir is iemand met een adelijke titel en kan wel als aanspreektitel voor andere mannen gebruikt worden, maar dan alleen zonder achternaam, anders wordt het Mister. Ik zou dat niet gebruiken voor een leraar. ^^

    Mister, Miss (ongetrouwde vrouw) en Misses (getrouwde vrouw) lijken me het meest logisch en dat is ook wat er altijd in fanfic wordt gebruikt, haha.

    Sir gebruik ik (als TTO-leerling dan) wel om leraren aan te spreken. In het Nederlands zeg je namelijk ook niet elke keer: "Meneer Huppeldepup, kunt u mij helpen?" maar spreek je hem gewoon aan met alleen "meneer". Meestal gebruik ik Miss voor leraressen, maar omdat je daarmee ervan uit gaat dat deze persoon ongetrouwd is zou ik Madam zeggen.
    Dus Mister (achternaam)/Sir of Madam


    From these ashes, I will rise

    Square schreef:
    Het is in ieder geval niet Sir. Een Sir is iemand met een adelijke titel en kan wel als aanspreektitel voor andere mannen gebruikt worden, maar dan alleen zonder achternaam, anders wordt het Mister. Ik zou dat niet gebruiken voor een leraar. ^^

    Mister, Miss (ongetrouwde vrouw) en Misses (getrouwde vrouw) lijken me het meest logisch en dat is ook wat er altijd in fanfic wordt gebruikt, haha.


    Some people are art and do art at the same time