• Dit valt me steeds meer op: Er zijn steeds meer racistische EN DISCRIMINERENDE mensen in Nederland. Mensen die oordelen of geloof, Seksualiteit, huidskleur en afkomst. Dit kan me zo kwaad maken. Ik heb toevallig 2 Poolse vriendinnen, allebei twee schatten. Ik heb een Japanse vriendin, een super stoere meid. Een Chinese vriend, echt een toffe gozer. Een Iraanse vriend, een echte schat en een Spaanse vriend. Ik vind het zo jammer dat op deze mensen meteen een stempel wordt gedrukt en dat er überhaupt mensen zijn die over mensen oordelen door middel van een geloof of huidskleur. Wat vinden jullie hiervan? Iedereen moet zichzelf kunnen zijn, Zwart, bruin of blank. Homo, Lesbisch of biseksueel.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2013 - 0:26 ]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    En wat wil je ertegen doen / wat kun je ertegen doen? Er wordt al zoveel geld in gestopt en het haalt amper iets uit. De mens heeft nu eenmaal vooroordelen en zal daardoor redelijk racistisch zijn. Ik zeg niet dat het goed is, alles behalve, maar er is maar weinig wat je eraan kunt doen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Father schreef:
    En wat wil je ertegen doen / wat kun je ertegen doen? Er wordt al zoveel geld in gestopt en het haalt amper iets uit. De mens heeft nu eenmaal vooroordelen en zal daardoor redelijk racistisch zijn. Ik zeg niet dat het goed is, alles behalve, maar er is maar weinig wat je eraan kunt doen.


    Jij lijkt altijd zo'n negatieve kijk te hebben op dit soort dingen. :'D
    Natuurlijk is het lastig om er iets aan te doen, maar het is wel mogelijk, zelfs al kost het tijd en moeite. Het is niet de natuurlijke staat van de mens om bepaalde vooroordelen te hebben.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    De regering schijnt net te hebben bezuinigd op het tegengaan van discriminatie.

    Maar ik denk dat iedereen het wel met je eens is hier dat discriminatie niet kan, maar dat komt doordat de meesten hier nog wel enkele sympathie kan opbrengen voor hun medemens.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Square schreef:
    (...)

    Jij lijkt altijd zo'n negatieve kijk te hebben op dit soort dingen. :'D
    Natuurlijk is het lastig om er iets aan te doen, maar het is wel mogelijk, zelfs al kost het tijd en moeite. Het is niet de natuurlijke staat van de mens om bepaalde vooroordelen te hebben.

    Hmmm, kan best, maar als ik zie dat er amper tot niks veranderd dan kan ik toch niet anders dan een negatieve kijk hebben?
    Natuurlijk is het mogelijk, net als het mogelijk is om Afrika te helpen. Daar hebben we ook miljarden naar toe gepompt, zie ik verschil? Not really. Het klopt dat we zonder vooroordelen worden geboren, maar zolang onze samenleving niet veranderd, zullen we alsnog bevooroordeeld raken en ik betwijfel dat dat zal lukken. Maar goed, I could be wrong ofcourse.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Zoiets vind ik verschrikkelijk laag. We kunnen er alleen vrij weinig aan doen. Ach, als we beginnen met zelf niet zo'n uitingen te 'uitten', dan denk ik dat we al goed opweg zijn.


    We need a bigger boat.

    Ik ben het hier deels met je eens
    Maar ik vind ook wel dat het er soms zelf naar wordt gemaakt

    Zelf hou ik ook echt niet van discriminatie, maar sinds ik twee weken terug ben betast en lastig ben gevallen in het bos door een zwarte jongen is mijn mening hier even over veranderd
    Ja natuurlijk doen ze dit niet allemaal, en doen blanken dit net zo goed. Maar bij mij was het toevallig een getinte. Dus ik heb voorlopig wel dat als ik hele donkere mannen ziet ik begin te trillen en vrij angstig wordt.

    Maar ja, ik zal nooit discrimineren en mensen er mee kwetsen. Want mensen zijn gewoon mensen ookal zijn ze pimpel paars!

    [ bericht aangepast op 15 okt 2013 - 11:04 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Nou, ik ben soms wel racistisch, vooral als het om van die racistische moppen gaat. Ik heb het ook niet zo op teveel buitenlanders, maar ja, ze kunnen wel aardig zijn. Het is jammer dat anderen van hetzelfde 'ras' het ten schande maken met hun oorlogen en terroristen.
    Gays en bi's zijn aardig vind ik. Ik heb twee lesbische vriendinnen, een gay vriend en een vriendin die bi is. Daar heb ik geen problemen mee. Het gaat me vooral aan de reputatie die sommige buitenlanders hebben en dat verpest de reputatie van de rest.
    Ik hoop dat je het een beetje snapt

    [ bericht aangepast op 15 okt 2013 - 11:18 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    ^
    Lees nou eens even heel goed na wat je getypt hebt. 'Het gaat me vooral om de reputatie die sommige buitenlanders hebben en daarom mag ik dat volk niet zo.'
    Ik ga niet eens uitleggen wat ik bedoel, want ik vind het heel erg als je dit niet begrijpt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    ^
    Lees nou eens even heel goed na wat je getypt hebt. 'Het gaat me vooral om de reputatie die sommige buitenlanders hebben en daarom mag ik dat volk niet zo.'
    Ik ga niet eens uitleggen wat ik bedoel, want ik vind het heel erg als je dit niet begrijpt.


    i put the fun in funeral

    Parachutes schreef:
    ^
    Lees nou eens even heel goed na wat je getypt hebt. 'Het gaat me vooral om de reputatie die sommige buitenlanders hebben en daarom mag ik dat volk niet zo.'
    Ik ga niet eens uitleggen wat ik bedoel, want ik vind het heel erg als je dit niet begrijpt.


    Ugh, ik kan het niet goed verwoorden. Het gaat me vooral om de reputatie van sommige buitenlanders en die verpesten dan de reputatie voor de rest. -.- zo beter uitgelegd?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ja, dat klopt, maar dan zou je ieder volk wel als crimineel en dergelijke kunnen zien, want ik geloof er helemaal niks van dat er meer Marokkaanse criminelen zijn dan Nederlandse criminelen, bijvoorbeeld.
    Er wordt een beeld gecreëerd, vooral door de media, maar je moet gewoon niet alles aannemen wat er gezegd wordt en met oogkleppen op leven. Kijk zelf in plaats van te geloven in iets wat wordt bepaald, en kijk breed.

    Sorry, maar ik kan hier gewoon nogal geïrriteerd door raken.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ja, dat klopt, maar dan zou je ieder volk wel als crimineel en dergelijke kunnen zien, want ik geloof er helemaal niks van dat er meer Marokkaanse criminelen zijn dan Nederlandse criminelen, bijvoorbeeld.
    Er wordt een beeld gecreëerd, vooral door de media, maar je moet gewoon niet alles aannemen wat er gezegd wordt en met oogkleppen op leven. Kijk zelf in plaats van te geloven in iets wat wordt bepaald, en kijk breed.

    Sorry, maar ik kan hier gewoon nogal geïrriteerd door raken.


    Doe ik ook niet. Hèhè, toen we voor het eerst in Engeland waren gingen we met de klas naar de McDonald's. Ze vroegen daar waar we vandaan kwamen en wij zo The Netherlands. Kregen we meteen de vraag of we drugs meehadden. Dus ook Nederlanders hebben een reputatie.
    In ieder geval, ik ben dat gezeik beu aan het raken over buitenlanders. Iedere dag zie ik wel iets.
    Maar laten we dit nu gewoon laten rusten. Ieder volk staat ergens om bekend en dit kan goed of slecht zijn


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    LacieChan schreef:
    (...)

    Doe ik ook niet. Hèhè, toen we voor het eerst in Engeland waren gingen we met de klas naar de McDonald's. Ze vroegen daar waar we vandaan kwamen en wij zo The Netherlands. Kregen we meteen de vraag of we drugs meehadden. Dus ook Nederlanders hebben een reputatie.
    In ieder geval, ik ben dat gezeik beu aan het raken over buitenlanders. Iedere dag zie ik wel iets.
    Maar laten we dit nu gewoon laten rusten. Ieder volk staat ergens om bekend en dit kan goed of slecht zijn

    Ja inderdaad, beeldvorming en bevooroordeling gebeurt sowieso wel. Het leuke is dat het niet altijd ten onrechte is. Nu kunnen we met z'n allen heel idealistisch gaan roepen dat we niet een stel racisten moeten zijn, maar ik durf er een tientje op te wedden dat in iedereen een klein racistje of discriminist schuilt. Mogen we dan linea recta een sollicitatieformulier + cv naar de KKK sturen? Nope. Racisme en discrmininatie zijn niet per definitie slecht. When will people learn that shit?

    [ bericht aangepast op 15 okt 2013 - 11:57 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Father schreef:
    En wat wil je ertegen doen / wat kun je ertegen doen? Er wordt al zoveel geld in gestopt en het haalt amper iets uit. De mens heeft nu eenmaal vooroordelen en zal daardoor redelijk racistisch zijn. Ik zeg niet dat het goed is, alles behalve, maar er is maar weinig wat je eraan kunt doen.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    @Hashirama ik ben er ook van overtuigd dat iedereen weleens racistische gedachten heeft, maar ik blijf het toch wel zien als iets slechts.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)