• Ik moet een leesverslag maken van het boek Girl about Time/Ruby Red (om een of andere mysterieuze rede zijn het 2 titels voor het zelfde boek...), maar ik loop vast met de samenvatting. In het Nederlands vind ik het altijd al moeilijk, maar in het Engels lukt het me al helemaal niet.
    In het Nederlands heet het boek trouwens Robijnrood.
    Het verslag moet morgen al af D:
    Hebben jullie het boek gelezen, of hebben jullie tips? Laat het astjeblieft weten!


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Nou, geen paniek. Rustig ademhalen, het komt heus wel goed. Ik had je graag geholpen, maar ik ken het niet.


    -

    Minions schreef:
    Nou, geen paniek. Rustig ademhalen, het komt heus wel goed. Ik had je graag geholpen, maar ik ken het niet.


    oke, alsnog bedankt


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Misschien kan je al bestaande Engelse en Nederlandse samenvattingen van het boek lezen of recenties om daar inspiratie uit te halen. Ik ken het boek niet, dus verder zou ik je niet kunnen helpen. Heel veel succes in ieder geval.


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Maak een samenvatting in het Nederlands en vertaal het in het Engels. Of gebruik bestaande samenvattingen in het Nederlands en vertaal die in het Engels.


    Physics is awesome

    Het probleem is dat alle samenvattingen het zelfde zijn, en dat is wat achterop het boek staat. Daar heb ik dus niet echt iets aan :C


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Huh, ik vind het heel erg vreemd dat je daar een Engels boekverslag van moet maken, aangezien het van origine een Duits boek is...
    Maar goed, ik heb het boek inderdaad gelezen, maar ik sta op het punt om te gaan slapen en als ik heel eerlijk ben, heb ik daarom niet zoveel zin meer om er diep over na te denken...
    Maar misschien kun je dan, om die reden die ik zei, een Duitse samenvatting vinden? Het is trouwens ook verfilmd, maar ik weet niet of je zin hebt om die nu nog te gaan kijken. ;p


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Huh, ik vind het heel erg vreemd dat je daar een Engels boekverslag van moet maken, aangezien het van origine een Duits boek is...
    Maar goed, ik heb het boek inderdaad gelezen, maar ik sta op het punt om te gaan slapen en als ik heel eerlijk ben, heb ik daarom niet zoveel zin meer om er diep over na te denken...
    Maar misschien kun je dan, om die reden die ik zei, een Duitse samenvatting vinden? Het is trouwens ook verfilmd, maar ik weet niet of je zin hebt om die nu nog te gaan kijken. ;p


    Nee, ik wil nu eigenlijk ook m'n bed in duiken, maar toch maak het af denk ik....

    Ik accepteer wel dat het niet echt gaat lukken


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Maar het lukt je ook niet om de grote lijn eruit te halen? Een samenvatting hoeft echt niet zo gedetailleerd te zijn, you know.
    Basically is het verhaal dat Gwen in een beetje een vreemde familie leeft, leg kort uit waarom, zeg iets over haar nare nichtje. Dan vertel je hoe ze erachter komt dat zij de belangrijke gave blijkt te hebben en niet haar nichtje. Dan moet ze naar dat gebouw dinges waar ze telkens, om te oefenen, moet tijdreizen (het is lang geleden dat ik het heb gelezen, dus ik weet niet alles meer), dan komt Gideon die ze bloedirritant vindt, ze moet allemaal rare kleren aan blabla, later begint ze toch iets voor hem te voelen en dan krijg je het einde, wat ik me niet meer herinner. ;x
    Ik zou iig ook goed veel namen noemen, maar die weet ik alleen niet meet. Bespreek enkel de grote lijn en noem details alleen als ze voor Gwen heel belangrijk zijn of een toevoeging leveren.

    Oh, en dat ze de 'robijn' is en dat dat gedoe is opgedeeld in edelstenen moet je ook noemen, dat is ook belangrijk. (:
    Plus, dat ze er eerst helemaal niks van kan en constant met haar nicht wordt vergeleken.

    Ik hoop dat je hier toch nog een klein beetje iets aan hebt? ^^
    Veel succes nog en welterusten voor straks!

    [ bericht aangepast op 15 okt 2013 - 23:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Maar het lukt je ook niet om de grote lijn eruit te halen? Een samenvatting hoeft echt niet zo gedetailleerd te zijn, you know.
    Basically is het verhaal dat Gwen in een beetje een vreemde familie leeft, leg kort uit waarom, zeg iets over haar nare nichtje. Dan vertel je hoe ze erachter komt dat zij de belangrijke gave blijkt te hebben en niet haar nichtje. Dan moet ze naar dat gebouw dinges waar ze telkens, om te oefenen, moet tijdreizen (het is lang geleden dat ik het heb gelezen, dus ik weet niet alles meer), dan komt Gideon die ze bloedirritant vindt, ze moet allemaal rare kleren aan blabla, later begint ze toch iets voor hem te voelen en dan krijg je het einde, wat ik me niet meer herinner. ;x
    Ik zou iig ook goed veel namen noemen, maar die weet ik alleen niet meet. Bespreek enkel de grote lijn en noem details alleen als ze voor Gwen heel belangrijk zijn of een toevoeging leveren.

    Oh, en dat ze de 'robijn' is en dat dat gedoe is opgedeeld in edelstenen moet je ook noemen, dat is ook belangrijk. (:
    Plus, dat ze er eerst helemaal niks van kan en constant met haar nicht wordt vergeleken.

    Ik hoop dat je hier toch nog een klein beetje iets aan hebt? ^^
    Veel succes nog en welterusten voor straks!


    Dankje! Je hebt me echt geholpen :)


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Graag gedaan! Ik hoop dat je het nog af gaat krijgen. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Uiteindelijk is dit het geworden

    Gwyneth Shepherd is a 16-year old girl, who lives with her family in London. But they have a big secret; there are time travellers in their family! They all think Gwyn's cousin, Charlotte, has the time travel gene, but then Gwyneth travels back in to time. She meets Gideon, who is also a time traveller. There are twelve time travellers, and each of them has a stone, a musical note, a tree, an alchemy equivalent and an animal. Gwyneth is a ruby, G, birch, projectio and Raven, and she is number twelve in the circle. Gwyn and Gideon travel back in time, but they fall in to a trap. Luckily they come out unharmed. After that they travel a few times more, also to visit Margret Tilney, the 8th in the circle. They meet their cousins Lucy and Paul there, who travelled back in time with the chronograph, a sort of time machine, that can send you in the past. Luckily there is another chronograph, so the people from the present can travel too. After that, they travel back, and hide in a church, where Gideon kisses Gwyneth.

    Nee, ik kan er ook geen touw aan vastknopen, maar het is in iedergeval íets,,,


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Wut, in de Engelse versie heet ze Gwyn? ;p

    Helemaal niet verkeerd! Wat ik er wel echt bij zou doen is dat met dat huis waar ze ieder keer naartoe moet en dat ze van die mensen daar telkens moet oefenen en dat dat de reden is waarom ze telkens weer door de tijd moet reizen. Plus dat ze aan Gideon eerst een hekel heeft, zou ik ook even ergens tussen proppen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Minions schreef:
    Nou, geen paniek. Rustig ademhalen, het komt heus wel goed. Ik had je graag geholpen, maar ik ken het niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Parachutes schreef:
    Wut, in de Engelse versie heet ze Gwyn? ;p

    Helemaal niet verkeerd! Wat ik er wel echt bij zou doen is dat met dat huis waar ze ieder keer naartoe moet en dat ze van die mensen daar telkens moet oefenen en dat dat de reden is waarom ze telkens weer door de tijd moet reizen. Plus dat ze aan Gideon eerst een hekel heeft, zou ik ook even ergens tussen proppen.


    Het is best raar ja, want je hebt ook het boek Ruby Red, en daar heet ze ook gewoon Gwendolyn, zoals in het Duits.... en Lesly heet Libby :')


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Minions schreef:
    Nou, geen paniek. Rustig ademhalen, het komt heus wel goed. Ik had je graag geholpen, maar ik ken het niet.


    Some people are art and do art at the same time