• Helloo :),
    Ik heb altijd heel veel inspiratie en heel veel ideeën voor story's,
    Maar als ik dan uiteindelijk aan het schrijven ben heb ik geen inspiratie meer voor dat verhaal.
    Meestal begon ik dan gewoon een nieuwe en zette ik die andere niet meer online of gepauzeerd.
    Maar als ik hier mee door ga dan krijg ik dus heel veel verhalen waar niets meer aan gedaan word,
    Het is alleen wel zo dat ik het zoooo leuk vind om te schrijven dat ik door blijf gaan.
    En het dus wel zo word dat ik tientallen verhalen heb, en weer opnieuw begin.

    Heeft iemand misschien een tip?
    Dus bijvoorbeeld wat ik kan doen om weer inspiratie te krijgen of iets anders..
    Ik zou het erg waarderen :)

    xx'


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Misschien moet je eens met een short story beginnen, zodat je de smaak te pakken krijgt? En misschien kun je vanuit die short story later een groter verhaal maken?


    Pretty is just a pretty word.

    Mijn topics, ik heb hetzelfde


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Voordat je met de story begint, in grote lijnen uitschrijven wat er in je verhaal allemaal gebeurt, of het per hoofdstuk uitschrijven. Ik doe het soms zo:
    Hoofdstuk 1: jantje gaat naar de winkel om een ijsje te kopen maar hij valt
    Hoofdstuk 2: mies ziet dat hij valt en helpt hem overeind. Samen gaan ze op een bankje zitten en praten wat.
    Hoofdstuk 3: jantje is weer thuis en kan niet meer stoppen met denken aan mies

    Klinkt heel raar, maar het geeft je een indeling en overzicht van de story waardoor je minder snel vast loopt.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik heb hetzelfde, al weet ik mezelf ervan te weerhouden meer dan drie verhalen te activeren.


    :)

    Oké, ik denk dat ik een short story ga schrijven en dan met die stappen..
    Als het dan goed lukt kan ik misschien een langer verhaal maken :)
    Bedankt voor de tipss !!
    xx'


    Stay Strong, Good Things Will Happen

    Ikzelf heb het verhaal, waar ik nu aan bezig ben al vanaf eind december 2012 in mijn hoofd. Mijn grootste tip is eigenlijk: wees er de hele tijd mee bezig. Ik heb de eerste drie a vier hoofdstukken van het verhaal al zo'n 10 keer geschreven, maar ga gewoon door totdat je tevreden bent.
    Ook een tip: weet wat je gáát schrijven. Dus dat als je bij hoofdstuk 2 bent, je al weet wat er in hoofdstuk 4 gaat gebeuren, snap je?


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Precies dit.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik heb dit probleem ook gehad vroeger. Maar toen vond ik het samenvoegen van verhaallijnen uit. Ik bleef eerst werken aan dé perfecte verhaallijn, gaf mezelf ruimte om erover na te denken en toen ben ik begonnen met schrijven. Tijdens de vorderingen van mijn boek heb ik gekampt met writersblocken en toen kon ik de verleiding niet weerstaan om een nieuwe verhaallijn op te zetten. Dus ik geef hierover één tip: maak het zó anders dan je niets door elkaar kunt halen.

    Het moeilijke van een writersblock is om weer opnieuw aan de slag te gaan en dan zit je met vragen: "Sluit het wel goed aan?" "Hoe zat dat ook alweer?" Dus dan raadpleeg ik mijn verhaallijn en dan gaat het schrijven als vanzelf - eventueel kun je het boek later herschrijven met een kritische blik, iets wat ik ook ga doen. Ik heb het niet geforceerd en na een tijdje ging ik van mijn personage en verhaallijn houden. Ik werkte wel aan mijn andere idee en dat is nu een boek in wording. Geef jezelf ruimte en probeer je ideeën in één verhaal te stoppen, of laat het gewoon rusten. Ik heb ingezien dat het véél belangrijker is om iets écht af te werken en nu kan ik met trots zeggen: mijn boek is af. (En met een beetje pijn in mijn hart, maar gelukkig is het afscheid nog niet voorgoed.)


    Chasing goals.

    Kortverhalen schrijven. Verhalen van één hoofdstuk lang schrijven, dan zal je beginnen te merken dat het niet meer in één hoofdstuk past dus ga je over na twee hoofdstukken enzovoorts.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Mijn oplossing is gewoon om samen te schrijven met een co-writer, veel gezelliger en het verhaal word er zo anders door!=)


    You were born original, don't die as a copy.