• Ik heb overal gekeken, maar hier was volgens mij nog geen topic van.

    Afgelopen vrijdag hebben wij met de school inzamelings aktie gehouden, voor de ramp in de filipijnen.

    We hebben hotdogs verkocht en cupcakes.


    Wat hebben jullie gedaan als inzamelingsaktie voor de Filipijnen, of wat zouden jullie anders willen doen om genoeg geld op te halen voor de mensen.


    Vampire + Servant = Servamp

    Wij hebben niets gedaan en ik ga ook niets doen. Gewoon weg omdat wij thuis elke cent zelf kunnen gebruiken en nodig hebben. Mijn broer was vorig jaar 300 euro per maand aan de trein kwijt en ik dit jaar voor stage...... dus nee ik ga niets geven. Maar als ik geld over had dan zou ik wel iets doneren..


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ga geen geld doneren, wij zelf zitten thuis ook erg krap en kunnen alles zelf ook gebruiken...

    Wel was ik, als iemand zal vragen of ik het wil doen naar de filipijnen gegaan en me bekommeren over de kleintjes die hun ouders kwijt zijn.Het beels van die drie meisjes laat mij elke keer tranen in de ogen schieten D:


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik zou heel graag willen helpen, maar ik vind blindelings geld storten op giro 555 niet de goede manier. Ik heb gisteren op TV gezien hoe alle hulp wel op de Filipijnen terecht kwam, maar dat het door problemen met de infrastructuur bijna onmogelijk is om het daar te krijgen waar het, het hardste nodig is. De regering daar heeft de neiging alle hulp daarom op te slaan en het verder te laten, dus er zijn veel 'gewone' mensen die nu pogingen doen de hulp zelf te brengen.
    Ik ben alleen bang dat het geld van giro 555 bij de regering terecht komt en daarom wil ik niet zomaar doneren. Daarnaast vind ik het ook slecht om niets te doen, maar ik weet niet goed welke alternatieven er zijn. Het beste zou er zelf naartoe gaan zijn, maar ja, dat is vrijwel onmogelijk.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik geef geen cent aan Giro 555 :'D Het percentage dat ook echt daar aankomt is zo laag dat ik het geld net zo goed op de grond kan gooien. Niet dat ik geld heb om te geven, maar goed.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ik ga 555 niet steunen, maar stel dat ik een oproep zie om daarheen te gaan om fysiek hulp te bieden zou ik wel mee gaan. Ik heb een medische achtergrond als verpleegkundige in opleiding (gered tot het 3e jaar maar door fysieke klachten moeten stoppen). Ik denk dat ik mijzelf daar erg nuttig zou kunnen maken...


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik ga ze geen geld geven, omdat het meeste toch niet terecht komt waar het moet zijn. De miljoenen die over waren na de vorige rampen hebben ze ook lekker in eigen zak gestopt.

    Mijn vader doet wel goed werk, hij werkt in een magazijn waar ze medicijnen en andere goederen inpakken voor zulke gebieden. Bedrijven zoals Amnesty kopen daar van het geld dat ze ophalen die spullen in en bij mijn vader pakken ze het allemaal in en zorgen ze dat het verstuurd word naar de betrefte landen. Hij heeft hierdoor zondag nog extra gewerkt, maar ook met die tsunami op kerst ooit eens heel veel extra gewerkt en dat vind ik een stuk nuttiger. Ik ben trots op hem, omdat hij ook iets had kunnen doen wat beter verdient, maar hij in plaats daarvan iets is gaan doen wat hem en andere minder bedeelde mensen gelukkig maakt.


    Your make-up is terrible

    Net als de rest hier ga ik niks doneren aan giro 555 of soortgelijke dingen, puur en alleen omdat het merendeel van het geld niet gebruikt wordt voor het daadwerkelijke doel.

    Ik heb familie in de Filipijnen zitten momenteel. Hij is onderdeel van het team dat België heeft gestuurd om de bewoners daar te helpen. Hij was eigenlijk nog niet zo heel lang terug uit Afghanistan en nu zit hij al weer in de Filipijnen. Zou eerst voor twee weken zijn, dus hij zou zondag terug naar huis gaan, maar dat is ondertussen ook alweer verlengd.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik ga geen geld storten op het speciale rekeningnummer, maar ik kan het niet laten om de kleine alternatieven die de gewone mensen opzetten, toch te steunen. Zo heb ik daarnet nog een wafel gekocht van twee kleine meisjes, ik kon het echt niet over m'n hart verkrijgen om nee te zeggen.


    Pedras no caminho? Guardo todas, um dia vou construir um castelo.

    Ik ga er niet aan mee doen, omdat ik zelf krap zit (ik betaal mijn eigen studie) en omdat ik gelezen heb dat alle noodgoederen niet eens aankomen. Als ik wat wil doen om mensen te helpen dan zou ik zelf gaan, maar daar heb ik helaas geen tijd en geld voor.


    Life is hard and then we die

    Ik zou niet zo snel geld doneren als ik niet zou weten waar het heen zou gaan.

    Met Haiti was de toestand na 2 jaar toch nog steeds hetzelfde? Omdat de regering toen het geld had ofzo?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Titan schreef:
    Ik geef geen cent aan Giro 555 :'D Het percentage dat ook echt daar aankomt is zo laag dat ik het geld net zo goed op de grond kan gooien. Niet dat ik geld heb om te geven, maar goed.


    I live for the applause, you will die for it.

    Titan schreef:
    Ik geef geen cent aan Giro 555 :'D Het percentage dat ook echt daar aankomt is zo laag dat ik het geld net zo goed op de grond kan gooien. Niet dat ik geld heb om te geven, maar goed.


    Precies dit.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik heb vandaag geld gedoneerd, omdat ik heb besloten om deze keer wel eens vertrouwen te hebben. Het kwam eigenlijk door iets wat iemand bij De Wereld Draait Door zei.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wij hebben gedoneerd thuis. Weet niet hoeveel.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Mijn moeder heeft geld gedoneerd. En ik had het ook gedaan, als ik geld had.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''