• Aangezien het vandaag een maand geleden is dat mijn boek uitgegeven is en mijn ouders vinden dat ik meer moet gaan promoten enzo, heb ik dit topic aangemaakt. Sorry als het verkeerd staat of niet mag.

    ______________________________________________________________________________________________________________________
    Verpest


    Emma en Tessa zijn hartsvriendinnen vanaf de kleuterschool. Zij gaan voor elkaar door het vuur. Op een dag wordt Tessa neergeschoten en belandt in het ziekenhuis. Emma vindt het vreselijk voor haar vriendin en probeert haar te steunen waar ze kan. Tijdens de ziekenhuisopname van Tessa krijgt Emma het zwaar te verduren. Zij ontvangt nare berichten en krijgt ongewenst bezoek. Ze voelt zich niet meer veilig. Wie probeert haar leven te verpesten?

    titel : Verpest
    auteur : Vincie van Kerkhof
    aantal pagina's : 130
    geïllustreerd : nee
    uitvoering/formaat : paperback 12,5 x 20 cm
    ISBN : 978-94-022-0360-8
    verschijningsdatum : 15 november 2013
    vaste prijs : € 16,35


    Je kunt het boek bestellen op boekscout-yo.nl of - als je toevallig in Houten woont - bij Boekhandel Wijs.

    Voor degene die willen weten hoe mijn schrijfstijl een beetje is; in de spoiler staat het proloog.
    Mijn ogen schieten van links naar rechts. In het donker kan ik niet veel zien, wel iets doordat ik al een lange tijd buiten ben en mijn ogen al aan het donker gewend zijn. Ik voel me nu net een nachtdier. Een kat, of een vleermuis misschien. Minpuntje; ik kan niet vliegen. Dus een vleermuis kan ik onmogelijk zijn. Ik verstar. Ik hoor bladeren ritselen. Bij mijn voeten liggen geen bladeren... Het moet iets of iemand anders zijn. Vast een kat of zo. Ik haal mijn schouders op en ga weer verder met waar ik mee bezig was.
    Opeens klinkt er een schreeuw. "Daar is ze!"
    Ik schrik en zet het op een lopen. Ik hoor nu duidelijk rennende mensen achter mij. Door de adrenaline in mijn lichaam kan ik harder rennen dan normaal. Maar net niet hard genoeg.
    Ik hoor dat er een schot wordt gelost. Kort daarna willen mijn benen niet meer verder rennen. Mijn handen worden slap en kunnen niet voorkomen dat ik met mijn hoofd tegen de grond knal.

    ________________________________________________________________________________________________________________________

    Om dit topic toch nog een beetje nuttig te houden; wat is jouw grootste droom?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vraagje, dit is denk ik jouw debuut? Hoe heb je dat gedaan met spellingcontrole en opmaak enzo? Want dat kost ontzettend veel geld... Of heb je het gewoon zelf gedaan?


    Never forget who you are

    Bradgar schreef:
    Vraagje, dit is denk ik jouw debuut? Hoe heb je dat gedaan met spellingcontrole en opmaak enzo? Want dat kost ontzettend veel geld... Of heb je het gewoon zelf gedaan?


    De spellingcontrole heeft eerst mijn moeder uitgevoerd, maar toen er teveel fouten in stonden hebben we een redigeur (geen idee hoe je dat schrijft eigenlijk...) gezocht (het was de broer van een collega van mijn moeder) en die heeft toen de overige foutjes uitgehaald en zinsopbouw gecheckt enzo. Kostte wel geld, maar omdat het de broer van een collega van mijn moeder was hoefde we maar de helft te betalen, en de opmaak is door de uitgever gedaan :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oh, dat is zeker handig! Kost het veel om zelf een boek uit te brengen? Dus alle kosten bij elkaar?


    Never forget who you are

    Dit lijkt me echt leuk.

    Mhm, misschien ga ik het maar eens bestellen (:

    Bradgar schreef:
    Oh, dat is zeker handig! Kost het veel om zelf een boek uit te brengen? Dus alle kosten bij elkaar?


    Nou, op de redigeerkosten na eigenlijk niets :) En ik kreeg het allereerste exemplaar ook gratis :)

    Maar ik moest er wel veel moeite voor doen voordat het ook echt uitgegeven kon worden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Orbis schreef:
    Dit lijkt me echt leuk.

    Mhm, misschien ga ik het maar eens bestellen (:


    Yay!

    Ik ben nu echt heel hyper oeps.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    xVixncxiex schreef:
    (...)

    Nou, op de redigeerkosten na eigenlijk niets :) En ik kreeg het allereerste exemplaar ook gratis :)

    Maar ik moest er wel veel moeite voor doen voordat het ook echt uitgegeven kon worden.


    En wat was dat dan allemaal? Sorry dat ik zo veel vragen stel, maar ik ben echt heel nieuwsgierig :3


    Never forget who you are

    xVixncxiex schreef:
    (...)

    Yay!

    Ik ben nu echt heel hyper oeps.


    Of, ik woon dichtbij Houten.

    Misschien is het beter om het boek in de winkel te kopen, haha.

    Bradgar schreef:
    (...)

    En wat was dat dan allemaal? Sorry dat ik zo veel vragen stel, maar ik ben echt heel nieuwsgierig :3


    Ik moest eerst minstens 40 emailadressen verzamelen van mensen die interesse hadden (en die moesten dan een bevestigingsmailtje sturen zodat het wel "echte" mensen waren en niet zomaar verzonnen emailadressen) en ik moest bepalen wat ik op de cover wilde en ik mocht een foto uitzoeken op een site voor een bepaald aantal credits óf er zelf een maken (de foto die wij wilden die was boven het aantal credits en toen dachten we dat we beter de foto zelf konden maken) en ik moest een foto van mezelf opzoeken, twee stukjes over mezelf schrijven, tekst voor op de achterkant verzinnen, titel verzinnen en zoveel mogelijk promoten haha.

    Orbis schreef:
    (...)

    Of, ik woon dichtbij Houten.

    Misschien is het beter om het boek in de winkel te kopen, haha.

    Omg waar woon jij dan :o


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dicht in de buurt van Geldermalsen, maar ik ga vaak met de trein naar Houten voor de bioscoop, haha.

    Ik ben geen fan van je manier van schrijven en vind het echt verdomd veel geld voor bijna niets boek, dus aan mij heb je geen koper, maar veel succes nog! [: Niet kritisch bedoeld, het is gewoon een vraagje, maar vind je niet dat je eigenlijk nog te jong bent om een boek uit te geven? Ben je niet bang dat je, als je later een nieuw boek zou uitgeven dit boek nadelig zou kunnen worden, omdat mensen je dan zouden kennen van dit boek? Wat als je later je manier van schrijven van nu verschrikkelijk vindt? [': Ik zou dat in ieder geval verschrikkelijk vinden.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 18:25 ]


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    Ik ben geen fan van je manier van schrijven en vind het echt verdomd veel geld voor bijna niets boek, dus aan mij heb je geen koper, maar veel succes nog! [: Niet kritisch bedoeld, het is gewoon een vraagje, maar vind je niet dat je eigenlijk nog te jong bent om een boek uit te geven? Ben je niet bang dat je, als je later een nieuw boek zou uitgeven dit boek nadelig zou kunnen worden, omdat mensen je dan zouden kennen van dit boek? Wat als je later je manier van schrijven van nu verschrikkelijk vindt? [': Ik zou dat in ieder geval verschrikkelijk vinden.


    Ik vind het zelf ook een belachelijk hoge prijs, maar ja, ik mocht de prijs niet zelf bepalen.

    Hmm, ik weet niet of ik later mijn manier van schrijven van nu verschrikkelijk ga vinden, zo ja, dan is dat jammer dan. Een schrijfstijl kan verbeteren, maar ook verslechteren... Dusja.

    Ik heb dit verhaal trouwens een jaar geleden geschreven (toen ik 13 was) en een paar maanden terug vond ik het eigenlijk wel een mooi moment om het op te sturen naar een uitgever, ik weet niet of ik er te jong voor ben of niet maar dat maakte mij eigenlijk niets uit... Ik wilde gewoon mijn dromen volgen en me door niets of niemand laten tegenhouden en gewoon laten zien wie ik echt ben... Tja.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    xVixncxiex schreef:
    (...)

    Ik vind het zelf ook een belachelijk hoge prijs, maar ja, ik mocht de prijs niet zelf bepalen.

    Hmm, ik weet niet of ik later mijn manier van schrijven van nu verschrikkelijk ga vinden, zo ja, dan is dat jammer dan. Een schrijfstijl kan verbeteren, maar ook verslechteren... Dusja.

    Ik heb dit verhaal trouwens een jaar geleden geschreven (toen ik 13 was) en een paar maanden terug vond ik het eigenlijk wel een mooi moment om het op te sturen naar een uitgever, ik weet niet of ik er te jong voor ben of niet maar dat maakte mij eigenlijk niets uit... Ik wilde gewoon mijn dromen volgen en me door niets of niemand laten tegenhouden en gewoon laten zien wie ik echt ben... Tja.

    Ach, het is je eigen keuze. [': Hoeveel woorden is het verhaal?

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 18:35 ]


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    (...)
    Ach, het is je eigen keuze. [': Hoeveel woorden is het verhaal?


    27.000


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Nee sorry. Ik vind het echt een veel te duur boek.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.