• Wat het verschil tussen autobiografisch schrijven en schrijven in de ik-vorm? Of is er geen verschil...


    ©1998

    Je kan ook gewoon een fictie verhaal in de ik-vorm schrijven, is een autobiografie normaal niet je eigen leven? De schrijver zelf, en niet een personage.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Een autobiografie is het levensverhaal van de schrijver en dus altijd waargebeurd.
    Het ik-perspectief hoeft dat beiden niet per se te zijn.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Cymry schreef:
    Je kan ook gewoon een fictie verhaal in de ik-vorm schrijven, is een autobiografie normaal niet je eigen leven? De schrijver zelf, en niet een personage.


    Ik las laatst van iemand die een autobiografische fanfiction schreef. Dat bracht me aan het twijfelen, maar ik zat dus wel goed.


    ©1998

    BlackAlpha schreef:
    (...)

    Ik las laatst van iemand die een autobiografische fanfiction schreef. Dat bracht me aan het twijfelen, maar ik zat dus wel goed.


    Niet zo raar dat je daardoor in de war raakte. Een autobiografische fanfic schrijven is simpelweg niet mogelijk. :'D
    De definitie van een fanfic is dat het om iets draait dat niet in de canon gebeurt, en als je een autobiografie schrijft moet je je juist wel aan het "echte" verhaal houden (je eigen leven, dus), anders is het geen autobiografie meer.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan