• Greetings!

    Ik heb deze vakantie de serie Raveleijn gezien met mijn twee nichtjes. De serie zelf is, nou ja, niet heel erg goed gespeeld en geregisseerd, maar ik hou van series en films in de trant van Raveleijn en middeleeuwen. Weet iemand nog een paar [goede] films en series in de trant van Raveleijn?

    N.B.: Ik heb het gewoon in de categorie van Films gedaan, is prima, toch?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    De serie Merlin.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    De film The Duchess is een kostuumdrama, maar ik weet niet of het per se middeleeuws is.
    Anders kan je de film Marie-Antoinette proberen.


    26 - 02 - '16

    Oh ja en kruistocht in spijkerbroek heeft wel wat middeleeuwse dingen.


    26 - 02 - '16

    Ik ken Raveleijn niet, maar bij de Middeleeuwen denk ik als eerste aan Merlin, een BBC serie. Ik heb geen idee of dat is wat je zoekt, maar het is wel erg leuk. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    twilight heeft wat middeleeuwen dingen

    Child schreef:
    De film The Duchess is een kostuumdrama, maar ik weet niet of het per se middeleeuws is.
    Anders kan je de film Marie-Antoinette proberen.


    Yup, dat vind ik ook leuk om te kijken, ja. c: Dat is meer 17e en 18e eeuw, geloof ik.

    Child schreef:
    Oh ja en kruistocht in spijkerbroek heeft wel wat middeleeuwse dingen.


    Die heb ik gezien, die is leuk! c:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 19:34 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Disnerd schreef:
    (...)

    Yup, dat vind ik ook leuk om te kijken, ja. c: Dat is meer 17e en 18e eeuw, geloof ik.


    Hmm, ja, dat kan wel. Ik weet ook niet helemaal hoe het zit.


    26 - 02 - '16

    renesmeeXxX schreef:
    twilight heeft wat middeleeuwen dingen


    Ik heb Twilight meerdere malen gelezen, maar dat zou ik er niet heel erg uit ophalen. Laat staan een thema noemen. =P

    LetUsBurn schreef:
    De serie Merlin.


    +

    Square schreef:
    Ik ken Raveleijn niet, maar bij de Middeleeuwen denk ik als eerste aan Merlin, een BBC serie. Ik heb geen idee of dat is wat je zoekt, maar het is wel erg leuk. :'D


    Waar gaat Merlin over?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Game of Thrones, al heeft dit wel een paar fantasy trekjes + het moet echt maar net je ding zijn. Camelot, White Queen. Merlin, of course.


    Decisions are the endless uncertainties of life

    Paisley schreef:
    Game of Thrones, al heeft dit wel een paar fantasy trekjes + het moet echt maar net je ding zijn. Camelot, White Queen. Merlin, of course.


    Op zich kan ik dat wel hebben. (:
    Waar gaan die drie laatste series over?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Disnerd schreef:
    (...)

    Waar gaat Merlin over?


    Uh, ik kopieer even een stukje van Wikipedia:
    De serie is geïnspireerd op de legende van Koning Arthur en gaat over de vriendschap tussen tovenaar Merlijn en Prins Arthur. Op verschillende punten wijkt de serie echter af van de traditionele vertellingen van de serie.

    Dat is het min of meer in een notendopje. Er komen dus dingen in voor als Lake Avalon, Excalibur, de ridders van de ronde tafel en allerlei andere bekende verhalen rond Arthur en Merlin, maar ze zijn meestal een beetje aangepast. Merlin is hier ook geen oude tovenaar, maar een jonge man van ongeveer dezelfde leeftijd als Arthur. Het begint vrij luchtig en soms beetje flauw, maar hoe verder je in de serie komt, hoe serieuzer het wordt en hoe meer aandacht er voor het plot komt. Ach, ik ben niet goed in het beschrijven van dit soort dingen, want het klinkt altijd of heel saai, of ik schrijf meteen een heel essay vol spoilers en gefangirl waar je weinig aan hebt als je alleen maar wilt weten of een serie iets voor je is. Misschien moet je gewoon de eerste aflevering eens kijken; met Kerst 2012 werd de laatste aflevering uitgezonden, dus als je het leuk vindt, kun je in één keer alle vijf seizoenen kijken. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Disnerd schreef:
    (...)

    Op zich kan ik dat wel hebben. (:
    Waar gaan die drie laatste series over?


    Merlin & Camelot gaan beiden over Merlijn, ik denk dat je dat wel kent toch? Ik heb ze beiden nog niet zelf gezien, ze staan op mijn lijst. White Queen heb ik ook van iemand gehoord dat dat wel een aanrader is.
    Ohja, The Tudors. Niet middeleeuws maar past wel in het straatje. Rome, ook een goede serie.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 19:44 ]


    Decisions are the endless uncertainties of life

    Merlin, Camelot, Game Of Thrones, White Queen en Legends of the seeker is alles waar ik op kan komen en -deels- gezien heb. Over Merlin, Game of Thrones en Legens of the seeker kan ik je meer vertellen als je dat wilt maar de andere drie heb ik laten valen omdat ik ze niet zo geweldig vond.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Raveleijn heeft ook een boek geschreven door Paul van Loon. Ik weet niet of je boeken leest en ik heb het boek zelf niet gelezen, maar ik dacht, ik zeg het er even bij, haha.

    Game of Thrones? Ik heb ook ooit een film gezien over de pest, ik ga even opzoeken hoe die heet.


    Searching heavens for another earth

    GoT is puur fantasy, wat mij betreft. Films: Ever After: A Cinderella Story, The Name of the Rose, verschillende films over Robin Hood, Monty Python and the Holy Grail.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."