• Hey, ik vind Quizlet echt een hele leuke site, maar het enigste wat ik eigenlijk doe is op het forum zitten, profiel enzo veranderen en af en toe een quiz.

    Ik ben van plan ooit een keer te beginnen met een verhaal en vroeg me af, hoe komen jullie nou eigenlijk op een verhaal?
    Gaan jullie er echt voor zitten, om na te denken waarover je het wilt hebben of komt het zomaar in je op?
    Hebben jullie een bepaalde inspiratie bron, of bepaalde manieren waardoor je beter kan nadenken?

    Ik lees soms echt heel interessante, originele verhalen, en het lijkt me echt leuk om er zelf ook één te kunnen maken. Komt misschien vaag over dat ik dit vraag, klink echt hopeloos haha. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik zou moeten beginnen, en hoe ik op een idee zou moeten komen.


    [ bericht aangepast op 1 dec 2013 - 21:49 ]

    Schrijven is iets wat in de meeste mensen zit, ze gaan zelf dingen verzinnen, verhalen komen in hun op.
    Meestal gaat het niet 'laat ik eens een verhaal schrijven, hoe begin ik er aan?'
    Ik zou me niet gewoon voor mijn laptop gaan zetten en hopen dat er iets komt. Aan zoiets denk je eerst, dagenlang, wekenlang, wanneer het past en wanneer niet. Dan pas kan je schrijven.
    Je kan natuurlijk ook alles laten gebeuren op het moment zelf, maar eigenlijk is dat altijd al zo, wat je plan ook was, het gaat altijd zelf leven.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Meestal ploppen de verhalen gewoon op in mijn hoofd. Maar soms gebeurd dat omdat ik een artikel lees, of een film zie. Ik ga er niet specifiek naar opzoek maar als ik een idee krijg schrijf ik het wel meteen op(in het kort). zodat ik er later op kan door denken.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik krijg mijn meeste ideeën als ik onderweg ben. Met de fiets naar school, of nog beter, achterop de motor. Vooral als ik ergens heen ga en ik wil dat de tijd snel voorbij gaat, dan komt mijn fantasie in mijn hoofd helemaal tot leven
    Dus ga een lekker stuk fietsen of zoek een vriendin op in de trein, muziek erbij en voila


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Mijn ideeën beginnen áltijd vager dan vaag. Meestal weet ik als eerste in wat voor omgeving een verhaal zich gaat afspelen, maar de verhaallijn niet. Dat laat ik altijd gewoon op me afkomen, zonder er aandacht aan te besteden. Bij mij werkt brainstormen op een verhaallijn niet. Ik krijg altijd veel inspiratie van boeken, films, muziek en de trein. Dat laatste omdat ik in de trein altijd muziek zit te luisteren en dan altijd alles observeer, daar krijg ik altijd veel inspiratie van.
    Maar goed, een goed idee kun je niet afdwingen, dat komt vanzelf en dat heeft soms tijd nodig (:


    Take risks and conquer your fears.

    Ehh... mijn kop zit vol met deeltjes van plots, maar ze worden nooit uitgewerkt :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Komt zomaar in mij op.
    En als ik het goed genoeg vind schrijf ik het op :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Meestal komen mijn ideeën opeens zomaar. Ik probeer dan al mijn ideeën sowieso een keer uit, vind ik het niks kan het altijd nog weg.


    16 - 09 - '17

    Meestal kom ik op verhaallijnen tijdens de gekste dingen. Op school, op werk, tijdens het luisteren van muziek of tijdens het kijken van een film. Soms schrijf ik een verhaal, gebaseerd op een film. Alleen dan net iets anders (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Gaan jullie er echt voor zitten, om na te denken waarover je het wilt hebben of komt het zomaar in je op?
    Het komt bij mij altijd op de gekste momenten in me op. Op school, werk, in de bus zelfs een keer toen ik één woord op tv zag. Het is vaak het moment dat het gewoon bam in je opkomt. Ik schrijf het altijd, waar ik ook ben, in welke situatie ik dan ook zit, gelijk op. Binnen tien minuten ben ik het grootste deel vaak weer vergeten en daar baal ik dan ontzettend van. Sommige ideeën komen ook van krantenartikelen.

    Hebben jullie een bepaalde inspiratie bron, of bepaalde manieren waardoor je beter kan nadenken?
    Een bepaalde inspiratiebron is heel erg lastig om zo te bedenken. Ik haal mijn ideeën echt werkelijk overal vandaan, zoals ik al eerder genoemd heb.
    Muziekclips, Tv, krantenartikelen. Je wilt mijn gedachten echt niet horen, dan wordt je letterlijk gek. Ik denk altijd na over mijn verhalen, plottwisten etc. Echt een manier van nadenken heb ik volgens mij niet. Soms denk ik zelfs in drie talen na. Fries, Nederlands en Engels.

    Veel succes in ieder geval!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Guinness schreef:
    Meestal ploppen de verhalen gewoon op in mijn hoofd. Maar soms gebeurd dat omdat ik een artikel lees, of een film zie. Ik ga er niet specifiek naar opzoek maar als ik een idee krijg schrijf ik het wel meteen op(in het kort). Zodat ik er later op kan door denken.

    Daarna ga ik er echt goed voor zitten en schrijf ik wat sleutelwoorden achter elkaar op, hoe ik wil dat het verhaal ga, zodat ik niet van het verhaal afraak.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Veel doen, veel ondernemen, veel luisteren. Vooral dat laatste. Vrienden en leraren kunnen een hoop te vertellen hebben.


    Searching heavens for another earth