• Er is al een topic voor meisjesnamen, jongensnamen en achternamen, maar nog geen topic voor unisex/uniseks namen.

    Voor diegene die niet weten wat het is, unisex/uniseks is iets wat voor zowel meisjes/vrouwen en jongens/mannen kan. Hoewel ik denk dat de meeste mensen het woord wel kennen net zoals de betekenis van het woord.

    Bij het meisjesnamen topic en het jongensnamen topic kom ik wel eens namen die bij beide worden genoemd of waarvan ik denk dat de naam voor een meisje of voor een jongen is terwijl het dus eigenlijk voor allebei kan. Daarnaast vind ik als er toch een meisjesnamen topic is en een jongensnamen topic is, waarom dan niet een unisex/uniseksnamen topic?

    Maar ik twijfel heel erg, ik bedoel is het misschien niet ook een beetje overbodig?

    Dus vandaar mijn vraag aan jullie (mijn mede Quizletters), vinden jullie dat er een unisex/uniseksnamen topic moet komen of juist niet en waarom dan?

    Ik twijfelde ook trouwens over hoe je het woord moet schrijven vandaar dat ik steeds beide varianten schrijf.


    Physics is awesome

    Mwah voor mij is het niet echt nodig want die uniseks namen staan ook gewoon in het jongens/meisjesnamen-topic, het zou een beetje dubbelop zijn.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Goed idee. Lijkt me ook erg handig als je juist unisex namen zoekt.

    Voel je vrij om het aan te maken, als het succes heeft dan kunnen de mods onderling bespreken of het een algemeen topic wordt of niet. ^^


    Let the Night embrace you

    Ik heb er op dit moment niet speciale behoefte aan, maar ik denk dat het voor anderen wel handig kan zijn.


    Tijd voor koffie.

    Ik zou dat heel erg handig vinden voor andere users. Ik weet er zelf gelukkig wel een paar, maar je weet maar nooit. Liss/Escritura heeft er echter ooit al eens een topic over geopend, geloof ik.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    PapiIlon schreef:
    Ik zou dat heel erg handig vinden voor andere users. Ik weet er zelf gelukkig wel een paar, maar je weet maar nooit. Liss/Escritura heeft er echter ooit al eens een topic over geopend, geloof ik.


    Maar dat was, omdat zij unisex/uniseks namen nodig had voor een schrijfproject en het was dus zeg maar geen algemeen topic, tenminste zo komt het op mij over. En als ik een topic zou openen over unisex/uniseksnamen dan zou het wel algemeen zijn net zoals het achternamen topic.

    Mocht ik trouwens een topic over openen dan zal ik daar even kijken voor unisex/uniseksnamen zodat de mensen die toen hebben gereageerd niet opnieuw hoeven te reageren.


    Physics is awesome

    Idk, ik had toen dat meisjesnamen topic geopend omdat er veel topics met vragen ernaar over verschenen. Maar aangezien het achternamentopic ook vrij nutteloos is kan dit er ook wel bij.


    Your make-up is terrible

    Cas schreef:
    Idk, ik had toen dat meisjesnamen topic geopend omdat er veel topics met vragen ernaar over verschenen. Maar aangezien het achternamentopic ook vrij nutteloos is kan dit er ook wel bij.


    Maar vandaar dat ik het vraag. Bij het achternamen topic heb ik dat niet gedaan en daar is niet heel veel belangstelling voor.


    Physics is awesome

    Pluviophile schreef:
    Goed idee. Lijkt me ook erg handig als je juist unisex namen zoekt.

    Ja, voor als bijvoorbeeld het geslacht van de hoofdpersoon onbekend moet blijven bij een verhaal.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2013 - 17:53 ]


    Chaos is a ladder.

    Ik heb het niet persé nodig, maar inderdaad als mensen het nodig hebben.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Kan er bij de jongens / meisjes topics niet gewoon een sterretje achter als de naam ook uniseks is of zo?
    Sommige namen zijn in bepaalde culturen namelijk helemaal niet uniseks. Zoals dat wij hier wel Nikita hebben, maar dat is oorspronkelijk gewoon een jongensnaam tot er een of ander liedje of iets dergelijks over werd gemaakt en mensen massaal hun kind zo gingen noemen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    Kan er bij de jongens / meisjes topics niet gewoon een sterretje achter als de naam ook uniseks is of zo?
    Sommige namen zijn in bepaalde culturen namelijk helemaal niet uniseks. Zoals dat wij hier wel Nikita hebben, maar dat is oorspronkelijk gewoon een jongensnaam tot er een of ander liedje of iets dergelijks over werd gemaakt en mensen massaal hun kind zo gingen noemen.

    Is toch veel lastiger zoeken?


    We're all mad here.

    Hohenheim schreef:
    Kan er bij de jongens / meisjes topics niet gewoon een sterretje achter als de naam ook uniseks is of zo?
    Sommige namen zijn in bepaalde culturen namelijk helemaal niet uniseks. Zoals dat wij hier wel Nikita hebben, maar dat is oorspronkelijk gewoon een jongensnaam tot er een of ander liedje of iets dergelijks over werd gemaakt en mensen massaal hun kind zo gingen noemen.


    Een goed voorstel, maar zoals Json al zei is dat waarschijnlijk moeilijk om te zoeken of te vinden in de lijst.


    Physics is awesome

    Json schreef:
    (...)
    Is toch veel lastiger zoeken?

    Helemaal niet? ctrl-f *


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nym schreef:
    (...)
    Helemaal niet? ctrl-f *


    Daar had ik nog niet aan gedacht.


    Physics is awesome