• Imagines >> Cogitatio



    Naam:
    Amber.
    Leeftijd:
    Ik ben veertien winters jong. Op Quizlet voel ik me altijd erg jong. :Y)
    Woonplaats:
    Ik woon dichtbij Utrecht in een saai dorpje waar niks te beleven is, helaas. Ik droom er nog van om ooit te wonen in Amerika.
    Kort iets over mezelf:
          Ik zit al twee jaar op Quizlet. De eerste paar maanden had ik nog geen account en daarna maakte ik er eentje aan, maar na een tijdje vergat ik mijn wachtwoord en ik had inmiddels al een nieuwe email adres, waardoor ik nog een nieuw account moest aanmaken. Op dit account zit ik nu negen maanden en ik hoop dat ik dit keer niet mijn wachtwoord vergeet. Sinds mijn vijfde lees ik en ik ben er nog steeds gek op. Ik vind het ook geweldig om te schrijven aangezien ik dan alles om me heen vergeet.
          Ik ben helemaal weg van deze boeken – Harry Potter, Narnia, Percy Jackson, Gone, The Mortal Instruments en Divergent.
    Stand alones:
    x Lopend
    x Tijdelijk gepauzeerd
    x Afgelopen
    x Inactief






    Ayla en Darryl de Zwart verhuizen naar een enorm herenhuis dat afgesloten is van de buitenwereld. Ayla is hoogbegaafd en kan geesten zien. In het herenhuis ontstaan duistere krachten en op een dag ziet Ayla een zevenjarig jochie; Matt. Hij vertelt haar dat hij een paar jaar geleden is omgekomen bij een enorme slachting. Na een paar dagen ontmoet Ayla ook Matts oudere broer, Jordy. Hij is ook omgekomen bij de slachting en vertelt Ayla dat er kinderen in het bos verborgen zijn. Ayla schakelt meteen de politie in maar zij geloven haar niet. Want wie gelooft nou een helderziend meisje dat beweert dat er kinderen in het bos zijn ontvoerd?


    x Obseratum


    [face=times]Zoë werkt in een klein restaurantje op het Griekse eiland Corfu. De laatste tijd heeft ze het gevoel dat ze wordt gestalkt. Als ze na enige tijd de moed bijeen heeft geschraapt om de man aan te spreken beweert hij dat hij over magische krachten beschikt. Hij verteld ook dat hij Zoë al dagen in de gaten houd om te zien of zij ook magische krachten heeft. Hij neemt haar mee naar een land vol magie. Zoë heeft al snel door dat het er goed mis is. De lucht kleurt donker en de gure wind is overal te voelen. Je ruikt de angst van de bewoners. De man legt Zoë uit dat alleen zij en nog twee andere heksen hen kunnen redden. Het enige probleem is dat als ze besluit te helpen ze niet meer terug kan naar de normale wereld. Zoë is radeloos maar heeft al veel vrienden gemaakt en ze is vastbesloten hen te helpen waardoor ze uiteindelijk akkoord gaat. Met haar vrienden gaat ze de strijd aan met de slechte heerser terwijl ze ondertussen ook nog zoekt naar een manier om weer terug te keren naar de echte wereld.


    Quizzen:





    Abnegation, meant to uphold selflessness.
    Amity, meant for the peaceful.
    Candor, meant for the honest.
    Dauntless, meant for the brave.
    Erudite, intended for the knowledgeable.


    Futuristisch Chicago is opgedeeld in vijf facties.
    Zelfverloochening, Vriendschap, Oprechtheid, Onverschrokkenheid en Eruditie (hierboven in de Engelse versies).

    Door de quiz in te vullen kom je te weten in welke factie jij hoort.





    [/grey][/center]
    [/face]

    [ bericht aangepast op 13 dec 2014 - 21:42 ]