• De zwaargewonde kat Luna, kort voordat de arts haar moest laten inslapen. © Eric Fluit.

    Vuurwerkvandalen hebben een kat dusdanig verwond, dat het dier moest worden afgemaakt. De kat Luna van Eric Fluit uit de Count Basiestraat in de Amersfoortse wijk Schothorst kon zondag aan het eind van de middag ternauwernood het huis van haar baasje bereiken, na urenlang zoek te zijn geweest in de buurt.
    Op de overloop naar de eerste etage trof Eric Fluit het acht maanden oude dier aan, hevig miauwend in een plas bloed. Het dier was onderweg naar haar bedje op deze etage, maar kon de laatste stappen niet meer zetten.

    Vuurwerk in achterwerk
    Uit de brandwonden aan de pootjes en uit later onderzoek door de dierenarts werd geconcludeerd dat een vandaal vuurwerk in het achterwerk van het dier had gestopt en daarna heeft laten ontploffen.

    Fluit: 'Ik ben meteen in gierende vaart met de auto naar het Utrechts Medisch Centrum gereden, waar ze een speciale afdeling hebben voor spoedgevallen met huisdieren. Daar constateerde de arts dat Luna niet meer te redden was. Het hele onderlichaam lag open.'

    Laten inslapen
    'Nog diezelfde zondagavond heeft de arts haar laten inslapen. Mijn vrouw en ik zijn hier helemaal kapot van. Het was een heel lief, aanhankelijk dier dat steeds kopjes gaf en gezellig tegen je aan lag op de bank.'

    Fluit heeft aangifte gedaan bij de politie. Op het politiebureau vernam hij dat het was toegestaan om bij de buren flyers in de bus te doen om te waarschuwen. Fluit heeft dat ook gedaan, samen met een niet al te confronterende foto van het dier, vlak voordat de arts het in liet slapen.

    Waarschuwen
    'Het is voor mij ondenkbaar dat er dierenbeulen actief zijn in deze wijk die het leuk vinden om katten te verminken tot de dood daarop volgt. Maar kennelijk is het zo. Het enige wat ik nog kon doen, was het waarschuwen van alle omwonenden om nóg zoiets afschuwelijks te voorkomen.'

    Bron: Ad.nl

    Ik vind dit echt ziek. Wie doet nou zoiets?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Jezus, ik heb hier geen woorden voor gewoon... Ik ben helemaal misselijk ervan. Ik hoop dat ze degene vinden wie het gedaan hebben en hetzelfde bij hen doen. Ik heb een hekel aan dierenmishandeling, weerloze dieren aanvallen met zulke dingen gaat er écht niet in bij mij.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 15:28 ]


    Your make-up is terrible

    Ze zouden hetzelfde moeten doen bij diegene wie dit gedaan heeft.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    dit maakt me echt woest! Moesten ze met die mensen zelf doen! Vuurwerk oke, maar niet op dieren, stelletje achterlijke!:@


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik ben zó zó zó kwaad. Als ik die eikel, die gek, die idioot, die lul, die van God vergeten klootzak in mijn vizier krijg, dan ram ik hem HE-LE-MAAL in elkaar en stop ik wat pijlen in zijn reet! Wat een vieze vuile klootzak. Dat soort lui...


    Rustig, Myke, rustig.

    Dat soort lui verdienen een langzame, pijnlijke en vroege dood.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    wow dat is echt gewoon hopeloos ziek.....

    Het arm beestje....


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    God, ik had het gehoord ja. Gadverdamme, dat is gewoon ziek, en het was nog zo'n jong dier ook. Ik zou kapot zijn als het mijn katten zou overkomen.


    Because I love him, do I need another reason?

    Ik begin het idee te krijgen dat die gasten uit zijn op een klap tegen die rotkoppen van ze (cat)


    'The best way to predict the future is to create it'.

    De tranen springen mij als kattenliefhebber al bijna in de ogen. Ik heb geen woorden voor wat ik hiervan vind. Ik ben enkel heel erg boos op degene die dit gedaan heeft. Ik vind dat er vuurwerk in zijn achterste gestopt moet worden, kijken of hij dat leuk vindt. Ik hoop dat hiervan werk wordt gemaakt, het kan gewoon niet dat dieren mishandeld worden door vuurwerk en mensen die er dus verkeerde dingen mee doen.

    Oh ja, voor degene die dit gedaan heeft:



    Ik krijg echt moordneigingen van dit soort dingen!


    26 - 02 - '16

    Ik zou hier wat woorden willen plaatsen maar daarvoor zou ik geband worden.

    [ bericht aangepast op 31 dec 2013 - 15:31 ]

    Oh mijn god.
    Ik ben serieus net een paar minuten binnen omdat ik aan het zoeken was naar mijn kat, hij was buiten en is doodsbang voor vuurwerk. Gelukkig heb ik hem gevonden en meh, ook bij mij sprongen de tranen in mijn ogen. Gewoon het idee dat mensen zo ziek zijn en dat - dat gebeurt zou kunnen zijn met mijn Macho. DDDD:

    *Angry*


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Imagines schreef:
    Ik zou hier wat woorden willen plaatsen maar daarvoor zou ik geband worden.


    Same here... ik hou van katten maar dit doen ze met meerdere beestjes... Ik vind dit te triest voor worden...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Dit is echt ziek. Dat dit toch ieder jaar weer moet gebeuren.
    Ik zou zeggen; doe hetzelfde maar bij de daders. Kunnen ze eens voelen wat ze het arme beestje wel niet hebben aangedaan. Hoe ziek in je hoofd kun je wel niet zijn? Het is gewoonweg misselijkmakend.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Daarom was ik al jarenlang ermee eens dat er het hele jaar vuurwerkverbod is en dat je alleen vuurwerk mag afsteken op 1 januari 00:00 tot 10:00. Ervoor of erna verdomme niet. Ik hoor nog steeds de hele tijd knallen.
    Maar vuurwerk in je achterwerk en daarna ontploffen.. Pff, het beestje had wel heel veel pijn moeten lijden. Auwie. Zielig voor het baasje. Gewoon ziek. Zinloos ziek.


    Some people are art and do art at the same time

    Dat geloof je toch niet, wat een laskjdlfkjasdf mensen heb je hier toch ook rondlopen.
    Belachelijk.

    Ik woon in A'foort, maar gelukkig in een andere wijk. Ik zou ze wel willen slaan, wat een rotstreek.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Hier word ik pissig en verdrietig van. Wie doet nou zoiets? Ik hoop dat ze die dierenbeulen vinden en een gepaste straf geven. Jeez, wat sneu.


    :)