• Lieve allemaal!

    Afgelopen jaar heb ik iemand leren kennen, die mij wees op een manier om positiever te zijn en over te komen op anderen.
    Ik gebruikte heel vaak het woordje 'Maar.' Het is/was automatisme. Ze zei; vervang het woord 'maar', door het woordje 'en'. Dat woord maakt mogelijk.
    Voorbeeld; Ik heb goed geleerd, maar haalde toch een 6. Of je zegt: Ik heb goed geleerd, en haalde toen een 6.

    Ik ben er nog steeds mee aan het oefenen, het is best lastig! Met typen gaat het al goed, dan zie ik dat ik het woord 'maar' heb getypt en kan ik het nog weghalen.

    Zelf heb ik er laatst nog één bedacht. In de meeste gevallen zal het het woord 'moeten', wel kunnen vervangen door het woord 'willen'. Ikzelf leg mezelf automatisch behoorlijk wat dingen op die ik 'moet' doen. Van wie? Van mezelf. Dus dan wil ik het toch?
    Voorbeeld; Ik moet vroeg naar bed, zodat ik morgen uitgerust ben. Je kan ook zeggen; Ik wil vroeg naar bed, zodat ik morgen uitgerust ben.

    Ik deel dit met jullie, in de hoop dat een aantal van jullie er iets aan hebben.

    Ik ben echt blij met jullie reacties! Leuk dat jullie het ook gaan proberen.

    Zeker handigg thanks voor de tips! Wat bij mij erg helpt is regelmatig leuke en ontspannende dingen te doen. Dus zo ga ik regelmatig naar yoga en mediteer ik vaak. Ook laat ik mezelf af en toe lekker verwennen met zo'n wellness dagje. Echt zooooooooo de moeite waard!! Je bent erna lekker ontspannen en kan dan de wereld aan:)!

    Goede tips! (:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Gifts schreef:
    (...)

    Die begrijp ik niet, tbh :'D Haha.

    Als jij halfvol/halfleeg glas hebt, dan kun je zeggen: ik heb máár een halfleeg glas, of ik heb ál een halfvol glas. Maar je kunt ook denken: Waar is de kraan? Ik wil meer water in mijn halfvol/halfleeg glas, zodat deze niet meer halfvol/halfleeg is.


    Deep inside, I've never felt alive

    dit heet cognitieve gedragstherapie...
    door bewust bezig te zijn met wat je denkt en zegt en dit bewust verbeterd leer je (op de heel lange termijn) positief denken....

    Dit zou iedereen moeten lezen en proberen!!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Haha, fijn. Kom je ook positiever over c:


    Tijd voor koffie.

    Bootin schreef:
    Dat is inderdaad een goede tip! Ik ga het is proberen :'3


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nu ben ik wel benieuwd of het al een beetje lukt?

    Bootin schreef:
    Dat is inderdaad een goede tip! Ik ga het is proberen :'3

    Wat leuk dat je dit deelt Emma. Ik ben echt trots op je dat je het ook al half kan verwezenlijken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Bootin schreef:
    Dat is inderdaad een goede tip! Ik ga het is proberen :'3


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Ja ! Dankjewel !
    Ik ga ze eens uitproberen. C:


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Krull schreef:
    Nu ben ik wel benieuwd of het al een beetje lukt?

    Vandaag werd ik toevallig ermee geconfronteerd door m'n Time Management docent. Die merkte op dat veel klasgenoten 'moeten' in hun doelen zeggen ipv willen. En hij legde de hele psychologie erachter ook nog even uit:
    Een voorbeeld van een zin waar 'moeten' in voor komt: 'Ik moet de toets halen.' Als je het zo verwoord geeft dat een negatieve nadruk, omdat je gaat denken aan de gevolgen wanneer je de toets niet haalt ('ik moet de toets halen, want anders...'). Bij willen is dit andersom, dan ga je namelijk nadenken aan alle positieve gevolgen van de actie ('Ik wil de toets halen, want dan heb ik kans deze studie te halen!').

    Goed, dit wist je vast al, maar wou het graag delen. Ik betrap me er nog wel eens op dat ik 'moeten' denk, dus kan nog wat beter worden.


    You are beautiful, you are love.