• • Verhaallijn

    Een groep jongeren uit het vierde jaar Latijn belandt door een fout bij een practicum van chemie honderdvijftig jaar in de toekomst, in Chicago. In eerste instantie weet niemand waar ze zijn of wat ze moeten doen.
    Uiteindelijk komen enkele leerlingen erachter dat ze in het toekomstig Chicago uit Divergent zitten en dat een week voor de kiesceremonie is. Echter, waar de jongeren zich zorgen om maken, is dat het onmogelijk zal zijn voor hen om een factie te kiezen, omdat ze niet op de lijst van de zestienjarigen staan.
    Uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat er geen weg terug is, dus gaan ze liever vooruit. Aangezien ze op school verplicht zijn blauw te dragen en iedereen in het hoofdkwartier van Zelfverloochening binnen raakt met een Erudiet kostuum aan, slagen ze erin, door een deel van het geheugenserum te stelen, het geheugen van de juiste mensen in Eruditie te wissen, hen de juiste informatie terug mee te geven en hen valse informatie over zichzelf geven, op de lijst van de zestienjarigen te komen binnen recordtijd.
    Op de dag van de ceremonie besluiten ze om zich op te splitsen en elk krijgt een opdracht. De mensen die voor Dauntless gaan kiezen, moeten zich subtiel gaan verzetten tegen de principes van Jeanine Matthews en moeten proberen de Afwijkenden te redden. Degenen die voor Erudite zullen gaan, moeten uit zien te pluizen hoe ze terug kunnen keren in de tijd en moeten met de bestanden van Jeanine Matthews prutsen. De Candor-aspiranten moeten achter de waarheid en het motief van Jeanine zien te komen en de Zelfverloochenaars moeten de rest van de stad beschermen tegen haar. Dan blijft er uiteindelijk nog Amity over. Hoewel iedereen anders bezig is aan een verzet, moeten zij ervoor zorgen dat de vrede bewaard blijft, dat de mensen die niet aan het verzet deelnemen niet doorhebben dat er een verzet is.

    Maar de toekomst blijkt complexer te zijn dat ze zich hadden kunnen inbeelden. De omgeving en de gedachtegang van de mensen rondom hen, beïnvloeden hun eigen gedachtegang. Kort samengevat: niet iedereen blijft Divergent, zoals ze in hun wereld eens waren. Slechts enkelen uit de groep weet uiteindelijk nog waar hun loyaliteit ligt en wat hen te doen staat. Hun taak verandert. Wat moeten ze doen om hun klasgenoten weet te laten inzien wie ze daadwerkelijk zijn?

    Er staat even een stop op Dauntless & Erudite & Amity-aspiranten!


    • Invullijst
    Naam:
    Leeftijd (Vijftien of Zestien in het begin van de RPG, maar op het moment dat de gegevens veranderd worden wordt dit sowieso aangepast naar 16):
    Geslacht:
    Gekozen Factie:
    Divergent?:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:

    Als je een Erudite of Dauntless aspirant hebt, zou ik graag hebben dat je bij "extra" schrijft wat ze onderzoeken tijdens hun inwijdingsproces of waar ze bang van zijn. Als het iemand uit Candor is, wil ik daar zijn of haar diepste geheim zien.


    • Rollen
    • Dauntless

    Aria "Ari" Adams | D | Lacville •
    Reyna 'Ray' Aurora Finnow | D | Markham •
    Henry Aaron Marwick | D | Tolkien •
    Gereserveerd | SherIock•
    •

    • Erudite

    Kaelyn ‘Kay’ Wright | Nyl •
    Thea Myrcella Hyde. | Tolkien •
    Maximilian “Max” Wells | D | Sempra•
    •
    •

    • Candor

    Katie Moore | Daeva •
    Lucas "Luke" Erics | D | Pabu•
    Matthew “Matt” Laurens | Sempra •
    •
    •

    • Amity

    Melissa "Mel" Simons | MarkOfCain •
    Chloe Autumn Anderson | Celebration •
    Ryan Green | Nicosia (NNA!) •
    •
    •

    • Abnegation

    Faye Anna Henderson | Microwave •
    Jaymi “Jay” Johnson | Nyl •
    •
    •
    •


    • Regels
    • Je houdt je aan de huisregels van Quizlet.
    • Je schrijft op z'n minst 250 woorden. Ik kijk niet op het woord, maar probeer echt niet lager te gaan dan tweehonderd.
    • Je hebt respect voor elkaar.
    • Ruzie mag IC, maar niet OOC. Wie meermaals OOC ruzie zoekt, vliegt eruit.
    • Geen eendagsvliegjes, ik wil mensen die actief meedoen.
    • Ik heb het liefst mensen die toch wel iet of wat RPG-ervaring hebben.
    • We gaan niet als een sneltrein vooruit. Soms zullen er tijdssprongen gemaakt worden, maar dat bepaal ik wel.
    • We doen niet aan godmodden, powerplayen, et cetera.
    • Reservaties blijven 48 uur staan.
    • Ik geef niet om hoeveel meisjes/jongens, maar ik zou het appreciëren moesten er op z'n minst een paar jongens zijn.
    • Ik wil maximum vijf rollen per factie. Let wel: als er bijvoorbeeld in Dauntless en Erudite beiden vier zitten en in Candor geen, zal ik even een stop zetten op (een) bepaalde factie(s).
    • Niet teveel Divergents, het liefst heb ik slechts 1/3 of 1/4 van de spelers zo.
    • Naamsveranderingen worden doorgegeven!
    • Enkel ik (Lacville) open nieuwe topics!
    • En het belangrijkste: Have fun!


    • Faceclaims
    Markham • Lily Collins
    Sempra • Dylan O'Brien
    Lacville • Zoey Deutch
    Nyl • George Shelley


    [ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 16:53 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dauntless meisje, Divergent? (:

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 16:55 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Mag ik een Amity meisje?

    'k Zet jullie er beiden bij (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Eridute meisje? I wanna try something new (:


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Nyl schreef:
    Eridute meisje? I wanna try something new (:


    Zet je er ook bij (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Kan ik een Candor meisje reserveren? ^^

    Solitaria schreef:
    Kan ik een Candor meisje reserveren? ^^


    Natuurlijk (: Ik ben al heel blij dat er iemand bij Candor komt, want die zijn normaal gezien niet zo heel populair, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Als je een Erudite of Dauntless aspirant hebt, zou ik graag hebben dat je bij "extra" schrijft wat ze onderzoeken tijdens hun inwijdingsproces of waar ze bang van zijn. Als het iemand uit Candor is, wil ik daar zijn of haar diepste geheim zien.


    Bedoel je dan dan wat haar taak zeg maar is? Zoals 'met Jeanine haar bestanden prutsen' of 'een manier vinden om terug te keren in de tijd? c:


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Nyl schreef:
    (...)

    Bedoel je dan dan wat haar taak zeg maar is? Zoals 'met Jeanine haar bestanden prutsen' of 'een manier vinden om terug te keren in de tijd? c:


    Als aspirant bij Eruditie moet je sowieso iets onderzoeken (Caleb deed bijvoorbeeld de persoonlijkheidstesten, denk ik). Dus zoiets, de dingen die jij aanhaalt doe je in tussentijd, maar is niet je "officieel onderzoek" (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hm, ik twijfel. :c


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Pabu schreef:
    Hm, ik twijfel. :c

    Als je erbij komt krijg je een koekje?<3 Hehe ;3


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Lacville schreef:
    (...)

    Als aspirant bij Eruditie moet je sowieso iets onderzoeken (Caleb deed bijvoorbeeld de persoonlijkheidstesten, denk ik). Dus zoiets, de dingen die jij aanhaalt doe je in tussentijd, maar is niet je "officieel onderzoek" (:


    Meehh, ik snap het wel. Maar ik heb geen idee wat ik mijn karakter moet laten doen xd


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Nyl schreef:
    (...)
    Als je erbij komt krijg je een drie koekjes?<3 Hehe ;3


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mag ik een Dauntless jongen en een Erudite meisje? :3

    Bestaan de boeken van Divergent trouwens zogezegd? Dat ze door hebben waar ze terecht zijn gekomen ofzo? Zou wel hilarisch zijn, haha. :'D

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 18:36 ]


    help

    Tolkien schreef:
    Mag ik een Dauntless jongen en een Erudite meisje? :3

    Bestaan de boeken van Divergent trouwens zogezegd? Dat ze door hebben waar ze terecht zijn gekomen ofzo?


    1) Natuurlijk (:
    2) Ja, het is daardoor dat ze het door hebben (:

    En nu zet ik even een stop op Dauntless, aangezien de andere facties ook gevuld moeten raken


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried