• Yoo allemaal.

    Ik moet dus aankomende week (tijdens de toetsweek die van 8.20 tot 10.40 duurt) drie dagen het vierkant rooster "uitzitten."
    Dat betekent dus dat ik van 8 uur 's ochtends tot half 5 's avonds op school aanwezig moet zijn.
    Heeft hier iemand ervaring met het vierkant rooster en misschien tips / do's and don'ts voor dat?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ikzelf ben er op het nippertje aan ontkomen, haha. Een vriendin van me heeft het wel gehad. Ze haalde die week erna hele goeie punten "omdat ze toch niets te doen had tijdens die uren".


    Searching heavens for another earth

    Ik heb vorig jaar best veel last gehad van een vierkant rooster. Niet als straf of wat dan ook, maar gewoon omdat mijn roostermaker zo'n geweldig rooster voor me had gemaakt.
    Nu deed ik vorig jaar ook geen snars, dus erg veel tips heb ik niet. Het beste wat je kunt doen is de tijd zo nuttig mogelijk proberen te gebruiken en tussendoor genoeg eten, zodat je genoeg energie voor de hele dag over blijft houden. Misschien kun je jezelf tijdens de pauzes belonen met iets lekkers, aangezien je erg lang moet zitten.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb wel eens van 08:30 tot 18:00 uur op school gezeten. Probeer anders huiswerk te gaan maken.

    Minki schreef:
    Ik heb wel eens van 08:30 tot 18:00 uur op school gezeten. Probeer anders huiswerk te gaan maken.


    In een toetsweek heb je geen huiswerk haha. Ik zou wel kunnen leren, maar ik heb niet genoeg concentratie om van 10.40 tot 16.30 aan een stuk door te gaan leren...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    xVixncxiex schreef:
    (...)

    In een toetsweek heb je geen huiswerk haha. Ik zou wel kunnen leren, maar ik heb niet genoeg concentratie om van 10.40 tot 16.30 aan een stuk door te gaan leren...


    Als je echt geen zin hebt om te leren, neem dan een goed boek mee. Eventueel kun je ook nog een Engelstalig boek of Franstalig - Ik weet niet welke talen jij volgt - kiezen, aangezien je -je talenkennis hiermee toch aan het verbeteren bent.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wat raar dat je zolang op school moet zitten, bij ons is een vierkant veel korter. Ik heb het zelf ook nog nooit gehad. Bij ons kun je wel misbruik maken de computers. Ik weet niet of dat ben jullie kan.


    ©1998

    DutchAlpha schreef:
    Wat raar dat je zolang op school moet zitten, bij ons is een vierkant veel korter. Ik heb het zelf ook nog nooit gehad. Bij ons kun je wel misbruik maken de computers. Ik weet niet of dat ben jullie kan.


    Hoe lang is bij jullie een vierkant dan?
    Ik kan proberen mijn laptop mee te smokkelen, aangezien de computers in school op een andere plaats zijn dan waar het vierkant moet uitgezeten worden... + op de schoolcomputers zijn alle leuke sites geblokkeerd...

    Serenitae schreef:

    [...]

    Als je echt geen zin hebt om te leren, neem dan een goed boek mee. Eventueel kun je ook nog een Engelstalig boek of Franstalig - Ik weet niet welke talen jij volgt - kiezen, aangezien je -je talenkennis hiermee toch aan het verbeteren bent.

    Goed idee, ik neem wel het dikste boek wat ik kan vinden mee.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Bij ons duurt een vierkant rooster van kwart over acht (begin les dag) tot tien voor vier (einde laatste les uur)


    ©1998

    Ik heb ook een paar dagen van half 9 tot kwart over vijf en het is makkelijk uit te houden. Vergeet vooral niet je oordopjes en oplader van je mobiele telefoon. Ik heb zelf zo'n ding dat je mee kan nemen, zodat je niet perse bij een stopcontact hoeft te zitten, ideaal is dat. Drink vooral veel water en neem gezond eten mee.
    (of eten dat goed vult) De dagen dat ik lange dagen heb, vliegen zo voorbij als je een beetje lol hebt met vriendinnen. :)

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 18:50 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vindicta schreef:
    Ik heb ook een paar dagen van half 9 tot kwart over vijf en het is makkelijk uit te houden. Vergeet vooral niet je oordopjes en oplader van je mobiele telefoon. Ik heb zelf zo'n ding dat je mee kan nemen, zodat je niet perse bij een stopcontact hoeft te zitten, ideaal is dat. Drink vooral veel water en neem gezond eten mee.
    (of eten dat goed vult) De dagen dat ik lange dagen heb, vliegen zo voorbij als je een beetje lol hebt met vriendinnen. :)


    Oplader hoef ik niet mee te nemen, de mijne kan meer dan 6 weken op 1 batterij ghehehe :Y) Bedankt voor de tip :)

    Helaas moet ik alleen vierkant rooster uitzitten, mijn vriendinnen niet, dus die gaan om 10.40 gewoon naar huis hahaha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb een paar keer vierkant gehad (te vaak te laat, eruit gezet bladiebla) en dan duurt een dag best lang ja.
    Ik zorgde er gewoon voor dat ik mijn telefoon en oortjes bij had, iets om te lezen en als het kon ging ik af en toe op de pc om spelletjes te doen of zo haha.
    En verder ehm leren en af en toe naar buiten een frisse neus halen of even met vrienden kletsen als ik weet dat ze pauze of iets hebben.
    Succes!

    Hmm, dit klinkt echt heel bekend. Mijn eigen checklist uit me agenda getrokken
    - Ipod/telefoon
    - oortjes
    - oordopjes
    - oplader
    - genoeg " gezonde" snacks
    - Flesje water

    Ik kan me gelukkig heel goed concentreren op school maar ik had altijd oordopjes mee als ik er klaar mee was.
    Als je er een productief dagje van wilt maken zou ik een rustig plekje opzoeken en gewoon gaan leren, af en toe even naar buiten. Lekker eten mee nemen en ook een beetje gezond natuurlijk. En proberen een soort planning te maken temminste dit hielp mij altijd ik had opgeschreven wat ik op 1 dag allemaal had willen leren/doorlezen/samenvatten.
    Het is echter super lastig om zo'n lange tijd te concentreren dus neem ook zo nu en dan pauze maar laat je niet te veel afleiden door vriendinnen.
    Succes
    En als je niet hoeft te leren gewoon een paar goede boeken bij de bieb of boekenshop halen :P

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 19:29 ]


    Schrijven; een manier van dagdromen waarbij je elke letter op papier zet die je voor je ziet !

    Zet pokemon op je mobiel. Speel pokemon!


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb in mijn examenjaar ook zoiets gehad, en toen heb ik iedere dag heel veel oefenexamens gemaakt. Ik weet niet of jij ook tentamens of examens heb in die toetsweek, maar misschien kun je sowieso iets van toetsen of tentamens op internet opzoeken, uitprinten en maken? Dat hielp mij enorm. ^^
    En anders zou ik inderdaad een goed boek meenemen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik wens je in ieder geval veel sterkte


    ©1998