• De stelling van deze week luidt:
    Mensen moeten ophouden met klagen over van alles en nog wat, en de goede dingen in het leven zien.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik hou me in het midden. Ik word af en toe gek van mensen op Facebook die elk uur weer wat posten, wat niemand interesseert (over hun ouders, hun slaapgewoontes of weet ik het wat), ze plaatsen nooit echt leuke dingen. Maar zoals anderen zeggen, klagen is menselijk. Iedereen doet het.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Als we niet meer klagen en dus de negatieve dingen niet meer zien, zien we de positieve dingen ook niet, omdat er geen maatstaf meer is.
    Als we proberen om minder te klagen in plaats van niet klagen, is er een grotere mogelijkheid dat het wel effectief is.
    Het is een mooie stelling, maar ik geloof niet dat dit te verwezenlijken is als je de stelling letterlijk neemt. Oneens dus.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Natuurlijk ben ik het eens, maar niet helemaal.
    Iedereen vindt het best fijn om af en toe eens te klagen.

    Orenda schreef:
    Natuurlijk ben ik het eens, maar niet helemaal.
    Iedereen vindt het best fijn om af en toe eens te klagen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Eens. Natuurlijk mag je even klagen als je je niet zo fijn voelt, dat doet iedereen. Maar de laatste tijd word ik zo ontzettend moe van mensen die over de kleinste dingetjes al lopen te zeuren. Soms moet je ook eens de andere kant op kijken en je focussen op fijne dingen in plaats van overal maar over klagen - dat maakt het leven een stuk plezieriger.


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Mee eens, maar er zijn grenzen. Als je altijd het positieve van alles inziet en nooit streng voor jezelf bent dan geraak je ook nergens. Je moet ook de negatieve kanten zien en dat beseffen.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Natuurlijk mag je wel eens klagen, daar is niks mis mee. Iedereen heeft wel over zijn of haar leven iets te klagen, denk ik.
    Ook ik zie altijd de dagen maar negatief, en bijna nergens zie ik het positief in. Dus in dat opzicht ben ik het wel met de stelling eens.
    Het leven bestaat niet alleen uit rozenkleur en maneschijn. Ik bedoel, als je ziet wat er allemaal om je heen gebeurt..
    Dus eigenlijk ben ik wel deels oneens met de stelling.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Klagen heeft ook zo z'n nut. Als je nergens over klaagt dan verandert er ook minder. Oneens dus.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bayard schreef:
    Oneens Natuurlijk is het goed om alles positief in te zien, maar het kan soms ook fijn zijn om te kunnen zeuren en klagen.

    En daarbij klagen als je pijn heb (+schelden) vermindert het de pijn xD
    Maar ik ben er ook wel wat mee eens.


    take pills or become psycho

    Mensen moeten niks. Daarmee leg je de nadruk meteen al op het negatieve.
    Verder ben ik het hier mee eens:

    Meraki schreef:
    Ik zou er liever van maken dat ze moeten proberen om de goede dingen in het leven te zien, want soms is dat gewoon even wat moeilijk. Niemand wordt gelukkig van klagen, dus het is zeker de moeite waard om naar de goede dingen in het leven te kijken.


    You are beautiful, you are love.

    Oneens, klagen maakt mij soms juist erg gelukkig.
    Als ik weer is klaag dat mijn haar niet zit, dan realiseer ik me juist hoe een goed leven ik heb. Want als mijn lelijk kapsels op dat moment mijn grootste zorg is, dan heb ik het aardig goed voor elkaar.


    Can't control my second personality

    Meraki schreef:
    Ik zou er liever van maken dat ze moeten proberen om de goede dingen in het leven te zien, want soms is dat gewoon even wat moeilijk. Niemand wordt gelukkig van klagen, dus het is zeker de moeite waard om naar de goede dingen in het leven te kijken.


    The universal language of art.

    Wel, iedereen heeft het recht om zijn leven te leiden zoals hij/zij wil. Natuurlijk is het aangenamer als positief in het leven kunt staan, maar iedereen heeft wel eens de behoefte om gal te spuien over alles wat mis is. Maar hier 'juist' of 'fout' op antwoorden kan ik niet, dit hangt allemaal te veel van de situatie af en van de manier waarop je in het leven staat.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Oneens.
    Klagen versterkt de band tussen personen. Het lucht op en is nodig. Als dit niet kan gebeuren krop je vanalles op wat leidt tot o.a. depressies.
    BOODSCHAP: let it all out! (A)


    Has no one told you she's not breathing?

    De mens houdt van klagen en ziet vaak niet in wat voor goeds er om hen heen gebeurd. Oneens dus, want de natuur van de mens veranderen is moeilijk dan wel onmogelijk.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.